Mijn ZX-Image 1.6i houdt wat in bij acceleren van 80 naar 120.
De auto draait goed stationair en eenmaal op snelheid dan is er geen probleem. Benzineverbruik is normaal en starten gaat ook probleemloos.
Koude of warme motor maakt geen veschil. Kan dit komen door slechte
bougoe of kabels? Ik lees en hoor ook veel over slangetjes die lek kunnen zijn. Ik weet niet hoelang de bougies er in zitten, ik heb de auto nog niet zolang. Verder rijdt de auto prima. Kmst. 127000. Distributie onlangs vervangen, uitlaatsysteem in orde.
Ik zou denken dat de beroemde stappenmotor aan zijn eind is…
Jos van der Voort
Heeft iemand een foto van dit onderdeel, ik weet niet waar ik het precies
moet zoeken. Is het een kostbaar onderdeel, makkelijk te vervangen?
Bij mijn 1.6 zit-ie aan de achterzijde van het monopoint huis. Dat is je injectiesysteem.
Het is zwart, zit met twee schroeven vast en er zit een stekkertje op.
Jos van der Voort
Toevallig, ik heb eenzelfde probleem met mijn ZX Reflex 1.4i uit ‘91 (Km.stand: 180.000) sinds mijn koppakking vorige week is vervangen.
De motor houdt in tussen de 30 en 50 km/u en bij ‘t schakelen naar 3e versnelling. Alleen als ik ‘m héél rustig in z’n tweede versnelling laat optrekken redt ie ‘t. Doe ik dat niet, dan slaat ie soms zelfs af bij het schakelen naar de derde versnelling..
Stationair draaien en op hoge snelheid (boven 80 km) is geen probleem, dan loopt ie prima.
Kan er iets nog verkeerd afgesteld staan n.a.v. vervanging koppaking waardoor ie zo reageert?
Ik dacht tijdens een ritje vorige week ook wat benzinelucht te ruiken, wellicht een kleine lekkage in benzinetoevoer?
Ben geen ervaren sleutelaar maar hoop dat iemand me kan adviseren. Mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag.
Alvast dank voor jullie advies!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Misschien de map-sensor of slangetjes ernaartoe controleren.
Zit rv bij het binnenscherm.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Inmiddels heb ik de bougies vervangen. Geen beter resultaat.
Enige optie nu nog benzinefilter vervangen, anders toch maar
omzien naar andere stappenmotor? Is die evt. nog te repareren, reviseren?
Nog bedankt voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte. :
Ik heb een stappenmotor hier op mijn bureau liggen omdat de donor het eigenlijk ook niet helemaal lekker doet. Niemand heeft me tot nu toe kunnen vertellen of-ie te reviseren is. Ik heb ook geen idee hoe ik dat ding open zou kunnen krijgen.
Jos van der Voort
“correct me if i’m wrong”
Stappenmotor regelt toch alleen het stationair toerental .
Daar zit bij TS geen probleem.
Lijkt mij dan ook eerder benzine toevoer o.i.d.
Stappenmotoren schijnen op de sloop voor een tientje of zo wel te krijgen te zijn. Alleen of je dan een goede hebt?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Nog niet helemaal opgelost…..
Vandaag het benzinefilter vervangen. Vrij eenvoudig te doen.
De auto reageert nu wel beter maar het is nog niet geheel over.
Ik denk dus toch dat er nog iets mis is met het brandstofsysteem.
Zolang het zo blijft is het geen groot probleem, de auto rijdt verder
lekker. Ben toch nog steeds benieuwd hoe ik het helemaal op kan lossen.
Dus nog graag reactie’s!! :
Ik heb hier nog een monopointhuis liggen. Die was ik van plan te reviseren.
Je mag die wel hebben om te reviseren, dan doen we daarna de mijne op basis van die uit jouw auto komt en delen we de totale kosten. Idee?
Jos van der Voort