Die BX TGD Break is alweer verkocht, zie ik ?
Zou LE hem gekocht hebben ?
Zo Nee….je moet er ook als de kippen bij zijn ....Zo JA, dan lezen we het hier wel van hem.
Behalve die blauwe uit mijn stad, staat er nog een rode uit 1990 (363.000 km) in ZH te koop, op Speurders.nl
Is dit nu rouge Florentin ?? ops:
karel schreef:Lelijke Eend schreef:Klinkt als een Eend met HP vering Zonder gekheid: ik ben wel wat gewend qua slijtage. Volgens mij heb ik bij haast elke APK wel een wiellager van m’n Eend vervangen. Anderzijds is een BX natuurlijk ingewikkelder, maar dat lijkt me ook wel weer een uitdaging.
Nou, als je er zo tegenaan kijkt bereidt je dan maar vast voor op een enorme en dure teleurstelling.
Een BX is *geen* hydraulisch geveerde eend; de wiellagers draai je er niet zomaar even uit of in, voorwiellagers is zelfs zo serieus rotwerk dat je je moet afvragen of je het wel moet willen doen. De voorwiellagers zijn casettelagers, de achterwiellagers worden inclusief naaf vervangen. Duur spul allemaal; groeit niet zomaar overal aan de bomen zoals bij de wat klassiekere ontwerpen zoals de eend.
Dit bedoelde ik door een paar pagina’s terug te zeggen, heb je ook aan het onderhoud gedacht ???
Een BX is veel ingewikkelder en duurder in onderhoud dan een 2CV.
Wiellagers en andere dingen van een BX zullen absoluut ingewikkelder zijn dan bij een Eend. Maar ik denk dat dat ook geldt voor (bijvoorbeeld) een AX. Dus dan lijkt mij een AX (nog steeds als voorbeeld) niet eenvoudiger en goedkoper te onderhouden dan een BX. Blijkt het echter een regelrechte ramp te zijn een BX (kan ik me haast niet voorstellen) dan gaat hij gewoon rap weer in de verkoop en koop ik iets anders.
Maar ik heb genoeg informatie, ik zet op dit topic een slotje en ga nu niet op zoek naar (nog) meer info, maar naar een BX Break.
Schijt aan originaliteit.