Hier zijn vele discussies over maar doe het ongeveer zo, begin met schuurpapier rond de 140-200 en neem steeds wat fijner. Zoals waterschuurpapier van zo’n 800 korrels. dan word ‘t mooi glad. Misschien zelfs makkelijk om spuitplamuur te gebruiken, daarna zie je nog mooi of er nog oneffenheden inzitten.
als ik van 200 t/m 1000 zou gaan nemen, hoeveel tussenstappen zou ik dan zo ongeveer moeten pakken. En wanneer en hoe het spuitplamuur toe te passen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik weet niet wat de preciese schade is, maar ga je ook plamuren/polyester gebruiken? Het schuren is ook een beetje op gevoel.. je kan moeilijk van 80 naar 800. Neem dus wat minder grote stappen.. spuitplamuur zou ik gebruiken voor dat je eigen wil gaan spuiten. zodat je daarna evt nog een keer alle oneffenheden kunt bewerken en spuitplamuur zelf vult zelf ook het ea. aan daarna goede plastic primer gebruiker. Dit zijn echt van die klusjes wat tijd en geduld kost.. doe dat ook! Dan zal het resultaat er ook naar zijn
Aah het komt ook wel goed denk ik. Ik begin gewoon rustig aan, dan zal het zich ook vanzelf wel wijzen. Ik begin vandeweek wel even met korrel 200, dan zie ik wel even hoe dat gaat en dan stem ik daar mijn vervolg wel op af. Afronden met een 800 of een 1000. Waterbasis afronden is me al verteld.
Moet ik alles op waterbasis gaan schuuren of is dat alleen voor het afronden voldoende?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Je gaat de bumper laten spuiten maar wil hem zelf voorbereiden?
Doe dan zeker zelf geen spuitplamuur, als het resultaat tegen zit bij de spuiter gaat hij het op die spuitplamuur steken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Je begint met grof schuren om uiteindelijk geen krassen of schade meer te hebben en gaat dan steeds meer hogere korrel schuren om het zo glad mogelijk te krijgen. Waterschuurpapier gebruik je eigenlijk alleen voor ‘t einde.. als je vanaf ‘begin met waterschuurpapier bezig ben ben je heeeeel lang aan het schuren. Veel succes en ben benieuwd naar ‘t resultaat!
Ps. Zie dat je in de buurt woont, wist ik niet eens
Na de spuitplamuur nog wel weer opschuuren met korrel 1000, klein gedeelte moet wel ff wat spuitplamuur op. En ik ga natuurlijk de spuiter laten keuren of het goed genoeg is, als hij het goedkeurd kannie nergens op terug komen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
douwe als ik je raad mag geven waneer je niet goed weet hoe je het moet doen kan je het beter laten doen want het voorwerk is het belangrijkste van al.
waneer je iets niet goed doet of de lak valt tegen heb je geen aanspraak op het spuiten want dan word er direct gezegt “sorry meneer de verkeerde voorbereiding” en dan heb je echt je geld weggegooit.
voorbereiding hooguit opruwen met scotchbride en de rest door de specialist laten doen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Heb de bumper en nog wat spullen maar gedropt bij de spuiter, dan redden ze er wel mee.
Heb vorige week ook nog nieuwe schokbrekers aan de voorzeide gestoken met nieuwe lagers.
Achter heb ik 2 nieuwe banden laten monteren: 205-45-16 federal ss595. Echter zoals het nu lijkt bevallen die zeer slecht, het lijkt alsof de achterkant vrij los achter het vooreinde aansjokt. In bochten lijkt de achterkant zweverig en zoekerig, alsof de banden scheef op de velgen gaan staan zeg maar.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Maar achteraan geen nieuwe schokdempers, kan daar wel aan liggen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
had ik zelf ook al aan gedacht ja, zal de banden nog eens omwisselen anders van voor naar achter, zodat ik achter mijn pirelli’s weer heb die wel meteen zeer goed bevielen.
Als hij achter met de pirelli’s dan ook nog zwabberd dan zou het idd kunnen komen omdat ie voor nu lekker strak is door de nieuwe schokbrekers en daardoor achter als een dweil aanvoelt
Schokbrekers achter staan trouwens niet op hbase
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
wat voor pirelli’s heb je? want die heb ik ook achter om en een 1 oft ander b merk voorom mijna achterbranden plakken ook aan de weg :O
jeetje respect man koppeling vv op de stoep.
had je dit al eens eerder gedaan of is het voor het eerst?
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
koppeling vervangen deed ik voor de eerste keer.
Pirelli p zero nero heb ik er voor omliggen, die bevielen wel goed, de federals die ik nu achter heb lijken kwa grip ook wel goed te zijn maar het lijkt dus alsof de wang heel slap is ofzo, maar waarschijnlijk gaan een paar nieuwe schokbrekers aan de achterkant ook wel helpen.
Ga nu dus even navragen wat die schokbrekers moeten kosten en waarschijnlijk bestellen
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Kan het zijn dat de rubbers van je achteras gewoon gaar zijn?