Hoewel er aardig wat uitvoeringen van de bx gebouwd zijn, heeft Citroën in mijn ogen wat kansen laten liggen om het bx-gamma te complementeren. Zo lijken mij de volgende uitvoeringen wel interessant:
- 14, ongeacht uitrustingsniveau, mét stuurbekrachtiging
- 14 TZI
- 19 TZD Break
- Chic-uitvoering met diverse motorisaties, kleuren en als break
- GTI 16V Break
Met name die laatste had ik wel een ultieme bx gevonden. Iemand nog meer suggesties?
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
cabrio?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
De driedeurs variant waar er ook 1 van is D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Ja, een driedeurs en/of cabrio was wel een leuke toevoeging geweest! Een turbodiesel automaat trouwens ook.
Re: Welke bx-en is Citroën vergeten te maken?
B_iks schreef:Hoewel er aardig wat uitvoeringen van de bx gebouwd zijn, heeft Citroën in mijn ogen wat kansen laten liggen om het bx-gamma te complementeren. Zo lijken mij de volgende uitvoeringen wel interessant:
- 14, ongeacht uitrustingsniveau, mét stuurbekrachtiging
- 14 TZI
- 19 TZD Break
- Chic-uitvoering met diverse motorisaties, kleuren en als break
- GTI 16V BreakMet name die laatste had ik wel een ultieme bx gevonden. Iemand nog meer suggesties?
Ja…..dat ze vooral de 1.4 nooit hebben uitgevoerd met stuurbekrachtiging vond ik een enorm minpunt van ze.
Ik weet zeker dat er dan nog veel meer BX’en waren verkocht (en wij nu nog meer keus hadden gehad )
Maar dit gaat natuurlijk OOK op voor de 1.9 RD (break) in de jaren 85 t/m 89 (?)...de BX hadden ze al vrijwel vanaf het begin in de luxere modellen uitgevoerd met stuurbekrachtiging, maar in de kilometervreters (de diesels dus) bouwden ze het er naar ik me herinner, alleen als optie in…..hoe dan ook, al die 4 RD’s die ik heb gehad, hadden geen st.bekr.
En die TZD break heb je gelijk in….de TGD break van de laatste paar jaar had net iets minder opties…2 elec. ramen i.p.v. 4 en soms geen GTI stoelen.
Verder mis ik alleen nog de 3.0 liter V6 24V bij het modellengamma
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De BX Coupé?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een BX uitvoering met meedraaiende koplampen zoals de DS dat had. En idd de stuurbekravhtiging heb ik wel als een gemis ervaren op de goedkopere type’s
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
[open deur modus] een degelijke BX…?
[/open deur modus]
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Mulder schreef:[open deur modus] een degelijke BX…?
[/open deur modus]
wat zegt u ?
Ik had het overigens ook mooi gevonden als de Bi-rotor in de BX was gestopt, met uiteraard verbeteringen.
Stel je voor dat je kunt zeggen, als men je vraagt wat voor auto je hebt :
Een BX Birotor
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
De driedeurs variant waar er ook 1 van is
Die hebben ze eentje gemaakt, en vervolgens (terecht!) besloten dat ze er niet meer van wilden hebben
Inderdaad luxe 14’s, de renault 19 had je als 1.4 ook met alle luxe.
Is er nooit een break 19 tzd geweest?
Harm schreef:Is er nooit een break 19 tzd geweest?
Nee….vreemd genoeg niet, wel de TGD break die, zoals ik al zei een paar optie’s minder had dan een TZD.
Wel weer de TZD turbo break.
Daarom is de Citroen BX denk ik ook zo lekker eigenzinnig
Of moet je zeggen dat de Fransen een beetje de weg kwijt waren.
Peteryed schreef:een super de luxe BX V6 exclusive. En dan een zwarte met 15” lichtmetalen velgen. Leren bekleding armsteun voor. Diravi stuurbekrachtiging. Hoofdsteunen achter, Airco.
Het meeste uit jouw lijstje was wel te bestellen, alleen die V6 en Diravi dan
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik mis de Bx sport MK2 maar die wordt gemaakt
wat de Bx carbio betreft :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4H78JPA6
Hier is mijn Bx in cabrio versie (nee is niet erg netjes afgewerkt maar zou toch best leuk zijn zoon bx (wil ik eigenlijk nog wel keer mee bezig, oownee ben ik al mee bezig (in theorie))
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik mis de Bx sport MK2 maar die wordt gemaakt
Die was wel leverbaar hoor
In de accesoire folder van 1988 staat het volledige sport pakket als optie voor de type2 bx
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
McDean schreef:ik mis de Bx sport MK2 maar die wordt gemaakt
wat de Bx carbio betreft :
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4H78JPA6Hier is mijn Bx in cabrio versie (nee is niet erg netjes afgewerkt maar zou toch best leuk zijn zoon bx (wil ik eigenlijk nog wel keer mee bezig, oownee ben ik al mee bezig (in theorie))
lol net een pimp my ride bak ops: