mpostma schreef:
al is de twenteraid per BX ook erg lollig
ABSOLUUT! Al krijg je het hok never nooit niet meer schoon… Was trouwens diezelfde papierbak uit het vorige bericht!
belastinkjes
reken voor de eenvoudige 1400 BXkjes geichtklasse tot 949, de anderen zitten daarboven.
Bij mijn weten woog mijn BX diesel 1045, dus net in de klasse tot 1049, maar ik weet het niet zeker meer.
als ik het topic qua verbruik beetje samenvat:
1400 benzine verbruik tussen 1:13 en 1:16
1600 en 1900 benzine: 1:9-1:12
1900 diesel doet 1:17 - 1:20
Dit alles afhankelijk van je rechtervoet.
onderhoud: ben het eens met maurice: onderhoud van een 1400 is goedkoop en eenvoudig. en bij normaal gebruik gaan ze helemaal niet stuk. en in een berline past bijna net zoveel als in een break….
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Re: belastinkjes
BXidioot_rijdtXM schreef:reken voor de eenvoudige 1400 BXkjes geichtklasse tot 949, de anderen zitten daarboven.
Bij mijn weten woog mijn BX diesel 1045, dus net in de klasse tot 1049, maar ik weet het niet zeker meer.als ik het topic que verbruik beetje samenvat:
1400 benzine verbruik tussen 1:13 en 1:16
1600 en 1900 benzine: 1:9-1:12
1900 diesel doet 1:17 - 1:20Dit alles afhankelijk van je rechtervoet.
onderhoud: ben het eens met maurice: onderhoud van een 1400 is goedkoop en eenvoudig. en bij normaal gebruik gaan ze helemaal niet stuk.
Alleen een Break turbodiesel komt over die 1050 dacht ik..
Ik zou overigens niet weten wat er aan een luxe versie nou echt vaak kapot gaat, de debietregelaar is wel een bekend lek punt. Voorderest doet elektriek het bijna altijd..1600 en 1900 benzine motoren zijn wel oliezuipers. de xud weer niét.. Heb met diesel én turbodiesel doorgaans 1 op 15-23 gereden…
Maar dit is wel eindeloze discussie…
Defecten kan je niet plannen Valt dus niet of nauwelijks mee te rekenen. Daarbij zou je kunnen filosoferen dat een benzine even veel onderhoud/reparaties (in financiele vorm) vraagt als een diesel. Dus ik laat het wat betreft het onderhoud niet afhangen van mijn keus voor een diesel of een benzine.
Schijt aan originaliteit.
Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.
Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!
Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.
Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…
Ik denk dat Elmer eerst even moet wachten op de baan, tgd is altijd een break trouwens.
Veersysteem is inderdaad (nagenoeg) gelijk bij benzine en diesel Ook bij berline/break natuurlijk Ik denk dat ik -indien het hele feest door gaat, eerst even die baan afwachten- als 1 van de eerste dingen even het veersysteem door spoel en LHM, olie en andere sapjes vernieuw. Tenzij die sapjes (aantoonbaar) vers zijn.
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:
en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout.
Mijn BX ARMY rijdt wel degelijk 1:20, en in de zomert op lange afstanden ook wel 1:22.
Test
oudelut schreef:Gezien je wensen en je kilometrage zou je uitkomen op BX 19 TGD Break, volgens mij. Afhankelijk van de aanbiedingen en je wil/bereidheid om mogelijk iets luxer te rijden ga je dan naar de BX TZD Turbo Break.
Het voorgerekende omslagpunt is echt wel realistisch, misschien zelfs wel hoger dan werkelijk. Qua onderhoud ga ik mee in je redenatie: diesel minder storingsgevoelig, maar áls je een reparatie sneller in de papieren dan benzine. Maar bedenk je ook dat veel zaken waar je onderhoud aan zult moeten plegen niet motor-(en dus niet diesel/benzine)afhankelijk zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het veersysteem?!Dus ik blijf bij mijn bovenstaande 2 suggesties…
Nou, vind maar eens een écht goede BX TZD Turbo break - dat lukt je dus niet. Met een BX 19TGD break is niets mis, een stuk makkelijker te vinden, het is alleen geen snelheidsmonster. Maar wel weer een heel stuk zuiniger.
Een 93er TZD Turbo break weegt trouwens 1066 kg (zie GT-ST-22 op de rdw site).
Ich bin ein Breaker
Het hoeft niet snel, het moet alleen zo goedkoop mogelijk voor een BX break Voor mijn part ligt er een 1.4 motor in als dat goedkoper zou zijn.
Schijt aan originaliteit.
Thijsvandebles schreef:Bram schreef:
en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout.
Mijn BX ARMY rijdt wel degelijk 1:20, en in de zomert op lange afstanden ook wel 1:22.
Hangt er ook helemaal vanaf waar je rijdt natuurlijk.
In de regio haaglanden, Philipsstad of Den Bosnië haal je slechtere waarden dan wanneer je in Toekie Toekie of noordwolde zou rijden
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Het hoeft niet snel, het moet alleen zo goedkoop mogelijk voor een BX break Voor mijn part ligt er een 1.4 motor in als dat goedkoper zou zijn.
Als je een goedkoop rijdende break wil hebben, kan je het best een 19RD Break kopen. Zit niets op, kan bijna niets aan stuk. Het stuurt wel erg zwaar Wil je stuurbekrachtiging en cv zou ik een TGD Break zoeken. Op de eerste pagina BX-en op marktplaats staan er al 2. Een TZD Turbo break wel sneller, maar is iets minder zuinig dan de ongeblazen variant is mijn ervaring.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dan denk ik dat ik naar een 19RD op zoek ga, indien het hele verhaal doorgaat natuurlijk
Schijt aan originaliteit.
Chinco schreef:Bram schreef:
En een BX of ZX 1.9 D moet i.i.g. 1 op 17 rijden, soms heb je er eentje die 1 op 19 haalt en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout.
DUH? Het een en ander hangt af van je type pomp en of je al dan niet sb hebt. De lucaspompen zijn naar mijn idee onzuiniger. Stuurbekrachtiging vreet ongeveer een kilometer per liter. Ik heb met de papierbak, een BX 19 D Deauville Service altijd minstens 1:19 gereden, met 4 uitschieters naar de 1:21/22! En dat 4 tanken achter elkaar! Hoogzomer, dat wel, maar toch. Bosch dieseltje zonder sb en electrieke zooi…
Mijn vorige break: liep ongeveer 1:17/18. Na inbouw sb echt een kilometer per liter minder!Groeten,
Jan
dat zijn de waarden die ik ook ongeveer haal.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.