Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
klinkt goed!
istie nou effen appeltjesgroen of metaal appeltjesgroen?
woutersmits schreef:klinkt goed!
istie nou effen appeltjesgroen of metaal appeltjesgroen?
De motorbeplatingsdelen en uitlaatdelen (incl. spruitstukken) zijn matzwart gespoten (hittebestendige lak). Ik had natuurlijk de motor appeltjesrood kunnen spuiten, maar ik denk niet dat dat lang mooi blijft.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mpostma schreef:woutersmits schreef:klinkt goed!
istie nou effen appeltjesgroen of metaal appeltjesgroen?
De motorbeplatingsdelen en uitlaatdelen (incl. spruitstukken) zijn matzwart gespoten (hittebestendige lak). Ik had natuurlijk de motor appeltjesrood kunnen spuiten, maar ik denk niet dat dat lang mooi blijft.
maar dat was wel heeeel mooi geweest denk ik…..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:Het monteren van de koelbeplating is een helse bedoening. Ik geloof dat ik sommige bouten wel 10 x heb los- en vastgedraaid.
Ik ben blij dat je er ook zo over denkt! Voor het gemak moet ik eerlijk bekennen dat ik bij het rechter spruitstuk eens een stuk ingeknipt heb. Ik wilde op vakantie en wel met de GS.
Ik ben benieuwd naar je resultaten, kom op met die pics!!!
patje74 schreef:Ik ben benieuwd naar je resultaten, kom op met die pics!!!
Nou, hier komen ze!
De motor aan de voorkant. Ik zie dankzij de flits alweer een hoop vetvlekken op de foto.
Strikvraag. Hoeveel versnellingsbakken staan (tevens) op deze foto?
Foto van 2 maanden geleden.
Foto van de koppelingszijde van de motor.
Foto van het kleppen stellen.
Foto van de stroomverdeler na het afstellen van het onstekingstijdstip (statisch).
Helaas past de nieuwe verdelerlap niet, dus ik heb hier de oude weer terug moeten monteren. De inkeping die orientatie bepaalt zit pakweg 30 graden verschoven. Ik heb alle slijtagegevoelige onderdelen van de onsteking vervangen (bougies, bougiekabels, rotor, condensator, contactpuntcassette) behalve de verdelerkap die dus niet blijkt te passen.
Verder nog even de werking van de vacuumcassette en de mechanische vervroeging visueel gecheckt. Op het oog lijkt het soepel te werken.
DE HD pomp geeft ook alweer een teken van leven. Bij de montage van de zuiger in de HD pomp had ik er wat LHM in gegoten en dat kwam nu telkens fijn eruit druppelen als ik de motor moest tornen, teneinde de kleppen aan het tuimelen te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed bezig! Wat ziet je blokje er toch weer mooi uit. Heb je trouwens al eens nagedacht over elektronische ontsteking?
De derailleurs iig niet vergeten, dat zijn al 2 versnellingsbakken!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik ben vanavond even bij de schoonheid langsgeweest om de keienvanger en wat losse rommel op te halen. Daarna de keienvanger bij de wasbox afgespoten met het motorreinigingsprogramma. Allemachtig, wat was het ding smerig aan de binnenkant. Er zat een dikke laag koek op van modder en olie die er bijna niet af te krijgen was. Nja, bijna niet… de meeste koek is losgekomen en dan kan ik de keienvanger ook even volsmeren met anti-roest elixers.
Peteryed schreef:Dan tel ik er dus 4. Ziet er goed uit. ik blijf het leuk vinden.
Rechts onderin de hoek zie je nog net een stukje van de 3e (zo je wilt 5e).
Trouwens, afgelopen week de kinnebak opgehaald van de GS.
Hier zoals ie er bij stond direct na demontage.
Het ding is niet echt rot of zo, maar mooi is anders. Div. beginnende roestplekken waarbij de lak flink bladdert, maar waarbij het metaal nog wel hard is. Verder diverse kleine en grotere deukjes. Dat is ook weer het nadeel van zo’n GS “dans son jus”.
Begonnen om het ding in de hogedrukspuitcabine af te spuiten. Kolere wat was het ding goor van binnen. Op de binnenkant zat een dikke koek van modder en olie. Ettelijke munten verder was de ergste zooi er af, maar schoon was anders. Vandaag heb ik het ding in mijn douche verder gereinigd met heet water en veel autoshampoo ter ontvetting. Hierbij de laatste vettigheid er wel aardig afgekregen. Daarna ben ik begonnen al roetplekjes te identificeren en op te schuren en de deukjes strak te krijgen.
Als voorlopige roestbescherming heb ik de opgeschuurde roestplekken ingesmeerd met owatrol. Ik zit nog wat in mijn maag met wat ik verder met de kinnebak doe. Of laten stralen en dan opnieuw (laten) spuiten of nog even zo laten en het laten bij roestpreventie.
Tevens heb ik de kleppendeksels in hittebestendige aluminium kleur gespoten. Bling bling
Open slijpen, laten stralen, dicht (laten) lassen, anti-roest-meuk er in gieten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
mpostma schreef:.....Vandaag heb ik het ding in mijn douche verder gereinigd met heet water…..
Als ik erover zou begìnnen zou ze me het huis al uitschoppen…
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Open slijpen, laten stralen, dicht (laten) lassen, anti-roest-meuk er in gieten.
Er zitten weinig holle delen aan. Overspuiten is wel erg gaaf! Mijn kinnebak is door een van de vorige eigenaren in de tectyl gezet, erg zonde en lelijk. Een frisse kinnebak maakt het totaalplaatje van een GS echt helemaal af.
Martijn de Ruijter schreef:mpostma schreef:.....Vandaag heb ik het ding in mijn douche verder gereinigd met heet water…..
Als ik erover zou begìnnen zou ze me het huis al uitschoppen…
Gr Martijn
Daarom woont Marten ook alleen natuurlijk