7 van de 38
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 april 2007 10:12 PM
  [ # 91 ]
Bram schreef:
XBXG schreef:

Sja, sommigen doen het wel, maar ik durf het eigenlijk nooit. Je BX zakt echt een heel eind en ploft op de grond neer. 
Bedenk ook dat je BX in de hoogste stand veel LHM in de leidingen heeft zitten.

Als je dan de handel ineens naar beneden laat zakken, moet de LHM met een noodvaart door de retourleidingen terugspoelen naar het reservoir. Ik vraag me af of dat goed is voor de druk die er op de diverse leidingen komt te staan.  Rolling Eyes

Precies…..en dat kostte me 2 weken geleden een retourleiding van de veerpoot. Confused

Ik had hem van de rijstand in 2 trappen in de hoogste stand gezet (wat gewoon moet kunnen natuurlijk)...maar toen knapte hij.
Tsja….ouwe BX’en moeten we zo onderhand een beetje taktisch behandelen zeg maar Razz

Dat is kut Evil or Very Mad Gelukkig zijn ze niet zo duur en is het simple te vervangen, ik heb ze recent links en rechts vervangen. Maar toch is wat jij omschrijft iets anders dan wat Wouter bedoelt. Wouter bedoelt dat er een grote stroom retour komt door de retourleiding van de hoogteregelaar, door de retour van de veerpoot loopt in principe geen LHM als je de auto laat zakken (enkel lekretour). Jouw leiding is geknapt door een combinatie van oud rubber en de spanning die erop staat in de hoogste stand.

Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Very Happy Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…  Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 april 2007 10:37 PM
  [ # 92 ]
knäckor schreef:

Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Very Happy Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…  Rolling Eyes

Hou op, schei uit…over oktopussen, ik WIL hem niet eens zien onder mijn TZD. Crying or Very sad  Surprisedops:
Ik heb de afgelopen 17 jaar geloof ik 5x voor zo’n klus gestaan (de garage dus Cool ), laatste keer was mijn rode 1.9 TZI…en hoop er voorlopig even van verlost te zijn. Surprisedops:
Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 april 2007 10:40 PM
  [ # 93 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Very Happy Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…  Rolling Eyes

Hou op, schei uit…over oktopussen, ik WIL hem niet eens zien onder mijn TZD. Crying or Very sad  Surprisedops:
Ik heb de afgelopen 17 jaar geloof ik 5x voor zo’n klus gestaan (de garage dus Cool ), laatste keer was mijn rode 1.9 TZI…en hoop er voorlopig even van verlost te zijn. Surprisedops:
Wink

Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me zo’n kutklus Twisted Evil  Ik was wel van plan om nog een paar jaar in deze auto te rijden, dus ik denk dat ik ergens in de aankomende paar jaar enige octopus-vervang-ervaring zal gaan opdoen Wink

Vandaag trouwens mijn auto versierd met een lederen Xantia-stuur:

Wat me trouwens nog een doorn in het oog is, is die startonderbreker (te zien op de foto, links op de stuurkolom). Je zal zien dat die binnenkort stuk gaat waardoor mijn auto niet meer loopt. Ik zou hem er graag uithalen. Iemand vaker startonderbrekers gedemonteerd?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 april 2007 10:55 PM
  [ # 94 ]

Heee…WAT LEUK ! Smile

Ik wist niet dat een Xantiastuur (type-1) op een BX past….gaat je richtingaanwijzer nu wel automatisch uit als je terug stuurt ?

Ik vind alles aan een BX prima, behalve dat schrijftafelstuur Rolling Eyes ...ik *verBram* ze niet voor niks…en het Xantiastuur vind ik wel lekker vasthouden met die opening onderin. Cool

Ik had trouwens op een eerdere TZD-turbo ook een startonderbreker zitten….die hebben ze bij een Alarm-inbouwspecialist er voor mij uitgehaald, was blij dat ik eindelijk kon starten zonder al dat gedoe….wie zou onze BX nu nog willen stelen, nietwaar ? Razz

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 april 2007 11:00 PM
  [ # 95 ]

Zo, dat staat niet verkeerd zeg! Neutraal en net stuur hoor.  Cool

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 april 2007 11:01 PM
  [ # 96 ]

Mijn richtingaanwijzer gaat gewoon uit, maar het stuur paste niet zomaar. Als je het stuur rechtstreeks uit een Xantia monteert zit het centimeter of 6-7 te ver naar je toe, dat is een heel eind Shocked Ik heb dus ernstig aan het stuur moeten knutselen, met een haakse slijper, boormachine, tapset enz. om er een stevige constructie van te maken. Het zit nu erg stevig, iets steviger zelfs dan ik had verwacht. Echter, het is een rotklus om te doen.

Naderhand kon gewoon het ringetje om de raw in neutraalstand te zetten overgezet worden op het nieuwe stuur Very Happy

Ik wilde al een tijdje een lederen stuur, maar vind dat van de ZX eigenlijk een beetje lelijk. Dit vond ik een mooie oplossing Cool  Ik vind het wel jammer dat het schrijftafelstuur niet in leder bestaat Crying or Very sad

Bram schreef:

Ik had trouwens op een eerdere TZD-turbo ook een startonderbreker zitten….die hebben ze bij een Alarm-inbouwspecialist er voor mij uitgehaald, was blij dat ik eindelijk kon starten zonder al dat gedoe….wie zou onze BX nu nog willen stelen, nietwaar ? Razz

Ja precies, dat ding zit er al 10 jaar nutteloos in. En hij zit ook op zo’n plek dat je met je knie wel eens het hele ding kapot kan stoten.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 april 2007 11:05 PM
  [ # 97 ]
knäckor schreef:

Mijn richtingaanwijzer gaat gewoon uit, maar het stuur paste niet zomaar. Als je het stuur rechtstreeks uit een Xantia monteert zit het centimeter of 6-7 te ver naar je toe, dat is een heel eind Shocked Ik heb dus ernstig aan het stuur moeten knutselen, met een haakse slijper, boormachine, tapset enz. om er een stevige constructie van te maken. Het zit nu erg stevig, iets steviger zelfs dan ik had verwacht. Echter, het is een rotklus om te doen.

Naderhand kon gewoon het ringetje om de raw in neutraalstand te zetten overgezet worden op het nieuwe stuur Very Happy

Ik wilde al een tijdje een lederen stuur, maar vind dat van de ZX eigenlijk een beetje lelijk. Dit vond ik een mooie oplossing Cool  Ik vind het wel jammer dat het schrijftafelstuur niet in leder bestaat Crying or Very sad

Knap hoor…..petje af….nu nog iemand die een werkend Xantiastuur met airbag op een BX weet te zetten, incl. alle censoren ed….dan komen we weer een stapje dichterbij DE ideale Citroen ! Twisted Evil

Of beter gezegd….de ideale auto Exclamation

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 april 2007 11:08 PM
  [ # 98 ]
Bram schreef:

.....petje af….

Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.  Laughing

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 april 2007 11:10 PM
  [ # 99 ]
XBXG schreef:
Bram schreef:

.....petje af….

Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.  Laughing

Mr. Green

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 08 april 2007 12:49 AM
  [ # 100 ]
XBXG schreef:
Bram schreef:

.....petje af….

Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.  Laughing


in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...  Rolling Eyes

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 april 2007 01:14 AM
  [ # 101 ]
OscarTZDTurbo schreef:

in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...  Rolling Eyes

Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ? Twisted Evil  Laughing

(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 08 april 2007 01:52 AM
  [ # 102 ]
Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 april 2007 02:12 AM
  [ # 103 ]
knäckor schreef:

Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Very Happy

Zondig nou niet tegen het principe “if it ain’t broken don’t fix it”...

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 08 april 2007 02:27 AM
  [ # 104 ]
Bram schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...  Rolling Eyes

Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ? Twisted Evil  Laughing

(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)

die BX was zo ongeveer in mijn pet gevallen ja .. Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 april 2007 02:28 PM
  [ # 105 ]
OscarTZDTurbo schreef:
Bram schreef:
OscarTZDTurbo schreef:

in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...  Rolling Eyes

Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ? Twisted Evil  Laughing

(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)

die BX was zo ongeveer in mijn pet gevallen ja .. Wink

Hey Oscar Wink  Ik weet dat je de bx gratis hebt gekregen Very Happy Ouwe bofkont! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee ook al heb ik er wel geld voor betaald Very Happy Ik heb er ook een nieuwe voorruit in laten zetten trouwens. Maar nu weer enigzins ontopic graag Smile Weet je niet hoe het komt dat mijn voorkant sneller inzakt dan de achterkant na een nacht staan?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
7 van de 38
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook