Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
‘k denk aan de MAP-sensor die op het schutbord zit, die is of verrot of de slang ernaartoe is lek.
Als die niet goed werkt, merk je pas als de motor op temperatuur is. In de opwarmfase wordt deze genegeerd
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Geeft ie dat aan bij het uitlezen ?
Domme vragen bestaan niet.
Ik ben in december 2006 ook naar deze auto wezen kijken bij Bulters in Bemmel… Wat ben ik blij dat ik hem niet gekocht heb.
Zou ik niet zeggen…
Elk knopje en schakelaartje doet het, de automaat schakelt heerlijk… Alleen jammer dat het motortje nog niet als nieuw loopt, maar dat komt ook wel goed.
Maar als je een probleemloze auto zonder problemen zocht, dan was je verkeerd. Maarre, ik heb ook nog wat afgedongen. Ze zagen ook wel in dat ze ‘m anders niet kwijt raakten.
Je kunt natuurlijk voor dit geld geen topauto verwachten. Dat is een beetje een hobby van mij: Auto mooi maken, en dan mag ie weer weg….
Ervan uitgaande dat we het over dezelfde auto hebben, mocht ik hem hebben voor 500 euro van ene verkoper Vincent. En toen had ik nog niet afgedongen.
Dat heb ik dus nog wel gedaan… Maar goed, dat doet niet ter zake.
Heb veel kleine dingetje gefixt voor weinig, alleen nog ff de slechte loop wegwerken en we zijn happy.
Aangezien het je hobby is een auto op te knappen en weer te verkopen, wil ik hem misschien daarna wel van je kopen.
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simmetje schreef:Geeft ie dat aan bij het uitlezen ?
Geen idee, omdat die van mij spontaan bij de slangaansluiting was afgebroken, zoog de motor valse lucht aan en kreeg de MAP-sensor geen vacuum…. Gewoon kaput dus
Was die bij jou afgebroken bij de sensor ?
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simmetje schreef:Was die bij jou afgebroken bij de sensor ?
jep, plakken hielp niet. Ik ben toen hortend en stotterend bij de dealer gekomen en die vertelde me dat een nieuwe 180 euro ging kosten. Ik ben toen in een C2 naar de sloop gereden en uit een sloop-V6 een andere gehaald.
Bij een V6 zijn de rubberen slangen die onder de afdekkap zitten, niet echt bestendig tegen hitte enzo. Ook de vacuum van de brandstofdrukregelaar wil wel eens kapot gaan.
Mijnsinziens is het niet de map sensor. Slangetje is goed.
Wat er gebeurd is het volgende:
Auto loopt in de basis mooi trillingsvrij, alleen begint op een gegeven moment de computer het toerental naar boven en beneden bij te regelen, en dan slaat ie bijna af, en gaat het motormanagement lampje branden.
Als je normaal rijdt, loopt ie prima, ik ben alleen power kwijt. Hij is ongeveer even traag als een 2.0 automaat. Ik mis die duw in mijn rug. Op snelheid is het verbruik normaal. Bij het optrekken flink hoger.
Lambda lijkt mij verdacht ? Zou het ook iets anders kunnen zijn, dat ie bijvoorbeeld te weinig brandstof krijgt ?
De dealer heeft de wagenhoogte even opnieuw afgesteld. Veert nu ook weer prima. De diravai gaat alleen wat zwaarder als ik gewend ben, eerst maar eens LHM verversen denk ik.
Verder moet ik zeggen dat ie gewoon heerlijk rijdt. Stuurt, remt en veert uitstekend. Nog ff wat power erbij en we zijn weer happy.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Gaskleppotentiometer/sensor al eens bekeken? Trekt ze ergens valse lucht aan? En idd de lambdasonde na kijken!? Succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
De brandstofdrukregelaar…. Zou die ook niet een dergelijke storing kunnen geven ?
hoe is het brandstoffilter?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
En welke storingscode(s) heb je nou uitgelezen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )