ik ben bezig met alle domme lampjes te vervangen door leds, want die lampjes springen toch telkens weer met de jaren.
[offtopic]
mijn interieurverlichting zijn allemaal witte hevige leds. ik plaats er 3 mooi in de fitting ter vervanging van een lamp en dat geeft wel genoeg. ik plaats een weerstand van 100 ohm voor 3 in serie, zo krijgt elke led 4V. ( jaja geen 2V). dit ziet er al mooi uit… en het verbruikt bijna niks.
handig wel, gewoon wat soldeerwerk en je hebt lampjes voor je leven die je nog eens kan uitdraaien ook…
[/offtopic]
nu vroeg ik mij af hoe ik het dasboard erafkrijg. ik moet dus achter de kilometerteller geraken.. maa ja ik zou niet graag teveel rommel demonteren wat niet nodig is.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Daar is al het een en ander over geweest, probeer de zoekfunctie eerst en als je niets vindt meld het dan even hier.
Re: dasboard verwijderen voor plaatsing leds
dabeatisflo schreef:ik ben bezig met alle domme lampjes te vervangen door leds, want die lampjes springen toch telkens weer met de jaren.
[offtopic]
mijn interieurverlichting zijn allemaal witte hevige leds. ik plaats er 3 mooi in de fitting ter vervanging van een lamp en dat geeft wel genoeg. ik plaats een weerstand van 100 ohm voor 3 in serie, zo krijgt elke led 4V. ( jaja geen 2V). dit ziet er al mooi uit… en het verbruikt bijna niks.
handig wel, gewoon wat soldeerwerk en je hebt lampjes voor je leven die je nog eens kan uitdraaien ook…
[/offtopic]nu vroeg ik mij af hoe ik het dasboard erafkrijg. ik moet dus achter de kilometerteller geraken.. maa ja ik zou niet graag teveel rommel demonteren wat niet nodig is.
Het is eigelijk vrij simpel. Je moet de dopjes verwijderen aan de zijkant van je toerenteller. Hierna kun je met een plamuurmesje voorzichtig de onderkant eronderuit klikken en hierna moet je gewoon de bovenkant stevig naar je toe trekken. Zo kom je tot de teller