12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12

Orientatietopic aankoop BX Break
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 03 maart 2007 03:42 PM
  [ # 166 ]

Die BX TGD Break is alweer verkocht, zie ik ?  Shocked

Zou LE hem gekocht hebben ?

Zo Nee….je moet er ook als de kippen bij zijn Rolling Eyes ....Zo JA, dan lezen we het hier wel van hem. Cool

Behalve die blauwe uit mijn stad, staat er nog een rode uit 1990 (363.000 km) in ZH te koop, op Speurders.nl

Is dit nu rouge Florentin ?? Surprisedops:

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12521

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 maart 2007 05:45 PM
  [ # 167 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

Klinkt als een Eend met HP vering Razz Zonder gekheid: ik ben wel wat gewend qua slijtage. Volgens mij heb ik bij haast elke APK wel een wiellager van m’n Eend vervangen. Anderzijds is een BX natuurlijk ingewikkelder, maar dat lijkt me ook wel weer een uitdaging.

Nou, als je er zo tegenaan kijkt bereidt je dan maar vast voor op een enorme en dure teleurstelling.

Een BX is *geen* hydraulisch geveerde eend; de wiellagers draai je er niet zomaar even uit of in, voorwiellagers is zelfs zo serieus rotwerk dat je je moet afvragen of je het wel moet willen doen. De voorwiellagers zijn casettelagers, de achterwiellagers worden inclusief naaf vervangen. Duur spul allemaal; groeit niet zomaar overal aan de bomen zoals bij de wat klassiekere ontwerpen zoals de eend.

Dit bedoelde ik door een paar pagina’s terug te zeggen, heb je ook aan het onderhoud gedacht ???
Een BX is veel ingewikkelder en duurder in onderhoud dan een 2CV.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 maart 2007 09:31 PM
  [ # 168 ]

Wiellagers en andere dingen van een BX zullen absoluut ingewikkelder zijn dan bij een Eend. Maar ik denk dat dat ook geldt voor (bijvoorbeeld) een AX. Dus dan lijkt mij een AX (nog steeds als voorbeeld) niet eenvoudiger en goedkoper te onderhouden dan een BX. Blijkt het echter een regelrechte ramp te zijn een BX (kan ik me haast niet voorstellen) dan gaat hij gewoon rap weer in de verkoop en koop ik iets anders.

Maar ik heb genoeg informatie, ik zet op dit topic een slotje en ga nu niet op zoek naar (nog) meer info, maar naar een BX Break.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook