Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het is natuurlijk van de zotte dat het zo lang duurt. Eerst zit je jaren te wachten totdat de definitieve versie onthuld wordt en nu moet je weer een klein jaar wachten totdat die geleverd gaat worden. En is maar te hopen dat de concurentie stil zit. ........
Jeroen
tja of je nu 6 of 7 jaar wacht…
het is in ieder geval duidelijk dat C1 & C4 prioriteit hadden.
En wat de concurrentie aangaat:
MB E-klasse (2002) facelift voorzien voor 2006 (na introductie nieuwe S eind 2005)
MB CLS net nieuw
BMW 5 (2003) nog 2+/- jaar tot facelift
Audi A6 (2004) nog zeker 2-3 jaar tot facelift
Ford/PAG:
Volvo s80 (facelift 2003) nieuwe bijna klaar
Jaguar S-type (facelift 200272004) opvolging onduidelijk (platform s80? XJ??)
GM:
Saab (facelift 2001) vooralsnog geen 9-5 opvolger gepland
Opel Signum (2003) facelift 2005
Fiat:
Fiat Croma (2005): laat me niet lachen
Alfa 166 (facelift 2003) opvolging onduidelijk (platform 159? Thesis? Maserati?)
Lancia Thesis (2002)
Lexus GS300 net nieuw
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:tja of je nu 6 of 7 jaar wacht…
En wat de concurrentie aangaat:
Renault Vel Satis!? :15
Ik had de 607 en de Vel Satis met opzet niet genoemd. (maar die zijn beide net gefacelift)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Heb de accerelatie tijden van de nieuwe C6 even bekeken zie hieronder, dit is duidelijk niet om naar huis te schrijven wat is dit langzaam. Ja misschien zeggen jullie: ja wat wil je met een bijna twee ton zware auto. Ik had betere tijden verwacht.
Ze willen het gamma ook nog naar beneden uitbreiden met een 2.2 benzine en 2.2 diesel wat kunnen we daar dan wel niet van verwachten.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mcitroen schreef:Heb de accerelatie tijden van de nieuwe C6 even bekeken zie hieronder, dit is duidelijk niet om naar huis te schrijven wat is dit langzaam. Ja misschien zeggen jullie: ja wat wil je met een bijna twee ton zware auto. Ik had betere tijden verwacht.
Ze willen het gamma ook nog naar beneden uitbreiden met een 2.2 benzine en 2.2 diesel wat kunnen we daar dan wel niet van verwachten.
mijn frans is erg slecht.
maar wat betekend plat 1/2 charge?
dit zou toch wel erg matigjes zijn voor deze klasse
Plat 1/2 charge is volgens mij “vlak met halve belading” (2personen, halve tank benzine, blijkbaar niet bergaf…)
Dus C6 V6 (6bak automaat)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 10,6 s
Niet zo snel als een XM V6.24 ph.I (met 5bak, geen automaat, oude PRV motor)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 8,6 s
of een 1997 Xm V6 (ES9J4+ 5-bak)
topsnelheid 233 km/h
0-100 km/h 7,8 s
iets zwaarder maar iets betere stroomlijn dan de p607 V6 (6bak auto)
topsnelheid 232 km/h
0-100 km/h 10,1 s
of vergelijk eens met de lichtere, maar hogere C5 V6 (6bak auto)
topsnelheid 230 km/h
0-100 km/h 9,4 s
tenslotte de p407 (6bak auto)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 8,4 s
(bron: autoweek database, die klopt niet helemaal, zo wordt de C5 aangegeven met 4-bak?! maar de cijfers komen wel overeen)
Deze cijfers geven extra gewicht aan mijn betoog voor een C6 V8 met ~330pk. Dan blijft er ook nog ruimte voor een 3.5 V6 (met ~270pk)
Is er iemand bekend met de exacte maten van het V6 blok, is het mogelijk om boring en of slag te vergroten? Een turbo, bi-turbo, of compressor kan natuurlijk ook.
vergelijk MB CLS350 (7bak auto, 272pk)
topsnelheid 250 km/h
0-100 km/h 7,0 s
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zo is de C6 geen partij voor de CX GTI turbo en de XM V6.24 erg jammer…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
alsjeblieft zeg, dat ding weegt ruim 1800 kilo en dat is geen vergelijking
De PSA-V6 is al eens voorzien van turbo’s (in zo’n franse ferrari, Venturi)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
wel verwacht van zo’n zware auto. ik vind vooral mooi om te zien dat de diesel toch wel sneller is dan de benzine. benzine met iets meer vermogen en inhoud alleen veel minder koppel.
ik denk dat een iets sterkere motor toch wel van pas kan komen voor de verkoop
idd Willem, de Venturi 300 had de ES9J4, met 2 turbo’s en 310pk.
Maar de Venturi 400, 500 en 600 hadden de ZPJ4, met tot 540pk.
Overigens is de oude PRV (Z7,ZPJ etc.) mtor, in de R25, Safrane en A610 ook van turbo’s voorzien, althans volgens dit staatje:
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat die ES9J4 wat krapper gebouwd is. ik zie het nog eerder gebeuren dat ze er twee cilinders aanklussen. Weliswaar heb je dan een verkeerde blokhoek, maar dat valt wel op te lossen (zoals bij de ZPJ…)
Vreemd wel dat de C6 voor 1800+ kg in de boeken staat (waar de concurrentie ~1650kg is; 5cm meer wielbasis mag nooit zo veel massa schelen), maar ik neem de specificaties van de zwitsers nog even met een korreltje zout. Er wordt bijvoorbeeld ook gesproken over H3+ maar het is duidelijk dat de C6 H4 krijgt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
heeeft er wel is iemant (op de mensen van Citroen na dan) wel is in de C6 gereden of in een rijdende C6 Gezeten?????
De artikelen over de persintroductie (zie o.a. AutoVisie) waren hierover nogal vaag, het leek erop dat journalisten slechts een stukje mee mochten rijden. Bij het lezen van die artikelen kon ik me niet aan de indruk ontrekken, dat ze maar weinig mochten zien of dat er nog zaken (vering, besturing) onder embargo zitten.
Waarschijnlijk zijn er bij diverse toeleveranciers (de grote jongens zoals Valeo, Faurecia, Michelin) al mensen op weg geweest met de C6. Het zou me ook niet verbazen als er al wat geselecteerde klanten mee rondrijden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Jammer maar helaas:
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=37729
De C6 dingt niet mee naar de titel auto van het jaar. Dit mag je toch wel een enorme misser noemen, schande
dit is te vergelijken met Oranje dat niet op een WK aanwezig is…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Doordat de auto nog niet leverbaar is kan hij waarschijnlijk in 2007 wel gaan mee dingen. In de meeste landen wordt de C6 pas in 2006 leverbaar.
Eis bij de verkiezing is nl dat de auto al wel leverbaar is.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden