Die had ik reeds gespot Het is een optie. Maandag 1e werkdag/proefdag (is me nog niet geheel duidelijk) pas dan kan ik gaan rekenen en knopen doorhakken wat betreft de BX.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Thijsvandebles schreef:Ik heb ook nog een 14re uit 1987 staan, beetje een deukerige auto, maar technisch wel aardig goed. dat is helemaal top als beginnend BXer met deuk verleden
Kostie ? Verder nog bijzonderheden ? Is het overigens een type 1 ?
Weet ik nog niet. Maar niet zo heel duur. Is type 1 motor, en type 2 koets.
Test
Lelijke Eend schreef:Ik vind een break mooier dan een berline
Lelijke Eend schreef:die Breaks ...
Bram schreef:
!!!! Nog mistlampen, ABS en lichtmetalo’s ook… (wie weet heeft-ie ook wel airco?) Maar wat is er met die striping op de deuren?!
Ik zou bijna willen dat ik zoekende was. Prijs is ook gewoon goed!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Schijnen andere deuren in te zitten (uit welk type is eerder in dit topic genoemd) maar dat kan me op zich niet boeien. De velgen ook niet. Wat me wel boeit is dat het een automaat is (liever een handbak) en dat hij ca. 1/12 zuipt. Ik zoek iets wat zuiniger is
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:Schijnen andere deuren in te zitten (uit welk type is eerder in dit topic genoemd) maar dat kan me op zich niet boeien. De velgen ook niet. Wat me wel boeit is dat het een automaat is (liever een handbak) en dat hij ca. 1/12 zuipt. Ik zoek iets wat zuiniger is
Als ik het topic zo doorlees denk ik dat je voor een diesel moet gaan. Daar haal je de 1:12 zeker mee (eerder 1:18), is goed geschikt om veel lading te transporteren en kan bijna niet stuk.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:(eerder 1:18)
Zozo, wat is dat altijd voor gezever over diesels en zuinig dan . Mijn GTi doet zelfs 1 op 12 . (Diesel is voor tractoren en scheepsmotoren niet voor auto’s )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:knäckor schreef:(eerder 1:18)
Zozo, wat is dat altijd voor gezever over diesels en zuinig dan . Mijn GTi doet zelfs 1 op 12 . (Diesel is voor tractoren en scheepsmotoren niet voor auto’s )
Whahaha ja tuurlijk
Emiel
PrutsyLJ schreef:knäckor schreef:(eerder 1:18)
Zozo, wat is dat altijd voor gezever over diesels en zuinig dan . Mijn GTi doet zelfs 1 op 12 . (Diesel is voor tractoren en scheepsmotoren niet voor auto’s )
Ik moet je nu toch even een tik op de vingers geven, kerel .....een BX diesel is een vrijwel onverwoestbare motor die, als er goed mee omgesprongen is…zomaar 5 ton of meer kan halen.
Voorbeelden te over…..ook met een Xantia of ZX waar ze ook in zitten.
En een BX of ZX 1.9 D moet i.i.g. 1 op 17 rijden, soms heb je er eentje die 1 op 19 haalt en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout.
En een BX tzd-Turbo kan bij veel snelweg-km’s zeker de 1 op 20 halen, omdat die bij (bijv) 120 km p.u minder toeren maakt (2850 i.p.v. 3400)
En dat heb ik dus nooit gehaald met een BX benzine….ik heb de 1.4 ...de 1.6 (chic) en 1.9 TZI gehad, alleen die Chic haalde ik 1 op 14 mee.
geen gelul gebak van krul BX
kep nog een witte deauville basisBX met trekhaak.
Alles doet het. 180 dkm. Starten lopen.
Ik hoef er maar 250 voor te hebben.
Over een week of 3 wordt ie beschilderd door mijn dochter en haar 30 klasgenootjes, en als je hem daarna wilt kopen is ie natuurlijk een stuk duurder!!
en reactie op vorig bericht: de BX diesel is onverwoestbaar! Ik reed er met gemak 1:20 mee en heb er 3 gehad en daar in totaal 240 dkm in rondgetuft. de laatste had 480 dkm op de telller en het blok was niet dood. De rest van de auto wel
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Re: geen gelul gebak van krul BX
BXidioot_rijdtXM schreef:kep nog een witte deauville basisBX met trekhaak.
Alles doet het. 180 dkm. Starten lopen.Ik hoef er maar 250 voor te hebben.
Over een week of 3 wordt ie beschilderd door mijn dochter en haar 30 klasgenootjes, en als je hem daarna wilt kopen is ie natuurlijk een stuk duurder!!
Een ZEER geschikte auto voor Elmer
Re: geen gelul gebak van krul BX
Bram schreef:BXidioot_rijdtXM schreef:kep nog een witte deauville basisBX met trekhaak.
Alles doet het. 180 dkm. Starten lopen.Ik hoef er maar 250 voor te hebben.
Over een week of 3 wordt ie beschilderd door mijn dochter en haar 30 klasgenootjes, en als je hem daarna wilt kopen is ie natuurlijk een stuk duurder!!
Een ZEER geschikte auto voor Elmer
Nee man, ik wil hem zelf beschilderen !
Schijt aan originaliteit.
Ik blijf echter bij mijn standpunt over diesels Dus; alleen voor tractoren en scheepsmotoren
Ach ja ieder zijn meug he. Ik ben meer een LPG fan maar dat is me dan ook met de paplepel ingegoten. Wel leuk hoe er gelijk weer gehapt werd door de dieselaars
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Re: geen gelul gebak van krul BX
Lelijke Eend schreef:Bram schreef:BXidioot_rijdtXM schreef:kep nog een witte deauville basisBX met trekhaak.Alles doet het. 180 dkm. Starten lopen.Ik hoef er maar 250 voor te hebben.
Over een week of 3 wordt ie beschilderd door mijn dochter en haar 30 klasgenootjes, en als je hem daarna wilt kopen is ie natuurlijk een stuk duurder!!Een ZEER geschikte auto voor Elmer
Nee man, ik wil hem zelf beschilderen !
Dan moet je hem snel bij me ophalen! Rijdt trouwens met een makkie 1:15 (vaak tegen de 1:16). Is Benzine, hè.
En @ PrutsieLJ: gas is om op te koken
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Waarop hij gestookt wordt weet ik nog niet. Dus een discussie daarover is zinloos. Ik weet wel dat een gaspot achterin ruimte opslokt die ik niet opgeslokt wil zien en dat een ringtank vrij duur is waardoor dat ook minder snel economisch zal zijn.
Schijt aan originaliteit.