10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Alle nieuwtjes over de C6.
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 18 april 2005 01:31 AM
  [ # 136 ]

Het is natuurlijk van de zotte dat het zo lang duurt. Eerst zit je jaren te wachten totdat de definitieve versie onthuld wordt en nu moet je weer een klein jaar wachten totdat die geleverd gaat worden.  En is maar te hopen dat de concurentie stil zit. ........

Jeroen

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 18 april 2005 09:08 PM
  [ # 137 ]

tja of je nu 6 of 7 jaar wacht…
het is in ieder geval duidelijk dat C1 & C4 prioriteit hadden.

En wat de concurrentie aangaat:

MB E-klasse (2002) facelift voorzien voor 2006 (na introductie nieuwe S eind 2005)
MB CLS net nieuw

BMW 5 (2003) nog 2+/- jaar tot facelift

Audi A6 (2004) nog zeker 2-3 jaar tot facelift

Ford/PAG:
Volvo s80 (facelift 2003) nieuwe bijna klaar
Jaguar S-type (facelift 200272004) opvolging onduidelijk (platform s80? XJ??)

GM:
Saab (facelift 2001) vooralsnog geen 9-5 opvolger gepland
Opel Signum (2003) facelift 2005

Fiat:
Fiat Croma (2005): laat me niet lachen
Alfa 166 (facelift 2003) opvolging onduidelijk (platform 159? Thesis? Maserati?)
Lancia Thesis (2002)

Lexus GS300 net nieuw

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 25 april 2005 12:29 AM
  [ # 138 ]
eviltwin schreef:

tja of je nu 6 of 7 jaar wacht…
En wat de concurrentie aangaat:

Renault Vel Satis!?  :15

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 25 april 2005 05:02 PM
  [ # 139 ]

Ik had de 607 en de Vel Satis met opzet niet genoemd. (maar die zijn beide net gefacelift)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 25 april 2005 10:03 PM
  [ # 140 ]

Heb de accerelatie tijden van de nieuwe C6 even bekeken zie hieronder, dit is duidelijk niet om naar huis te schrijven wat is dit langzaam. Ja misschien zeggen jullie: ja wat wil je met een bijna twee ton zware auto. Ik had betere tijden verwacht.

Ze willen het gamma ook nog naar beneden uitbreiden met een 2.2 benzine en 2.2 diesel wat kunnen we daar dan wel niet van verwachten.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2005 10:11 PM
  [ # 141 ]
mcitroen schreef:

Heb de accerelatie tijden van de nieuwe C6 even bekeken zie hieronder, dit is duidelijk niet om naar huis te schrijven wat is dit langzaam. Ja misschien zeggen jullie: ja wat wil je met een bijna twee ton zware auto. Ik had betere tijden verwacht.

Ze willen het gamma ook nog naar beneden uitbreiden met een 2.2 benzine en 2.2 diesel wat kunnen we daar dan wel niet van verwachten.

 

mijn frans is erg slecht.
maar wat betekend plat 1/2 charge?

dit zou toch wel erg matigjes zijn voor deze klasse

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 april 2005 02:56 PM
  [ # 142 ]

Plat 1/2 charge is volgens mij “vlak met halve belading” (2personen, halve tank benzine, blijkbaar niet bergaf…)
Dus C6 V6 (6bak automaat)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 10,6 s

Niet zo snel als een XM V6.24 ph.I (met 5bak, geen automaat, oude PRV motor)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 8,6 s

of een 1997 Xm V6 (ES9J4+ 5-bak)
topsnelheid 233 km/h
0-100 km/h 7,8 s

iets zwaarder maar iets betere stroomlijn dan de p607 V6 (6bak auto)
topsnelheid 232 km/h
0-100 km/h 10,1 s

of vergelijk eens met de lichtere, maar hogere C5 V6 (6bak auto)
topsnelheid 230 km/h
0-100 km/h 9,4 s

tenslotte de p407 (6bak auto)
topsnelheid 235 km/h
0-100 km/h 8,4 s

(bron: autoweek database, die klopt niet helemaal, zo wordt de C5 aangegeven met 4-bak?! maar de cijfers komen wel overeen)


Deze cijfers geven extra gewicht aan mijn betoog voor een C6 V8 met ~330pk. Dan blijft er ook nog ruimte voor een 3.5 V6 (met ~270pk)
Is er iemand bekend met de exacte maten van het V6 blok, is het mogelijk om boring en of slag te vergroten? Een turbo, bi-turbo, of compressor kan natuurlijk ook.

vergelijk MB CLS350 (7bak auto, 272pk)
topsnelheid 250 km/h
0-100 km/h 7,0 s

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2005 03:07 PM
  [ # 143 ]

zo is de C6 geen partij voor de CX GTI turbo en de XM V6.24 erg jammer…

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 april 2005 03:24 PM
  [ # 144 ]

alsjeblieft zeg, dat ding weegt ruim 1800 kilo en dat is geen vergelijking

De PSA-V6 is al eens voorzien van turbo’s (in zo’n franse ferrari, Venturi)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 26 april 2005 06:15 PM
  [ # 145 ]

wel verwacht van zo’n zware auto. ik vind vooral mooi om te zien dat de diesel toch wel sneller is dan de benzine. benzine met iets meer vermogen en inhoud alleen veel minder koppel.

ik denk dat een iets sterkere motor toch wel van pas kan komen voor de verkoop

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 27 april 2005 03:14 PM
  [ # 146 ]

idd Willem, de Venturi 300 had de ES9J4, met 2 turbo’s en 310pk.

Maar de Venturi 400, 500 en 600 hadden de ZPJ4, met tot 540pk.
Overigens is de oude PRV (Z7,ZPJ etc.) mtor, in de R25, Safrane en A610 ook van turbo’s voorzien, althans volgens dit staatje:  

Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat die ES9J4 wat krapper gebouwd is. ik zie het nog eerder gebeuren dat ze er twee cilinders aanklussen. Weliswaar heb je dan een verkeerde blokhoek, maar dat valt wel op te lossen (zoals bij de ZPJ…)


Vreemd wel dat de C6 voor 1800+ kg in de boeken staat (waar de concurrentie ~1650kg is; 5cm meer wielbasis mag nooit zo veel massa schelen), maar ik neem de specificaties van de zwitsers nog even met een korreltje zout. Er wordt bijvoorbeeld ook gesproken over H3+ maar het is duidelijk dat de C6 H4 krijgt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 30 mei 2005 01:11 PM
  [ # 147 ]

heeeft er wel is iemant (op de mensen van Citroen na dan) wel is in de C6 gereden of in een rijdende C6 Gezeten?????

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 mei 2005 01:38 PM
  [ # 148 ]

De artikelen over de persintroductie (zie o.a. AutoVisie) waren hierover nogal vaag, het leek erop dat journalisten slechts een stukje mee mochten rijden. Bij het lezen van die artikelen kon ik me niet aan de indruk ontrekken, dat ze maar weinig mochten zien of dat er nog zaken (vering, besturing) onder embargo zitten.

Waarschijnlijk zijn er bij diverse toeleveranciers (de grote jongens zoals Valeo, Faurecia, Michelin) al mensen op weg geweest met de C6. Het zou me ook niet verbazen als er al wat geselecteerde klanten mee rondrijden.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 05 september 2005 01:58 PM
  [ # 149 ]

Jammer maar helaas:
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=37729

De C6 dingt niet mee naar de titel auto van het jaar. Dit mag je toch wel een enorme misser noemen, schande Exclamation

dit is te vergelijken met Oranje dat niet op een WK aanwezig is… Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 05 september 2005 02:46 PM
  [ # 150 ]

Doordat de auto nog niet leverbaar is kan hij waarschijnlijk in 2007 wel gaan mee dingen. In de meeste landen wordt de C6 pas in 2006 leverbaar.
Eis bij de verkiezing is nl dat de auto al wel leverbaar is.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
 
10 van de 38
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook