7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Orientatietopic aankoop BX Break
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 23 februari 2007 07:03 PM
  [ # 91 ]

ha, wij betalen minder! Razz

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 07:09 PM
  [ # 92 ]

Dankje !

Ik ga uit van een gewicht van 1051 t/m 1150 kg.

Als het apparaat dan diesel verslindt kost me dat per jaar €784,00 of per kwartaal €199,00

Als het apparaat dan benzine verslindt kost me dat per jaar €368,00 of per kwartaal €95,00

Tering wat een verschil ! Shocked

Volgens http://www.brandstofprijzen.nl/ kost een liter euro95 €1,255 tot €1,390. Dat is gemiddeld €1,3225 (gemiddelde tussen duurste en goedkoopste). Er zitten maar 3 pompstations boven die prijs, dus laat ik uit gaan van €1,32 per liter. De prijs zal toch wel stijgen Rolling Eyes

Volgens diezelfde site kost een liter diesel €0,895 tot €1,025. Dat is gemiddeld €0,96 (gemiddelde tussen duurste en goedkoopste). Er zijn 11 pompstations (van de 25) die boven die prijs zitten dus laat ik maar uit gaan van €0,97 per liter. Ook de dieselprijzen zullen wel niet omlaag gaan ...

Nu nog wat gebruikscijfers en ik kan echt gaan rekenen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 07:11 PM
  [ # 93 ]
ZX1.4i schreef:

Hou je ook rekening met het onderhoud Confused:
Voor een BX mag je wel wat meer geld achter de hand houden dan voor een AXje.

Ik ga er van uit dat de kosten voor een benzine of een diesel gelijk zijn dus hoef ik daar geen rekening mee te houden (toch???).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 februari 2007 07:34 PM
  [ # 94 ]

de diesel kan je toch wel aanlengen met slaolie, sscheelt ook weer wat Cool

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 07:38 PM
  [ # 95 ]

Geen gekloot en risico’s op asociaal hoge naheffingen. Ik speel op safe en ga voor zuivere diesel.

Volgens http://autokosten.rekenwijzer.com ligt het omslagpunt op 3794 km per jaar. Daarbij ben ik er van uit gegaan dat een diesel niet duurder in aanschaf is dan een benzine. Voor diegenen die er verstand van hebben: is dat een realistisch omslagpunt ? Want ik ga uit van 15000 km per jaar (30km x 2 maal daags x 5 dagen/week x 50 weken/jaar).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 februari 2007 07:39 PM
  [ # 96 ]
Lelijke Eend schreef:
ZX1.4i schreef:

Hou je ook rekening met het onderhoud Confused:
Voor een BX mag je wel wat meer geld achter de hand houden dan voor een AXje.

Ik ga er van uit dat de kosten voor een benzine of een diesel gelijk zijn dus hoef ik daar geen rekening mee te houden (toch???).

Tsja….dat ligt er maar aan WAT er kapot aan gaat Cool
Krijg je problemen met de brandstofpomp dan kun je meestal je portemonnee wel opentrekken….uiteraard is de rest van de auto vrijwel gelijk qua onderhoudskosten (bollen, oktopus, banden, remmen e.d. )

En ik meen me te herinneren dat een D riem (met spanrollen) laten vernieuwen van een diesel ook wat meer kost dan die van een benzine….net als de koppeling.

Maar het punt is nu juist dat je met een diesel meestal MINDER storingen hebt dan bij een benzine of LPG…dat kun je op dit forum zelf wel ondervinden lijkt me. Cool

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 07:43 PM
  [ # 97 ]

Zoals ik het bekijk:

Diesel = minder vaak storing maar als er storing is kost het veel knaken.

Benzine = vaker storing (waarbij ik niet wil beweren dat een wagen op benzine onbetrouwbaar is!) maar als er dan storing is zijn de kosten minder hoog.

Ergo: kosten in onderhoud/reparatie zijn nagenoeg gelijk.

Klopt mijn redenatie een beetje ? Zo niet: dan probeer ik daar ook een berekening op los te laten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2007 07:53 PM
  [ # 98 ]
Lelijke Eend schreef:
ZX1.4i schreef:

Hou je ook rekening met het onderhoud Confused:
Voor een BX mag je wel wat meer geld achter de hand houden dan voor een AXje.

Ik ga er van uit dat de kosten voor een benzine of een diesel gelijk zijn dus hoef ik daar geen rekening mee te houden (toch???).

Zucht Confused
Lees nou eens een keer wat er staat, ik zeg niet Benzine of Diesel, ik zeg iets over het type en de grootte van de auto.

Het onderhoud tussen benzine en diesel varieert zoals Bram al aangeeft.
Bij een diesel heb je weinig omkijken naar, maar als er wat is, dan kun je goed aan de beurt zijn.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2007 07:56 PM
  [ # 99 ]
Bram schreef:

En ik meen me te herinneren dat een D riem (met spanrollen) laten vernieuwen van een diesel ook wat meer kost

Klopt het is gewoon een pokke klus Confused
En daarom ook aardig aan de prijs.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 februari 2007 08:05 PM
  [ # 100 ]

Gewoon een van de laatste 1400tjes, eenoudig motorretje, lekker makkelijk overal bij kunnen met sleutelen,
Geen achterovergekantelde motor.
Onderdelen zijn veel goedkoper dan die van de zwaardere motoren.
Maar goed, hij trekt geen straatstenen uit de straat, maar het zijn wel de goedkoopsten en gebruiken maar 7 liter per 100 km….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 08:15 PM
  [ # 101 ]
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:
ZX1.4i schreef:

Hou je ook rekening met het onderhoud Confused:
Voor een BX mag je wel wat meer geld achter de hand houden dan voor een AXje.

Ik ga er van uit dat de kosten voor een benzine of een diesel gelijk zijn dus hoef ik daar geen rekening mee te houden (toch???).

Zucht Confused
Lees nou eens een keer wat er staat, ik zeg niet Benzine of Diesel, ik zeg iets over het type en de grootte van de auto.

Het onderhoud tussen benzine en diesel varieert zoals Bram al aangeeft.
Bij een diesel heb je weinig omkijken naar, maar als er wat is, dan kun je goed aan de beurt zijn.

Ik zoek een BX Break, dan heb ik (grofweg) de keus tussen een diesel en een benzine. Ik wil geen Eend, Dyane, ACADiane, AMI, M35, AX, Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, CX, GS, GSA, DS, ID, LN, LNA, Visa, Axel, C15, Saxo, SM, Traction Avant, Xantia, Xsara, Xsara Picasso, XM, ZX, HY, C25, C35, Mehari, Patan, TUB of wat voor Citroën dan ook. Alleen een BX. Die heeft in mijn ogen de beste prijs/fun verhouding. Zeker omdat het apparaat niet nieuw hoeft te zijn, ik heb niet als nieuw wil maken, niet opknappen of wat dan ook wat buiten noodzakelijke reparaties en onderhoud valt. Een deuk mag best een deuk blijven en hetzelfde geldt voor een kras. Een koplamp is uitstekend vast te zetten met een stuk kauwgum en dat geldt ook voor de trekhaak (okee, ik draaf door Wink ). Als het me geen bal kon schelen wat voor Citroën ik aan zou schaffen dan had ik in diversen/algemeen wel een topic geopend in de trant van ‘wat is de goedkoopste Citroën in mijn situatie’.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 februari 2007 08:20 PM
  [ # 102 ]

Als je iemand kent, die even wat wil prutsen aan de injectie van een bx, dan heb ik de perfecte, 100 euro,injectiestoring, 185000 km, stationwagon 1900GTi motor met automaat, bj 1993 en slicks…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 23 februari 2007 08:23 PM
  [ # 103 ]

Ik houd het in mijn gedachten, dankje ! Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 februari 2007 08:26 PM
  [ # 104 ]

in België is DIESEL rijden verruit het goedkoopste!! natuurlijk is LPG de goedkoopste brandstof,maar wij moeten hier een suplementaire belasting betalen voor op LPG te rijden!! en dat gooit weer roet in het eten!! ik vind LPG de zuiverste brandstof voor het milieu en laat de Belgische staat,daar nou net weer misbruik van maken,door ons daar op te belasten!! daarom worden hier in ‘t gewone milieu zeer weing benzine voertuigen verkocht!! kijk hier maar eens voor een 1400cc oftewel een 8 pk!!
dus je kijkt eerst bij de benzine belasting voor 8 pk en dan onderaan bij LPG voor de suplementaire jaarlijkse belasting!!voor dezelfde jaarprijs rijd je in een 1.9 of een 10 pk DIESEL!

http://www.auto55.be/verkeersbelasting

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 23 februari 2007 08:38 PM
  [ # 105 ]
Bram schreef:

En een BX of ZX 1.9 D moet i.i.g. 1 op 17 rijden, soms heb je er eentje die 1 op 19 haalt en ik heb nog wel sterkere verhalen gelezen (1 op 22), maar die neem ik toch met een korreltje zout. Razz

DUH? Het een en ander hangt af van je type pomp en of je al dan niet sb hebt. De lucaspompen zijn naar mijn idee onzuiniger. Stuurbekrachtiging vreet ongeveer een kilometer per liter. Ik heb met de papierbak, een BX 19 D Deauville Service altijd minstens 1:19 gereden, met 4 uitschieters naar de 1:21/22! En dat 4 tanken achter elkaar! Hoogzomer, dat wel, maar toch. Bosch dieseltje zonder sb en electrieke zooi…
Mijn vorige break: liep ongeveer 1:17/18. Na inbouw sb echt een kilometer per liter minder!

Groeten,
Jan

Profiel  
 
 
7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook