Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Tijd om eens een topic over mijn GS Club Break aan te maken.
Deze GS heb ik een jaar of 5 geleden geimporteerd uit Frankrijk. Hij is toen op kenteken gezet, ik heb er een half jaar mee gereden en daarna ging de versnellingsbak kapot. Sindsdien heb ik em de stalling ingedouwd en alleen zo nu en dan een verse vochtvreter erin gezet.
Vorig jaar heb ik eens een poging gedaan om de motor te starten. Dat lukte toen niet helemaal omdat de benzinepomp weigerde benzine aan te zuigen. ALs je wat benzine in de carburateur goot, liep ie wel even, maar niet genoeg om zelf benzine op te gaan zuigen.
Nu had ik een pompje meegenomen om de benzine uit de tank aan te zuigen. Teven een poreus slangetje vervangen en nu startte de auto en bleef ook nog eens lopen.
Dat was vooral handig om de auto weer eens uit de veren te krijgen. Voor het klussen heb ik gelijk de auto vastgezet op hoogte door harksteeltjes van ong. 5.5 cm in de veercilinder onder de voorste veerbollen te plaatsen. Ik heb er maar even oude accumulatorbollen opgezet om zo de schokdempers van de bollen niet te beschadigen.
Wel komisch was in dit geval dat de stallingeigenaar nogal gek is van Volvo’s 340 en er eerst een stuk of 4 Volvo’s uit moest rijden voordat er plek was om de GS eruit te krijgen. Gelukkig staat de GS nu weer vooraan dus kan ik snel eens aanvangen met het demonteren van de motor en versnellingsbak.