hoi
ik was er in mn andere draadje over het vervangen van mn deur en zijscherm ook al over begonnen maar kreeg daar weinig reacties, het volgende :
alarm gaat niet uit met het ongrendelen van de deuren met als gevolg dat als ik 1 van de deuren of kofferruim opendoe de knipperlichten beginnen te knipperen en de auto niet start vanwege de startonderbreking
weet iemand hoe ik het alarm uitzet of reset, ik wil eind van de week heeeeeel graag met de xm op vakantie en niet met die oude stinkgolf van het vrouwtje
het gaat om een v6 exclusive uit 94, in het boekje kan ik niets vinden ops:
wie voor mij de oplossing heeft krijgt een mooie fles wijn
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
welk type alarm zit erop? zit er een afstandsbediening bij? Of toevallig Texalarm stickers op de ramen?
Er moet ergens een schakelaar of contact zitten die het alarm uitschakeld
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
er zit een AB. bij die het alarm uit hoort te zetten deze zit op de sleutel, er zitten geen tex-alarm stickers op de ramen, voorin de motorruimte achter de linker koplamp zit een sirene die ik met een sleuteltje kan in en uit schakelen maar dat is alleen voor de sirene.
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
een Texalarm dus, met dat sleuteltje schakel je het hele alarm uit. Ik heb het eens in levende lijve ondervonden toen de accu er even af moest. Draaide dus het alarm voor m’n gevoel uit, trok de accupolen los en toen begon dat ding toch te loeien. Toen maar gauw het sleuteltje weer omgedraaid.
Ik kon toen gewoon de deuren openen en sluiten met de AB van Texalarm en de startblokkering was toch al omgelegd, ondanks het uitgeschakelde alarm
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Wat ik vrees, ook aan de hand van het andere draadje, dat het alarm niet wordt uitgeschakeld dmv het sleuteltje op de sirene. Je kunt misschien wel op de sirene het type alarm aflezen of onder het dashboard (vaak onder het kastje) de regelunit vinden.
Ik bedenk me overigens net dat wanneer de startblokkering inslaat, het alarm dus afgaat. Je hebt dan de deur al open. Als je dat met de sleutel hebt gedaan, dan zou het kloppen en is het alarm nog niet uitgeschakeld. Heb je de sloten geopend met de afstandbediening, dan is je alarm van slag. Je zult dan, provisorisch voor de vakantie, het alarm moeten afkoppelen bij het regelkastje. Daarbij is het ook belangrijk de startblokkeringsrelais te zoeken en die door te verbinden. Dat kan overigens ook zonder het alarm af te sluiten maar de kans dat het alarm dan raar gaat doen is wel heel groot. Afkoppelen en doorverbinden dus.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
een Texalarm dus, met dat sleuteltje schakel je het hele alarm uit.
maar hoe kan het dan dat als ik hem uitgezet heb toch na het openen van een portier de knippers aangaan ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ik heb vandaag het kastje uit het handschoenenkastje gehaald en daar staat inderdaad texalarm op ond. nr. 69327 H ( of 3343)
komt in dit kastje ook de startonderbreking binnen ?????
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
je startonderbreker (tenminste de meesten) werkt als volgt;
als het alarm afgaat (deuren open, raam ingeslagen etc) wordt er een aarde signaal afgegeven naar de relais die is gekoppeld aan je startkabel uit het contactslot. De relais staat normaal gesproken dus aan en je kunt dan starten, maar als het alarm afgaat wordt de relais afgesloten en kan je niet starten.
Als jouw alarm op dezelfde manier werkt betekent dat dus dat er een relais bij het contactslot is geplaatst dat is aangesloten op het alarmkastje. Je kunt die als je m kunt vinden, doormeten en proberen te lussen. Misschien is het echter makkelijker om de hoofdstroom van het alarm voorzichtig los te koppelen, misschien dat je daarmee de auto kunt starten.
Als niets lukt kan je altijd nog contact opnemen met ASN autoalarmen in Hengelo (vast wel op internet te vinden), die kunnen je zeker verder helpen! Als het helemaal niet lukt, dan heb je nog Barts in Den Haag, dat is een inbouwstation met de nodige kennis en ervaring op dat gebied!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
nou het is gelukkig voor elkaar, ik ben gewoon alle bedradingen gaan volgen, ook in het motorruim en zodoende het cirkeltje steeds kleiner gemaakt.
als laatste kwam ik onder de asbak uit waar ik een losse stekker vond, vast gezet en starten maar
ik moet wel zeggen dat het een ingewikkelde combinatie van alarm en startonderbreking is.
ik heb de regelunit die onder het handschoenenkastje eruit gehad, kan iemand mij vertellen waar de twee piepkleine schakelaars aan de buitenzijde voor zijn, eentje is voor de c.v. maar die andere kan ik niet achter komen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Als die op het regelkastje zitten, dan is een daarvan zowieso voor de sluitertijd van de cv, dat wil zeggen, of de puls 0,4 seconden of 3 seconden duurt. Die andere zou ik niet weten…
Wat voor stekker was het nou uiteindelijk, en hoe is ie losgekomen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
het was een stekkerblok die volgens mij voor de startonderbreking, cruise controll, elec.armsteun en elec. raambediening achter maar dat weet ik niet zeker want ik zag gelijk dattie niet goed zat en hoefde dus verder niet de middenconsule weg te halen.
het is gebeurd met het instaleren van mn 7” tft-schermpje en dvd speler, dit zijn in mijn geval twee verschillende apparaten ik heb het tft scherm in het opbergvakje gezet maar dit was allemaal heeeeel krap
maar ik heb het passend gekregen, kwil wel een fototje plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
piepkleine schakelaartjes, sluitingstijd c.v. is eentje en andere kan biep aan of uit zijn bij het openen van deuren.
even het draadje overnemen, we kunnen nu niet vragen ofh et is opgelost, want de topicstarter is op vakantie…
Ik heb in mn nieuwe xm ook een alarm, de toeter zit voor rechter koplamp en er gaat een zo lijkt het originele bruine citroen stekker naartoe. Die is echter afgekoppeld, aankoppelen resulteert in niets. Ook het lampje op het dashboard knippert niet. Wie heeft er enig idee hoe ik kan testen of het nog werkt? Ik heb wel een afstandbediening erbij, een zwart ding met 1 klein wit knopje, waarmee de deuren gewoon open gaan. Ik ben er van overtuigd dat het een origineel ding is maar kan nog even niet ontdekken waarom er niets gebeurt als de stekker erop komt…
Iemand enig idee?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!