Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:XBXG schreef:Sja, sommigen doen het wel, maar ik durf het eigenlijk nooit. Je BX zakt echt een heel eind en ploft op de grond neer.
Bedenk ook dat je BX in de hoogste stand veel LHM in de leidingen heeft zitten.Als je dan de handel ineens naar beneden laat zakken, moet de LHM met een noodvaart door de retourleidingen terugspoelen naar het reservoir. Ik vraag me af of dat goed is voor de druk die er op de diverse leidingen komt te staan.
Precies…..en dat kostte me 2 weken geleden een retourleiding van de veerpoot.
Ik had hem van de rijstand in 2 trappen in de hoogste stand gezet (wat gewoon moet kunnen natuurlijk)...maar toen knapte hij.
Tsja….ouwe BX’en moeten we zo onderhand een beetje taktisch behandelen zeg maar
Dat is kut Gelukkig zijn ze niet zo duur en is het simple te vervangen, ik heb ze recent links en rechts vervangen. Maar toch is wat jij omschrijft iets anders dan wat Wouter bedoelt. Wouter bedoelt dat er een grote stroom retour komt door de retourleiding van de hoogteregelaar, door de retour van de veerpoot loopt in principe geen LHM als je de auto laat zakken (enkel lekretour). Jouw leiding is geknapt door een combinatie van oud rubber en de spanning die erop staat in de hoogste stand.
Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…
Hou op, schei uit…over oktopussen, ik WIL hem niet eens zien onder mijn TZD. ops:
Ik heb de afgelopen 17 jaar geloof ik 5x voor zo’n klus gestaan (de garage dus ), laatste keer was mijn rode 1.9 TZI…en hoop er voorlopig even van verlost te zijn. ops:
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:knäckor schreef:Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen Maarja het is nogal een werk om even preventief te doen…
Hou op, schei uit…over oktopussen, ik WIL hem niet eens zien onder mijn TZD. ops:
Ik heb de afgelopen 17 jaar geloof ik 5x voor zo’n klus gestaan (de garage dus ), laatste keer was mijn rode 1.9 TZI…en hoop er voorlopig even van verlost te zijn. ops:
Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me zo’n kutklus Ik was wel van plan om nog een paar jaar in deze auto te rijden, dus ik denk dat ik ergens in de aankomende paar jaar enige octopus-vervang-ervaring zal gaan opdoen
Vandaag trouwens mijn auto versierd met een lederen Xantia-stuur:
Wat me trouwens nog een doorn in het oog is, is die startonderbreker (te zien op de foto, links op de stuurkolom). Je zal zien dat die binnenkort stuk gaat waardoor mijn auto niet meer loopt. Ik zou hem er graag uithalen. Iemand vaker startonderbrekers gedemonteerd?
Eveneens ben ik tevens ook.
Heee…WAT LEUK !
Ik wist niet dat een Xantiastuur (type-1) op een BX past….gaat je richtingaanwijzer nu wel automatisch uit als je terug stuurt ?
Ik vind alles aan een BX prima, behalve dat schrijftafelstuur ...ik *verBram* ze niet voor niks…en het Xantiastuur vind ik wel lekker vasthouden met die opening onderin.
Ik had trouwens op een eerdere TZD-turbo ook een startonderbreker zitten….die hebben ze bij een Alarm-inbouwspecialist er voor mij uitgehaald, was blij dat ik eindelijk kon starten zonder al dat gedoe….wie zou onze BX nu nog willen stelen, nietwaar ?
Zo, dat staat niet verkeerd zeg! Neutraal en net stuur hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mijn richtingaanwijzer gaat gewoon uit, maar het stuur paste niet zomaar. Als je het stuur rechtstreeks uit een Xantia monteert zit het centimeter of 6-7 te ver naar je toe, dat is een heel eind Ik heb dus ernstig aan het stuur moeten knutselen, met een haakse slijper, boormachine, tapset enz. om er een stevige constructie van te maken. Het zit nu erg stevig, iets steviger zelfs dan ik had verwacht. Echter, het is een rotklus om te doen.
Naderhand kon gewoon het ringetje om de raw in neutraalstand te zetten overgezet worden op het nieuwe stuur
Ik wilde al een tijdje een lederen stuur, maar vind dat van de ZX eigenlijk een beetje lelijk. Dit vond ik een mooie oplossing Ik vind het wel jammer dat het schrijftafelstuur niet in leder bestaat
Bram schreef:
Ik had trouwens op een eerdere TZD-turbo ook een startonderbreker zitten….die hebben ze bij een Alarm-inbouwspecialist er voor mij uitgehaald, was blij dat ik eindelijk kon starten zonder al dat gedoe….wie zou onze BX nu nog willen stelen, nietwaar ?
Ja precies, dat ding zit er al 10 jaar nutteloos in. En hij zit ook op zo’n plek dat je met je knie wel eens het hele ding kapot kan stoten.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Mijn richtingaanwijzer gaat gewoon uit, maar het stuur paste niet zomaar. Als je het stuur rechtstreeks uit een Xantia monteert zit het centimeter of 6-7 te ver naar je toe, dat is een heel eind Ik heb dus ernstig aan het stuur moeten knutselen, met een haakse slijper, boormachine, tapset enz. om er een stevige constructie van te maken. Het zit nu erg stevig, iets steviger zelfs dan ik had verwacht. Echter, het is een rotklus om te doen.
Naderhand kon gewoon het ringetje om de raw in neutraalstand te zetten overgezet worden op het nieuwe stuur
Ik wilde al een tijdje een lederen stuur, maar vind dat van de ZX eigenlijk een beetje lelijk. Dit vond ik een mooie oplossing Ik vind het wel jammer dat het schrijftafelstuur niet in leder bestaat
Knap hoor…..petje af….nu nog iemand die een werkend Xantiastuur met airbag op een BX weet te zetten, incl. alle censoren ed….dan komen we weer een stapje dichterbij DE ideale Citroen !
Of beter gezegd….de ideale auto
Bram schreef:.....petje af….
Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Bram schreef:.....petje af….
Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.
XBXG schreef:Bram schreef:.....petje af….
Inderdaad graag petjes afdoen vóórdat je in een BX stapt.
Met petje op stap je maar in een Golluf GTI ofzo.
in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...
Citroën D Special 1970
OscarTZDTurbo schreef:in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...
Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ?
(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)
He petmans, ontopic
knäckor schreef:Overigens loop ik al een tijdje met de gedachte om de octopus preventief te vervangen, dan hoef ik me geen zorgen te maken over grote retourstromen
Zondig nou niet tegen het principe “if it ain’t broken don’t fix it”...
Ich bin ein Breaker
Bram schreef:OscarTZDTurbo schreef:in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...
Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ?
(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)
die BX was zo ongeveer in mijn pet gevallen ja ..
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
OscarTZDTurbo schreef:Bram schreef:OscarTZDTurbo schreef:in Knackors BX werd ongeveer 80% v/d tijd dat ik hem had met pet gereden ...
Met de pet ROND gereden, bedoel je zeker ?
(a.u.b. mijnheer, heeft u nog wat centjes voor m’n bx, ik moet de oktopus repareren.)
die BX was zo ongeveer in mijn pet gevallen ja ..
Hey Oscar Ik weet dat je de bx gratis hebt gekregen Ouwe bofkont! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee ook al heb ik er wel geld voor betaald Ik heb er ook een nieuwe voorruit in laten zetten trouwens. Maar nu weer enigzins ontopic graag Weet je niet hoe het komt dat mijn voorkant sneller inzakt dan de achterkant na een nacht staan?
Eveneens ben ik tevens ook.