4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Alle nieuwtjes over de C6.
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 december 2004 06:15 PM
  [ # 46 ]

Standaard een radio van Kenwood met speakers van Bose erin zou wel mooi zijn Cool
En idd een oplossing voor de korte oneffenheden, hier hebben namelijk alle HP’s moeite mee. Een oplossing is het groter maken van de doorstroomopening van de bollen, echter gaat dit dan weer ten kosten van de lange hobbels…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 05 december 2004 07:59 PM
  [ # 47 ]

ik vind het dashboard op die foto’s toch wel tegenvallen. geen nieuwe stuurwiel en hetzelfde middenconsole als 407 en C5. jammer. voor de verder rest vind ik wel erg mooi

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 december 2004 06:43 PM
  [ # 48 ]

Via welingelichte (franse) bronnen vernomen dat Citroen begin januari de eerste pressfoto’s laat zien van de de Citroen C6.

Ook vernomen dat de auto met de volgende motoren geintroduceerd gaan worden:

2.2 16 V benzine 158 pk
3.0 V6 24 V benzine

2.2 16 V HDI
2.7 V6 24 V HDI

Later volgt voor de Franse en waarschijnlijk ook voor de Nederlandse markt (ivm BPM) nog een 2.0 Hdi 16V

De Franse Prijzen zullen liggen vanaf 34000 euro voor de kaalste 2.2 liter benzine tot 45.000 voor de goedkoopste V6 HDI.

Dit is in BPM land: zo’n 44000 euro voor de 2.2. liter ess. tot zo’n 58000 euro voor de v6 hdi. De goedkoopste viercil. zal vooralsnog zo’n 47 a 48 mille.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 december 2004 07:37 PM
  [ # 49 ]

Ik kan niet wachten tot dat ding in de showroom staat Very Happy

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 december 2004 09:40 PM
  [ # 50 ]

Owjah, dat HP systeem kost opeens knaken… Shocked

Onbegrijpelijk, denken ze nou echt dat iemand zoveel geld neer legt voor een simpele 130pk Citroën? Niet dat de C6 simpel is, maar meer dat je voor dat geld veel “leukere” auto;s kan kopen… Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 december 2004 09:48 PM
  [ # 51 ]
Simpele Ziel schreef:

Owjah, dat HP systeem kost opeens knaken… Shocked

Onbegrijpelijk, denken ze nou echt dat iemand zoveel geld neer legt voor een simpele 130pk Citroën? Niet dat de C6 simpel is, maar meer dat je voor dat geld veel “leukere” auto;s kan kopen… Confused

Nou ik denk dat dat wel mee valt er zullen altijd mensen zijn die zo’n auto kopen. De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.

Peter

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 december 2004 10:34 PM
  [ # 52 ]
Peteryed schreef:

De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.
Peter

Daar ben ik ook heel bang voor; ik hoorde op de C4-presentatie hier kort geleden in Apeldoorn ook van die geluiden, en de door Gast genoemde prijzen vanaf 45.000 euro werden daar ook gefluisterd (want roepen doe je zoiets niet). Het moet zoals ze dat nu geloof ik noemen een ” image”-model worden. Hmm…..dan had Citroën met de GS/A (en ik denk ook BX) wat mij betreft een beter “image”-model. Ik las in een GSA-folder uit 1982 die ik nog altijd bewaard heb (ach ja, m’n eerste echte nieuwe auto): hydropneumatiek, uniek in zijn klasse. Dat geldt voor de C6 straks ook. Alleen kostte mijn GSA destijds 18.000 gulden all-in (en de BX 4 jaar later nog maar 21.000), en de C6 omgerekend ruim 100.000 ouderwetsche Florijnen   Confused
HP rijden wordt de komende jaren steeds meer onbereikbaar voor een gemiddelde beurs Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 december 2004 03:51 PM
  [ # 53 ]
Bassman schreef:
Peteryed schreef:

De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.
Peter

Daar ben ik ook heel bang voor; ik hoorde op de C4-presentatie hier kort geleden in Apeldoorn ook van die geluiden, en de door Gast genoemde prijzen vanaf 45.000 euro werden daar ook gefluisterd (want roepen doe je zoiets niet). Het moet zoals ze dat nu geloof ik noemen een ” image”-model worden. Hmm…..dan had Citroën met de GS/A (en ik denk ook BX) wat mij betreft een beter “image”-model. Ik las in een GSA-folder uit 1982 die ik nog altijd bewaard heb (ach ja, m’n eerste echte nieuwe auto): hydropneumatiek, uniek in zijn klasse. Dat geldt voor de C6 straks ook. Alleen kostte mijn GSA destijds 18.000 gulden all-in (en de BX 4 jaar later nog maar 21.000), en de C6 omgerekend ruim 100.000 ouderwetsche Florijnen   Confused
HP rijden wordt de komende jaren steeds meer onbereikbaar voor een gemiddelde beurs Confused

een reden te meer om lief te zijn voor goede oude citroëntjes,
die veren volgens mij toch beter dan die hydraulisch-elektronische rommel…

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 17 december 2004 04:10 PM
  [ # 54 ]

echt dóódzonde dat ze die hydraulische vering eruit willen gooien.. Sad  want juist de oude modellen rijden zo fijn. ik vind de C5 al minder comfortabel rijden als een oudere citroën. en helemaal zonde dat het zo duur moet worden. dus idd allemaal héél zuinig zijn op de oudjes. ik vind dit nou niet echt een slimme zet van citroën. en waarom, hier bij de dealer zeggen ze dat het te duur word Rolling Eyes , maar waarom kon het vroeger wel Confused:

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 december 2004 04:36 PM
  [ # 55 ]

de fabrikant wil misschien van het Hydraulische imago af Sad vin het echt zonde… kga heel goed met me bxje om zodat ie nog wel 20 jaar meegaat Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 december 2004 07:24 PM
  [ # 56 ]

Ach het bevestigt wat ik eigenlijk al wist. Er is geen alternatief voor de CX, en die gaat er ook niet komen. Maar een voorraadje CX’en aan gaan leggen dan zodat ik er altijd een heb om in te rijden de rest van m’n leven.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 december 2004 04:30 PM
  [ # 57 ]

Dat we er straks vanaf zijn komt alleen maar door de kadett rijders van weleer. De algemene klant wil dat gezweef niet daar worden ze missellijk van . Daarom is de C4 relatief stug geveerd dat verkoopt beter. Bovendien zijn mensen nog steeds bang voor het systeem. Vraag maar eens aan een leek 9 van 10 keer zal die zeggen dat de vering altijd kapot is of dat je moet wachten tot dat hij omhoog komt. Dat soort geneuzel krijg je dan te horen.  Maar goed een voorraad CX-en aanleggen klinkt als muziek in de oren. Alleen ik denk niet dat de buren het leuk gaan vinden, er is hier al zo weinig parkeerplek en ja de vering lekt immers ook altijd.

Ik ben zelfs wel eens gewijgerd voor een winterstalling voor mijn Sport omdat het een Citroen was en die lekken altijd. maar dat terzijde kwam zo in eens bij me op.

Peter

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 19 december 2004 08:09 PM
  [ # 58 ]
Peteryed schreef:


Ik ben zelfs wel eens gewijgerd voor een winterstalling voor mijn Sport omdat het een Citroen was en die lekken altijd. maar dat terzijde kwam zo in eens bij me op.

Peter

Dan stonden er zeker geen Engelse auto’s in die winterstalling   Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 december 2004 08:20 PM
  [ # 59 ]

Onze MG lekte pas toen die weer de stalling uitkwam Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 02 januari 2005 03:56 PM
  [ # 60 ]

Citroen C6

Zou het instapmodel net zoals de Peugeot 607 beginnen of zal citroen de c6 wel standaard een 2.0 16v meegeven?
Ik denk dat PSA er verstandig aan doet om dit wel te doen om iets meer onderscheidt te maken tussen de twee topmodellen van het concern. Maar aan de andere kant kan Citroen ook weer concurerend (tegenover de peugeot) gaan werken door een lagere instap prijs te hanteren omdat de moterisering kleiner is en dus goedkoper.

Profiel  
 
 
4 van de 38
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook