Ik had wel een 2.5 liter turbodiesel automaat met standaard airco en cruisecontrol willen zien…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
sans-pareil schreef:Benzine turbo ontbreekt in mijn ogen toch echt in het BX assortiment…
Bx turbo CT
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Robin schreef:Ik had wel een 2.5 liter turbodiesel automaat met standaard airco en cruisecontrol willen zien…
Als we toch met terugwerkende kracht nieuwere motoren in de BX wensen zou ik gaan voor de 2.0 HDI 16v uit de C4. Die 2.5 zal niet passen.
@winnetou: zo’n panoramadak zou best ook lollig zijn.
Een BX-coupe, met een 3.9 zes-in-lijn en achterwielaandrijving, vijfbak, sperdifferentieel enz… enz….
En natuurlijk daarbij een zeer robuust spoilerpakket .
bent u ook zo’n fan van de politie??
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_325.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Keesjr schreef:Een BX-coupe, met een 3.9 zes-in-lijn en achterwielaandrijving, vijfbak, sperdifferentieel enz… enz….
En natuurlijk daarbij een zeer robuust spoilerpakket.
Klinkt als een BMW BX….
mpostma schreef:Robin schreef:Ik had wel een 2.5 liter turbodiesel automaat met standaard airco en cruisecontrol willen zien…
Als we toch met terugwerkende kracht nieuwere motoren in de BX wensen zou ik gaan voor de 2.0 HDI 16v uit de C4. Die 2.5 zal niet passen.
Oh, ook best
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Citroën had van mij best een BX mogen maken, die was voorzien van LHM-leidingen die nooit konden lekker. Zo hadden van mij best het gehele hydraulische systeem zo mogen maken dat er nooit wat lekte…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoewel niet heel bijzonder, had men deze bx ook wel naar NL mogen halen. Mooie uitvoering in zwart met chromen accenten. Maar goed, dat hoort in een topic met ‘welke bx-en zijn ze vergeten te importeren?’
Zoals Harm ook al aangaf, had de Image gewoon naar Nederland moeten komen.
Ik baal nog steeds dat ik mijn volledige Image-interieur ooit heb verkocht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is, maar de link laat zien waarom die Image hier had moeten zijn. Wat een prachtig interieur!
B_iks schreef:Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is, maar de link laat zien waarom die Image hier had moeten zijn. Wat een prachtig interieur!
Even verder kwijlen: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik snap niet dat ze in de BX bijvoorbeeld niet de 2.2-motor uit de CX 22 TRS hebben gezet vanaf begin levering. Dan had je net iets meer power gehad dan met de 1.9-motor.
Toen de eerste 1905 cc motor in de BX kwam (met de entree van de GT in september 1984) was 2.200 cc voor een auto van nog geen 1.000 kg wel heel veel power hoor! Een jaar later kwam de BX Sport op de markt met z’n 126 trappelende paardjes was al waanzinnig leuk (en nog steeds trouwens ).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De BX-Sport Phase-2
Een Sport Phase-2; uiterlijk hetzelfde als een “normale” Sport, alleen de uitbouwset 2 cm breder MET volledig zichtbare achterwielen, cilinderkop met grotere kleppen, hogere compressie, road-rallye nokkenas, 45 mm carburateurs, close-ratio versnellingsbak met sperdifferentieel en 15 inch wielen met 205/55-15 banden.
Dit alles met zo’n 150 pk en een monsterlijk koppel, in de optielijst eventueel nog een spaghettispruitstuk en en wat meer “ventilerend” uitlaatsysteeem van 60mm doorlaat.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Re: De BX-Sport Phase-2
Keesjr schreef:Een Sport Phase-2; uiterlijk hetzelfde als een “normale” Sport, alleen de uitbouwset 2 cm breder MET volledig zichtbare achterwielen, cilinderkop met grotere kleppen, hogere compressie, road-rallye nokkenas, 45 mm carburateurs, close-ratio versnellingsbak met sperdifferentieel en 15 inch wielen met 205/55-15 banden.
Dit alles met zo’n 150 pk en een monsterlijk koppel, in de optielijst eventueel nog een spaghettispruitstuk en en wat meer “ventilerend” uitlaatsysteeem van 60mm doorlaat.
Klinkt als een slalommonster
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.