2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
xm aankoop, kent iemand deze?
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 27 februari 2007 04:45 PM
  [ # 16 ]

Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?

even over het starten:

Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed.  Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 februari 2007 04:47 PM
  [ # 17 ]

Lijkt mij dat je het startprobleem eerst moet oplossen, waarschijnlijk heb je dan ook (een deel van )h het turbo probleem bij de kop. Bovendien kun je er dan nog mee rijden Wink

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 27 februari 2007 04:51 PM
  [ # 18 ]
huizing schreef:

Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?

even over het starten:

Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed.  Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.

Accu te zwak ?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 27 februari 2007 07:23 PM
  [ # 19 ]
huizing schreef:

Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?

even over het starten:

Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed.  Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.

Zie je alleen van onderaf

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 28 februari 2007 06:40 PM
  [ # 20 ]

NIEUWS!  Er waren twee slangaanluitingen waar niks op aangesloten zat. (bij het inlaatspruitstuk en 1 bovenop de hogedrukpomp) De citroen garage stelde voor om deze twee eenvoudig weg met elkaar te verbinden.. (precies wisten ze het ook niet omdat de xm niet meer voor onderhoud komt)

Vervolgens starten: Hij sloeg direct aan… (joepie) vervolgens proefrijden: de auto trok iets beter en i.p.v. 155 wilde ie nu 165. Turbodrukmeter deed het nog steeds niet..

Vervolgen op de de brug: bij de turbo zat alles zichtbaar goed, maar de slang van de turbodrukmeter lag verscholen los. (deze moest volgens de monteur op het inlaatspruitstuk: we hebben de eerste verbindinb dus weer losgemaakt. vervolgens starten en gas geven: de turbodrukmeter deed het!  Daarna weer hoopvol proefrijden: dat viel tegen, de wagen was weer een slak geworden die slecht wou starten. Nu heb ik zelf iets geimproviseerd: Ik heb middels een T-stuk alle slangen met elkaar verbonden. (de aansluiting bovenop de hogedrukpomp zit er nu dus ook bij) Nu start ie vlot, heb ik een turbodruk en rijd ie een stuk vlotter. Ben dus blij. Waarschijnlijk zorgt de turbodruk op de hogedrukpomp voor een rijker mengsel waardoor ie beter loopt) Maar zoals gezegd: het is nog niet optimaal. ik denk dat de pomp moet worden afgesteld, wat denken jullie?

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 28 februari 2007 06:42 PM
  [ # 21 ]
Profiel  
 
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 28 februari 2007 06:58 PM
  [ # 22 ]

misschiern wil ie nog wel harder, maar daar was het te druk voor.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 februari 2007 07:04 PM
  [ # 23 ]
huizing schreef:

Waarschijnlijk zorgt de turbodruk op de hogedrukpomp voor een rijker mengsel waardoor ie beter loopt) Maar zoals gezegd: het is nog niet optimaal. ik denk dat de pomp moet worden afgesteld, wat denken jullie?

Ik weet niet waar je woont….maar je zou eens naar Renard kunnen rijden in Beneden Leeuwen (omg. Tiel)....dat zijn echt Citrofielen en hebben veel verstand van de wat oudere Citroen diesels. Cool

http://www.renard.nl

Diesel


Renard Automobiles legt het accent op diesel
Een veelgehoorde uitspraak bij Renard is dan ook“Diesel heeft de toekomst”.

De Franse moderne dieseltechniek kent een lange historieUit diverse onderzoeken blijkt dat de huidige HDI motoren bij de beste motoren ter wereld horenOok andere gerenommeerde merkenzoals JaguarToyotaSuzuki en Fordmaken gebruik van Peugeot diesels.


Diesel voordelig
Doordat de dieselmotor zo sterk is
is de levensduur van een dieselauto relatief langer dan die van een benzineauto of auto op gasWist u trouwens dat een dieselauto al bij 10000 km per jaar voordeliger is dan een benzineautoKlik hier om het zelf na te rekenen.

Klanten vragen zich vaak af waarom Renard niet voor auto’s op LPG kiest?
Op basis van jarenlange ervaring heeft Renard ervaren dat:

een LPG motor minder lang mee gaatVooral de cilinderkop is na ca200.000 Km versleten
een LPG motor meer onderhoud vergt dan een dieselmotor
een LPG motor meer kans heeft op een elektronische storing als gevolg van het inbouwen van LPG
een LPG auto een lagere inruilwaarde heeft.
En tenslotte verwacht Renard dat LPG in de nabije toekomst minder goed verkrijgbaar zal zijn dan nu het geval is

(vooral dat laatste is me natuurlijk uit het hart gegrepen) Razz

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 28 februari 2007 07:13 PM
  [ # 24 ]

He gelukkig Bram, ik was al even bang dat dit een bericht zou worden waarin je je mening over LPG niet zou geven.

Gr Martijn

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook