Standaard een radio van Kenwood met speakers van Bose erin zou wel mooi zijn
En idd een oplossing voor de korte oneffenheden, hier hebben namelijk alle HP’s moeite mee. Een oplossing is het groter maken van de doorstroomopening van de bollen, echter gaat dit dan weer ten kosten van de lange hobbels…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ik vind het dashboard op die foto’s toch wel tegenvallen. geen nieuwe stuurwiel en hetzelfde middenconsole als 407 en C5. jammer. voor de verder rest vind ik wel erg mooi
Via welingelichte (franse) bronnen vernomen dat Citroen begin januari de eerste pressfoto’s laat zien van de de Citroen C6.
Ook vernomen dat de auto met de volgende motoren geintroduceerd gaan worden:
2.2 16 V benzine 158 pk
3.0 V6 24 V benzine
2.2 16 V HDI
2.7 V6 24 V HDI
Later volgt voor de Franse en waarschijnlijk ook voor de Nederlandse markt (ivm BPM) nog een 2.0 Hdi 16V
De Franse Prijzen zullen liggen vanaf 34000 euro voor de kaalste 2.2 liter benzine tot 45.000 voor de goedkoopste V6 HDI.
Dit is in BPM land: zo’n 44000 euro voor de 2.2. liter ess. tot zo’n 58000 euro voor de v6 hdi. De goedkoopste viercil. zal vooralsnog zo’n 47 a 48 mille.
Ik kan niet wachten tot dat ding in de showroom staat
Owjah, dat HP systeem kost opeens knaken…
Onbegrijpelijk, denken ze nou echt dat iemand zoveel geld neer legt voor een simpele 130pk Citroën? Niet dat de C6 simpel is, maar meer dat je voor dat geld veel “leukere” auto;s kan kopen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Simpele Ziel schreef:Owjah, dat HP systeem kost opeens knaken…
Onbegrijpelijk, denken ze nou echt dat iemand zoveel geld neer legt voor een simpele 130pk Citroën? Niet dat de C6 simpel is, maar meer dat je voor dat geld veel “leukere” auto;s kan kopen…
Nou ik denk dat dat wel mee valt er zullen altijd mensen zijn die zo’n auto kopen. De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.
Peter
Peteryed schreef:De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.
Peter
Daar ben ik ook heel bang voor; ik hoorde op de C4-presentatie hier kort geleden in Apeldoorn ook van die geluiden, en de door Gast genoemde prijzen vanaf 45.000 euro werden daar ook gefluisterd (want roepen doe je zoiets niet). Het moet zoals ze dat nu geloof ik noemen een ” image”-model worden. Hmm…..dan had Citroën met de GS/A (en ik denk ook BX) wat mij betreft een beter “image”-model. Ik las in een GSA-folder uit 1982 die ik nog altijd bewaard heb (ach ja, m’n eerste echte nieuwe auto): hydropneumatiek, uniek in zijn klasse. Dat geldt voor de C6 straks ook. Alleen kostte mijn GSA destijds 18.000 gulden all-in (en de BX 4 jaar later nog maar 21.000), en de C6 omgerekend ruim 100.000 ouderwetsche Florijnen
HP rijden wordt de komende jaren steeds meer onbereikbaar voor een gemiddelde beurs
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Peteryed schreef:De C6 schijnt de laatste te zijn met hp vering.
PeterDaar ben ik ook heel bang voor; ik hoorde op de C4-presentatie hier kort geleden in Apeldoorn ook van die geluiden, en de door Gast genoemde prijzen vanaf 45.000 euro werden daar ook gefluisterd (want roepen doe je zoiets niet). Het moet zoals ze dat nu geloof ik noemen een ” image”-model worden. Hmm…..dan had Citroën met de GS/A (en ik denk ook BX) wat mij betreft een beter “image”-model. Ik las in een GSA-folder uit 1982 die ik nog altijd bewaard heb (ach ja, m’n eerste echte nieuwe auto): hydropneumatiek, uniek in zijn klasse. Dat geldt voor de C6 straks ook. Alleen kostte mijn GSA destijds 18.000 gulden all-in (en de BX 4 jaar later nog maar 21.000), en de C6 omgerekend ruim 100.000 ouderwetsche Florijnen
HP rijden wordt de komende jaren steeds meer onbereikbaar voor een gemiddelde beurs
een reden te meer om lief te zijn voor goede oude citroëntjes,
die veren volgens mij toch beter dan die hydraulisch-elektronische rommel…
echt dóódzonde dat ze die hydraulische vering eruit willen gooien.. want juist de oude modellen rijden zo fijn. ik vind de C5 al minder comfortabel rijden als een oudere citroën. en helemaal zonde dat het zo duur moet worden. dus idd allemaal héél zuinig zijn op de oudjes. ik vind dit nou niet echt een slimme zet van citroën. en waarom, hier bij de dealer zeggen ze dat het te duur word , maar waarom kon het vroeger wel :
de fabrikant wil misschien van het Hydraulische imago af vin het echt zonde… kga heel goed met me bxje om zodat ie nog wel 20 jaar meegaat
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach het bevestigt wat ik eigenlijk al wist. Er is geen alternatief voor de CX, en die gaat er ook niet komen. Maar een voorraadje CX’en aan gaan leggen dan zodat ik er altijd een heb om in te rijden de rest van m’n leven.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Dat we er straks vanaf zijn komt alleen maar door de kadett rijders van weleer. De algemene klant wil dat gezweef niet daar worden ze missellijk van . Daarom is de C4 relatief stug geveerd dat verkoopt beter. Bovendien zijn mensen nog steeds bang voor het systeem. Vraag maar eens aan een leek 9 van 10 keer zal die zeggen dat de vering altijd kapot is of dat je moet wachten tot dat hij omhoog komt. Dat soort geneuzel krijg je dan te horen. Maar goed een voorraad CX-en aanleggen klinkt als muziek in de oren. Alleen ik denk niet dat de buren het leuk gaan vinden, er is hier al zo weinig parkeerplek en ja de vering lekt immers ook altijd.
Ik ben zelfs wel eens gewijgerd voor een winterstalling voor mijn Sport omdat het een Citroen was en die lekken altijd. maar dat terzijde kwam zo in eens bij me op.
Peter
Peteryed schreef:
Ik ben zelfs wel eens gewijgerd voor een winterstalling voor mijn Sport omdat het een Citroen was en die lekken altijd. maar dat terzijde kwam zo in eens bij me op.Peter
Dan stonden er zeker geen Engelse auto’s in die winterstalling
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Onze MG lekte pas toen die weer de stalling uitkwam
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Citroen C6
Zou het instapmodel net zoals de Peugeot 607 beginnen of zal citroen de c6 wel standaard een 2.0 16v meegeven?
Ik denk dat PSA er verstandig aan doet om dit wel te doen om iets meer onderscheidt te maken tussen de twee topmodellen van het concern. Maar aan de andere kant kan Citroen ook weer concurerend (tegenover de peugeot) gaan werken door een lagere instap prijs te hanteren omdat de moterisering kleiner is en dus goedkoper.