Re: Citroen C6
Anonymous schreef:Zou het instapmodel net zoals de Peugeot 607 beginnen of zal citroen de c6 wel standaard een 2.0 16v meegeven?
Ik denk dat PSA er verstandig aan doet om dit wel te doen om iets meer onderscheidt te maken tussen de twee topmodellen van het concern. Maar aan de andere kant kan Citroen ook weer concurerend (tegenover de peugeot) gaan werken door een lagere instap prijs te hanteren omdat de moterisering kleiner is en dus goedkoper.
hoi MCitroen , ik denk het niet en de autotelegraaf ook niet. ik denk dat de motor te licht is voor de C6
Dit is gekopieerd van autoweek.nl maar het leek mij wel erg boeiend om het hier ook even te plaatsen i.v.m. reacties op de prijzen die hierin worden gesteld
quote“Nu het nog kan een stukje advies aan Citroen hoe ik graag het modellenprogramma zou zien. Ik denk, het citrofielen-publiek een beetje kennende, dat citroen er verstandig aan doet de C6 in 2 versies op de markt te laten komen. Net zoals DS en ID. 1 luxe en duur type voor imago en upperclass (DS of zoals CX prestige) en de krenterige citrofielen die voor weinig geld veel auto willen rijden (ID).
Je zou dan moeten komen met een C6 en C9:
C6 (=ID)
wielbasis 300 meter en minder rare fratsen op auto
motoren
Ligne Seduction 2.0 16 V € 37900,- en 2.0 HDI € 40.900,-
Ligne Prestige 2.2 16 V € 39.900 en 2.2 HDI € 44.900,-
(ook als aut)
C9 (DS/CX Prestige) (veel vooruistrevende zaken en veel luxe)
wielbasis 3.50
motoren
Ligne ambiance 2.2 16 V en 2.2 HDI € 49.900,- en € 54.900 (auto +€ 1500)
Ligne Exclusive 3.0 v6 en 2.7 HDI (€ 69.000,- voor beide uitvoeringen)” quote
mcitroen schreef:
C6 (=ID)
wielbasis 300 meter en minder rare fratsen op auto
Zo’n lang exemplaar vind ik toch echt wel onder de noemer “rare fratsen” vallen. Lijkt me vooral extreem “handig” in de stad…
Daffodil31LE schreef:mcitroen schreef:
C6 (=ID)
wielbasis 300 meter en minder rare fratsen op autoZo’n lang exemplaar vind ik toch echt wel onder de noemer “rare fratsen” vallen. Lijkt me vooral extreem “handig” in de stad…
Dan is het wel handig als je de vering op ca. 50 m kunt zetten, kun je tenminste nog een deel van de bochten halen!
Ik denk niet dat het nuttig zou zijn om de C6 weer in te delen zoals de DS/ID. Citroën wil met de C6 echt een topklassewagen maken, en ik denk dus niet dat ze er dan een ‘goedkope’ versie van gaan maken.
Als ik het goed heb, wil Citroën met de C6 een beetje ‘hoger’ mikken dan de DS.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
cocico schreef:Ik denk niet dat het nuttig zou zijn om de C6 weer in te delen zoals de DS/ID. Citroën wil met de C6 echt een topklassewagen maken, en ik denk dus niet dat ze er dan een ‘goedkope’ versie van gaan maken.
Klopt. De ID van vandaag heet dan ook C5. In die tijd had je alleen de keuze uit 2cv, Ami, ...enorm gat…. ID en DS.
Op welke Peugeot is de C6 eigenlijk gebaseerd?
een vriend van me zegt op de 407 (heeft ie meen ik in de autokampioen gelezen). Maar ik dacht dat ie op de 607 is gebaseerd…...Wie heeft gelijk…....?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Tom Duckpower schreef:Op welke Peugeot is de C6 eigenlijk gebaseerd?
een vriend van me zegt op de 407 (heeft ie meen ik in de autokampioen gelezen). Maar ik dacht dat ie op de 607 is gebaseerd…...Wie heeft gelijk…....?
Op de 407/C5 inderdaad. De 607 heeft een compleet ander (ouder) platform.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ie op het onderstel van de 407 staat is dat een goed teken. Double wishbone en uitstekende rijeigenschappen…. nog HP erbij en het zou bijne een echte citroen kunnen zijn (apart remsysteem kan ik toch nog niet echt aan wennen).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
sans-pareil schreef:Als ie op het onderstel van de 407 staat is dat een goed teken. Double wishbone en uitstekende rijeigenschappen…. nog HP erbij en het zou bijne een echte citroen kunnen zijn (apart remsysteem kan ik toch nog niet echt aan wennen).
Dubbele wishbone’s schijnt niet te gaan met hp vering dit is ook een van de redenen dat ze er vanaf willen. bovendien hoort bij een bodemplaat ook de motoren en die kunnen niet van de 407 zijn dus reken op 607.
Peter
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uhmmm, kijk eens onder je CX….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
In het altijd goed geïnformeerde blad l’Auto-journal, issue 578, datum 04-10-2001 staat dat de C5, 407, C6 en opvolger van de 607 op hetzelfde platform staan. De 607 staat zeker weten op een oud platform, dat heb ik diverse keren gelezen rond de introductie (er was toen een enorme heisa over het zeer slecht afgestelde onderstel).
Handjes schreef:In het altijd goed geïnformeerde blad l’Auto-journal, issue 578, datum 04-10-2001 staat dat de C5, 407, C6 en opvolger van de 607 op hetzelfde platform staan. De 607 staat zeker weten op een oud platform, dat heb ik diverse keren gelezen rond de introductie (er was toen een enorme heisa over het zeer slecht afgestelde onderstel).
Ik heb ook meerdere malen gelezen in Franse bladen dat de C6 op een nieuwe bodemplaat komt te staan, waarop ook de opvolger van de 607 komt te staan.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Nieuwe pics citroen C6: