Door de grotere spoorbreedte, langere wielbasis, de meerpuntsophanging voor en achter, de electro-hydraulische stuurbekrachtiging en de grotere wielen (18’‘) zal de C6 2.2HDi in ieder geval nog steeds beter rijden dan de C5 2.2HDi.
De 2.2Hdi wel nog altijd vrij zwaar: slechts 50kg minder dan de V6 met bva6, dat verbaast me, de verschillen op de C5 en 407 zijn veel groter
maeseelek schreef:ben ik verkeerd, door het weglaten van de AMVAR (& 16staps dempers), actieve motorkap, automatische spoiler e.d. is dit toch geen echte C6 maar een C5 in een ander jasje /*weet zo niet*/
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Erg goed dat ze deze motor gaan introduceren, kan nu eindelijk eens de prijs van een nieuwe C6 omlaag. Maar wat zal volgens jullie die prijs gaan worden.
Na mijn mening zullen ze hem zeker onder de 44000,- euro moeten houden om goed te kunnen concureren met de andere fransen Renault Vel Satis en de Peugeot 607, maar is nu ook concurrente van Volvo met de nieuwe S80 voor 44000 instapprijs.
Zal er ooit een 2.216v (benzine) op de markt komen voor in de C6?
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mcitroen schreef:Zal er ooit een 2.216v op de markt komen voor in de C6?
die HDi is een 2.2 16v
maar je bedoelt waarschijnlijk een benzine uitvoering?
Het lijkt me wel dat ze ook met een kleiner benzine blok komen, en als dat zo is zal het wel die 2.2 16v zijn
de prestatie’s in de p607 zijn best oke:
Vergelijking
Diesel, V6-2.2HDi:
208-173pk, 440-370Nm <> Verschil: 35pk, 80Nm
Benzine, V6-2.2:
215-163pk, 290-220Nm <> Verschil: 52pk, 70Nm
Dus een blok met: 180pk en 230Nm
- CX 25 GTi Turbo 2
Citroën heeft alleen naar mijn weten dat blok nog nooit gebruikt..
alleen in de CX ligt een 2.2
misschien is het blok uit de C4 VTS een optie met 180 pk.
of idd gewoon die 2.2 in Citroën gaan gebruiken
kan naar mijn idee dan direct in een aantal andere modellen…
C4 + Picasso, C5 en C8 en de C6 dus
arjan_verkade schreef:Citroën heeft alleen naar mijn weten dat blok nog nooit gebruikt..
alleen in de CX ligt een 2.2misschien is het blok uit de C4 VTS een optie met 180 pk.
C4 + Picasso, C5 en C8 en de C6 dus
de C8 heeft de 2.2 16v
de 2.0 180pk, moet behoorlijk veel toeren maken (7000tpm voor 180pk), ik weet niet of dat wat voor de C6 is, ik denk te onrustig… en maar 200Nm koppel, wat net zoveel is als de 2.0 143pk
- CX 25 GTi Turbo 2
PjotrBlom schreef:arjan_verkade schreef:Citroën heeft alleen naar mijn weten dat blok nog nooit gebruikt..
alleen in de CX ligt een 2.2misschien is het blok uit de C4 VTS een optie met 180 pk.
C4 + Picasso, C5 en C8 en de C6 dusde C8 heeft de 2.2 16v
de 2.0 180pk, moet behoorlijk veel toeren maken (7000tpm voor 180pk), ik weet niet of dat wat voor de C6 is, ik denk te onrustig… en maar 200Nm koppel, wat net zoveel is als de 2.0 143pk
ja denk ook dat de 2.2 beter idee is.
2.0 180pk is heeft denk meer race karakter
of er komt uit de samenwerking met BMW nog een 2L turbo
De 1.6 turbo heeft met lage tuning in de 207 en Mini al 150pk, dus een 2.0 “TCT” zou zo aan ~185pk en een fatsoenlijk koppel kunnen komen.
Maar goed, voor dat soort speculaties is er ook nog een motoren draadje…
in de familie
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
er zijn foto’s van de nieuwe kleur leer: Cuir Alezan
Pook, Stuur en de Rest van het Dashboard zijn gewoon zwart in tegen stelling tot het Beige leer, ik vind persoonlijk deze kleur niet echt bij de houte portier vakken passen…
ik zou voor zwart gaan
—-
van de Planeet-Citroen.fr
PjotrBlom schreef:(..)Pook, Stuur en de Rest van het Dashboard zijn gewoon zwart in tegen stelling tot het Beige leer, ik vind persoonlijk deze kleur niet echt bij de houte portier vakken passen…
misschien werkt deze kleur beter met de gelakte anthracit-blauwe portiervakken van de lignage?
Ik mis vooral de meegekleurde armsteunen.
in de familie
Zijn er al foto’s van het dashboard bekend zonder Navigatiesysteem. Ik vind die pukkel zo lellijk… Ik ben benieuwd of iemand ze heeft?
Foto’s van de 2.2 HDi op de Salon van Parijs:
de spoiler gaat dus niet omhoog en omlaag, maar staat Vast in deze stand….
Motor:
Versnellings pook:
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
PjotrBlom schreef:Foto’s van de 2.2 HDi op de Salon van Parijs:
de spoiler gaat dus niet omhoog en omlaag, maar staat Vast in deze stand….
Motor:
Versnellings pook:
Ik ben afgelopen weekend daar geweest en ook deze C6 goed bekeken. Het is inderdaad een vaste spoilertje. Het is een klein lipje aan het eind. Wel jammer want nu herken je meteen dat het een 2.2HDI is…..
Ik had met een Nederlander die ook in het bezit is van een C6 V6HDI, een discussie over deze blauwe kleur. Ik dacht dat dit Bleu Mauritius(parelmoer) was, maar deze man heeft nog een XM V6 excl. ook in Bleu Mauritius (metallic) en is veel donkerder dan die van de C6. Op diverse Citroën sites vindt ik geen lichtere blauw dan Bleu Mauritius, weet iemand of dit een nieuwe kleur is?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citrophile schreef:(..)Ik had met een Nederlander die ook in het bezit is van een C6 V6HDI, een discussie over deze blauwe kleur. Ik dacht dat dit Bleu Mauritius(parelmoer) was, maar deze man heeft nog een XM V6 excl. ook in Bleu Mauritius (metallic) en is veel donkerder dan die van de C6. Op diverse Citroën sites vindt ik geen lichtere blauw dan Bleu Mauritius, weet iemand of dit een nieuwe kleur is?
Ik had deze discussie ook met mijn vader (die van de onderstaande lijst museumstukken dus ) volgens mij was het Bleu Mauritius en dat was idd simpel te controlen: het schildje in de deurpost zei namelijk KPKd dat is 100% zeker de kleurcode voor Bleu Mauritius.
Ander blauw op de C6 is:
Bleu Amiral (platte lak)
Gris Fer (staalblauw, vooral grijs dus)
Bij de zusjes 407/407coupe levert men nog andere blauwtinten oa. Oriental, Montebello en Alexandrie, maar die zijn duidelijk anders.
Nog een extra fotootje van de spoolert:
in de familie