Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb maar even een nieuw topic geopend, het oude topic ging voornamelijk over turbodruk en aanverwante dingen
Ik ben stukje bij beetje bezig met het perfect maken van mijn auto, ik heb nog een lange weg te gaan helaas. Geen ernstige dingen maar met een bx perfect maken kan je wel even zoet zijn zoals jullie allemaal weten
Op de planning staat een distributiewissel, echter daarvan ben ik afhankelijk van een vriend van me die een schuur heeft. Die schuur staat zo vol dat ik nog even moet wachten… Heb de retourslangen voor vervangen, rondje bollen gedaan, met spoelvloeistof rondgereden en inmiddels weer verse lhm. Lucht- en brandstoffilter heb ik vlak na aankoop gedaan.
Banden zijn nog goed gelukkig. Voor de toekomst heb ik een set 15inch originele Xantia-velgen liggen, met XM-doppen. Heb ze er al eens onder gehad en dat ziet er echt mooi uit! Alleen moeten er nieuwe banden omheen (195/50-15) dus ze liggen nu even in de berging.
Laatst ben ik bezig geweest met alle lampjes in het interieur van mijn auto. Alle dashbordlampjes werken nu (als je het dashbord hebt teruggebouwd is er altijd weer een lampje wat 2 dagen later weer stuk is Dan maar nog een keer loshalen, ik laat me niet gekmaken door een lullig lampje)
Vorige week een paar tweeters ingebouwd, helemaal netjes met overload-protection, maar niet eerst getest Je raadt het al: beide tweeters deden helemaal niets.. snik Maargoed, in ieder geval ligt de bedrading nu al.
Afgelopen week heb ik mijn koelvloeistof ververst en de kachelkraan gangbaar gemaakt. Wat een pokkewerk is dat om die kachelkraan los te krijgen. Gelukkig had ik die uit mijn vorige bx bewaard want de huidige heeft het niet overleefd ops: Maar gelukkig hoef ik nu niet meer elek keer bang te zijn dat de warm/koudknop afbreekt als ik er aan draai.
Pas geleden alle deuren gesteld en gesmeerd, voelt ook weer als nieuw nu, alle schakelaars in het interieur vervangen of gerepareerd. De mistlampen moeten nog wel aangesloten worden.
Verder heb ik nog een armsteun uit een achterbank tussen de voorstoelen liggen die nog een keer fatsoenlijk bevestigd moet worden, maar het ziet er al strak uit.
En vandaag heb ik iets gedaan wat ik al veel eerder had moeten doen. Het dient absoluut geen hoger doel, maar het ziet er zo kloek uit: ik heb een pook met pookhoes uit een xm pasgemaakt. Ik geloof niet dat ik de eerste ben die dat heeft maar het resultaat mag er wezen!
Beetje slechte foto’s maar zal binnenkort betere maken.
Ben nu bezig met alle deur/motorkap/achterklepverklikkerlampjes te fixen wat ook wel redelijk vlot. Alles werkt nu, behalve de achterklepverklikker. Ik heb eens gekeken hoe dat komt en het volgende is het geval: in de achterklep zit een stekker met 2 contacten, als ik die doorverbind werkt de verklikker. Maar ik heb echt geen idee waar die stekker op aangesloten moet worden… Ik vermoed dat er op het vergrendelingsmechanisme een schakelaar moet zitten en dat die stekker daarin moet, maar er zit geen schakelaar en ik zou ook niet weten waar die op het vergrendelingsmechanisme zou moeten komen….
Weet iemand hoe dit zit??
Ik zal wat binnenkort meer foto’s maken en posten
Eveneens ben ik tevens ook.
Zozo, dat ziet er sexy uit zeg die pookknop!!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet… :
Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen? Je weet van m’n aanbod!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet… :
Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen? Je weet van m’n aanbod!
Nope, de achterklep verklikker zit in het slot weg gewerkt. De afdekplaat van je kleploshalen en moet tie daar ergens zitten. Ik heb hem zelf ook gefikst ben enkel een beetje vergeten hoe het precies daar in elkaar zat
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Die pooknop oogt erg strak, nog niet eerder gezien. Maar het zet me weer aan ‘t denken over xm-spulletjes waarmee je een bx kunt upgraden.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
PrutsyLJ schreef:oudelut schreef:Schakelaar voor je achterklep zit toch links op je hoedenplankdrager? Daar zit een flinke hendel die ingedrukt wordt als je je klep dicht doet… :
Edit: wanneer kom je je passagiersportier eens halen? Je weet van m’n aanbod!
Nope, de achterklep verklikker zit in het slot weg gewerkt. De afdekplaat van je kleploshalen en moet tie daar ergens zitten. Ik heb hem zelf ook gefikst ben enkel een beetje vergeten hoe het precies daar in elkaar zat
Dat klopt! De stekker zit onder die afdekplaat. Ik heb net het mechanisme losgehaald maar daar zit geen schakelaar, en voor zover ik kan zien ook geen bevestiging waar een schakelaar hoort te zitten. Ik zou wel wat kunne knutselen maar heb het liever zoals het hoort. Dan is het namelijk degelijk
Die schakelaar op de hoedenplankdrager zou niet goed werken, als de klep dan dicht zit maar niet vergrendeld is zou de verklikker niet branden.
Leuk dat jullie de pook mooi vinden! Ik ben namelijk stiekem zo trots als een hond met zeven lullen, maar bijvoorbeeld mijn vriendin ziet er niets aan. Voor een niet bx-liefhebber is het namelijk gewoon een versnellingspook waarmee je de auto in een bepaalde versnelling zet, terwijl voor mij het enige verschrikkelijk lelijke in het interieur van de bx (die vierkante, lelijke, standaard rubberen hoes die erop zit ) er nu echt gelikt uit ziet!
En je zal het niet geloven, maar hij schakelt ook wat soepeler. Ik vind het zelf ook ongeloofwaardig klinken maar ik denk dat het kmot doordat ik nu die dikke, rubberen binnenhoes mis (heb de oude buitenhoes ingekort en als binnenhoes gebruikt omdat het anders niet paste) Die rubber hoes wil de pook altijd een beetje naar het midden terug’duwen’, terwijl nu alleen dat dunne buitenhoesje de de pook beinvloedt.
Als meer forummers dit willen gaan knutselen, neem dat het hele paneeltje uit een sloper mee. Dus de hoes en het plaatje waar de hoes en de hoogteregeling uitkomt. Met een ijzerzaag, een vijl en een torx-schroevendraaiertje ben je binnen ongeveer een uurtje klaar.
Ik heb gezien dat er ook een ‘vergeten-gordel-lampje’ op het verklikkerpaneeltje zit Misschien ga ik daar ook nog wel eens wat op verzinnen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Goed idee zeg, van die XM pookknop .....die van een BX is gewoon een waardeloos ding, veel te hard en te klein.
Ik voorzie nu HEEL veel BX rijders die allemaal straks met een XM pook rond gaan rijden.
I.i.g. wil ik dat ook al een tijdje, iets met leer of zo.
Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!
Ik was weer eens abuis, had begrepen dat je de schakelaar voor de binnenverlichting bedoelde, maar je hebt het over je “all-systems-are-go”-schermpie!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!
Dus die schakelaar is één geheel met het mechanisme als ik het goed begrijp? Is dat bij een break en een berline hetzelfde dat je weet?
Eveneens ben ik tevens ook.
nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.
Daar was ik al bang voor. Dat wordt flink zoeken dan naar een luxe break op de sloop. Als iemand iets heeft liggen of iets bij mij in de buurt weet houdt ik me aanbevolen!
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Harm schreef:Het verklikkerschakelaartje is inderdaad geintegreerd in het kofferklepslot; dus het zwarte metalen geval waar ook het vc-motortje aan vastzit. Scoor zo’n ding op de sloop en je hebt ‘m er in 2 minuten op zitten!
Dus die schakelaar is één geheel met het mechanisme als ik het goed begrijp? Is dat bij een break en een berline hetzelfde dat je weet?
Nee, dat is alleen maar bij een berline zo.
De break is *niet* geleverd met een achterklep-niet-goed-dicht-verklikker, ook al zitten het lampje en de hele bekabeling, notabene tot IN de achterklep, er wél (dwz bij de latere TZx-modellen, bij de eerderen zit dat er ook niet) .....
Ich bin ein Breaker
knäckor schreef:Harm schreef:nou het is misschien niet een geheel, maar het handigste is om gewoon een heel geval mee te nemen. Van een break is het hele geval een stuk langer dan een berline.
Daar was ik al bang voor. Dat wordt flink zoeken dan naar een luxe break op de sloop. Als iemand iets heeft liggen of iets bij mij in de buurt weet houdt ik me aanbevolen!
Heeft dus geen zin - zie andere post.
Ich bin ein Breaker
hehe mooi om te zien waar je oude wagentje eindigt ...
alleen blijf ik erbij dat het verwisselen van die filters vlak na aankoop volkomen onnodig was omdat die toen slechts 8000 km. oud waren
Die distributiewissel is inderdaad nu toch wel echt nodig denk ik hoor ... eigenlijk al eerder volgens mij.
Verder moet hij er nog wel even tegenkunnen, koprevisie etc. reeds gebeurd
Citroën D Special 1970
karel schreef:Nee, dat is alleen maar bij een berline zo.
De break is *niet* geleverd met een achterklep-niet-goed-dicht-verklikker, ook al zitten het lampje en de hele bekabeling, notabene tot IN de achterklep, er wél (dwz bij de latere TZx-modellen, bij de eerderen zit dat er ook niet) .....
Betekent dat dat je het er wél in kan bouwen, maar dat je dan het mechaniek uit een berline moet zien te halen? Of kom je dan voor niet-pas-problemen te staan?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )