zijn er nog noordelingen die hier ook heengaan. :
ID/DS kenners weten wat bedoeld wordt met VGD….......
Donderdag 22 februari 2007: Het ontstaan van de VGD !!
Nu ook in regio Noord de lezing door Geert Jonker over het ontstaan van de VGD “Voiture à Grande Diffusion”. In 1938, toen de Traction Avant net zijn kinderziektes was ontgroeid, ontstond bij Michelin, sinds enige jaren eigenaar van het Citroën concern, behoefte aan verbetering van het merk. De TPV (Toute Petite Voiture) stond op het punt om in productie te gaan, als 2CV en er werd hard gewerkt aan een bestelwagenproject, dat zou resulteren in de latere HY. Pierre Boulanger, de door Michelin na de overname aangestelde directeur van Citroën, presenteerde daarop een plan voor een nieuw model, dat uiteindelijk de Traction Avant op moest volgen.
Plaats: De vernieuwde showroom van Citroën dealer Auto Oosterhof aan de Lageweg 8 te Grijpskerk (aanvang 20:00 uur).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik las het toch verkeerd, ik dacht dat er stond: GVD
Test
Thijsvandebles schreef:Ik las het toch verkeerd, ik dacht dat er stond: GVD
kan ook ....“à Grande Voiture Diffusion”. niks mis mee
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Thijsvandebles schreef:Ik las het toch verkeerd, ik dacht dat er stond: GVD
kan ook ....“à Grande Voiture Diffusion”. niks mis mee
Ja de Fransen zullen er niks kwaads in zien….Ik denk echter dat veruit de meeste Hollanders er een ander idee bij krijgen…..
Test