Ik wil graag mijn velgen gaan spuiten maar de banden blijven erop zitten. Afplakken lijkt me erg lang duren….heeft iemand een tip????
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Banden eraf en de klus degelijk aanpakken, metaliseren en laten poedercoaten.. ook de sleuf tussen binnen en buitenvelg opvullen met tec 7 na het metaliseren en voor het lakken.., daar komt altijd terug roest uit dat gleufje..
Oplapwerk leid tot frustraties binnen de korste keren.. degelijk werk geeft voldoening..
even iets anders: mijn velgen hebben een slingering. oftewel een slag erin. Zijn er bedrijven die dat kunnen fixen of moet ik andere velgen op de kop tikken?
M'thijs schreef:even iets anders: mijn velgen hebben een slingering. oftewel een slag erin. Zijn er bedrijven die dat kunnen fixen of moet ik andere velgen op de kop tikken?
de zijn wel bedrijven die velgen kunnen maken maar zoek eens via google
Een groot stuk karton nemen en daar een gat in knippen evengroot als de velg. De rand van de band nog wel even een strookje aftapen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
velgen spuiten
Een grondige aanpak (poedercoaten) is natuurlijk beter maar ook veeeel duurder.
Alternatief:
Gebruik een kaartspel. Laat de band leeglopen en schuif de kaarten tussen de hiel en de velg.
Pas op bij het laten leeglopen dat het ventiel niet naar binnen schiet! Anders kun je alsnog aan de gang.
Re: Velgen spuiten
Bassiechevron schreef:Ik wil graag mijn velgen gaan spuiten maar de banden blijven erop zitten. Afplakken lijkt me erg lang duren….heeft iemand een tip????
Heel makkelijk: smeer het rubber in met vaseline, zeep o.i.d.
Dan spuiten en als de verf droog is poets je het gewoon weg!
met een krant en een rolletje tape plak je overigens ook hele stukken in 1 keer
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GKN: ik heb aan verf en spuitplamuur net zo veel uitgegeven als aan het shopperen(vlamverzinken) en poedercoaten samen…... ron de 60 euro per velg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik evenveel betaald.. maar ‘t mag er zijn
bogaard77 schreef:GKN: ik heb aan verf en spuitplamuur net zo veel uitgegeven als aan het shopperen(vlamverzinken) en poedercoaten samen…... ron de 60 euro per velg.
Waar heb je dat laten doen?
Animal triste post coitum
volgens mij heb je nog wel een paar velgjes over
Het hangt er maar helemaal van af, hoe hoog je budget is, hoe lang je kunt wachten, hoe de rest van de auto erbij staat en hoe lang je nog met deze velgen (of met de hele auto) denkt te kunnen rijden.
Enkele velgen van die foto van Bogaard77 zitten nu onder mijn auto, die zeker 80 % van de tijd stil staat.
Voor een andere auto heb ik een andere, heel leuk alternatief bedacht: aangezien 90 % van de velg buiten beeld is, doordat er een wieldeksel in de weg zit, kun je ook je velgen met de hand schuren en schilderen.
Schuren gaat heel eenvoudig met een stukje schuurpapier van 100. Schilderen gaat ook heel eenvoudig (zonder iets af te plakken en zonder de band leeg te laten lopen; probeer het maar: dat gaat heel erg goed) met de hand en een klein kwastje. Er is ijzerverf te koop van het merk Tencoferro. De kleur (405 grijs) komt heel goed overeen met de oorspronkelijke kleur van de velgen: geen hond die het ziet. Het potje kost ca 5 euro en er is niemand, maar dan ook niemand die gaat kijken of je je velgjes wel met schuurpapier 1200 hebt gepolijst, alvorens de wielen weer onder de auto te bevestigen. Tijdsinvestering: ca 4 uur. Besparing > 300 euro, want nadat de banden zijn gedemonteerd door een garagebedrijf moet je ze naar de poudercoater brengen, de banden er weer op laten zetten en laten balanceren en dat moet je ook allemaal betalen…
Maar goed, het komt er dus op neer, dat als je de handen uit de mouwen steekt, je een relatief perfect resultaat kunt bereiken.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en



Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Ik zou het in een keer goed dan, B! Dan ben je er een hele tijd vanaf! Hier in Maastricht zit ook een bedrijf dat doet stralen en poedercoaten. Is helemaal niet zo duur, voor het resultaat dat je terugkrijgt!
http://www.straalbedrijf.nl/ bel ze eens!
Zijn je velgen zo slecht dan? Anders een middagje schuren, zinkprimer erop en dan zo goed mogelijk spuiten…
Offtopic; ga morgen je gele lampjes halen!
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Just in time!
Ik ben ook net begonnen aan mijn velgen, de band heb ik eraf laten doen.
Kga het zelf doen, met staalborstel en schuurpapier.
Zinkspray en zelf spuiten, dit is volgens mij hééél goed te doen!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige



Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 09-12-2005
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Eigenlijk wel, ja… als je het doet kun je toch een mooi resultaat behalen.
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-