HAllo,
Bij mijn c15 benzine uit 91 lekte de slang die vanaf het thermostaathuis naar het verwarmingselement binnen ging. Ik heb deze vervangen (veel werk) maar daarvoor heb ik hele koelsysteem leeggelaten. Nu wil ik het bijvullen, maar dit lukt me niet. Ik heb het idee dat ik alleen de radiator vul en dat de koelvloeistof niet het blok ingaat. Ik heb de HAynes ernaast liggen en die hebben het over een Headertank die gebruikt wordt om dit te doen. Ik heb geen idee wat dat is. Weet iemand hoe je weer vloeistof overal in het blok kunt krijgen? En weet iemand waar de onluchting op het thermostaathuis zit?
Groet Twan
op de slangen tegen het schutbord zit al een ontluchtingsschroefje
verder de kachel op max zetten
bijvullen en de motor laten draaien de slang boven op de radiator deed ik los tot er vloeistof uitkomt (zet er een emmer onder) dan terug monteren
motor stil zetten en de ontluchtingsschroef terug open
eerste dagen hield ik het peil in het oog, beetje bijvullen
er bestaat een buis om op de radiator te zetten, kan je misschien wel maken met een pv buis (30cm lang)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017