garagestmarien schreef:Neem je dat mee dan?
zo vroeg zijn de supermarkten toch nog niet open?
CX GTi Turbo 2 - All Black
nuja omdat W. al dit topic begon te “vervuilen” met foto’s van de net opgehaalde break, Zal ik ook daarover hier maar verder vertellen.
De break, ook wel bekend als de 25D break, heeft sinds vandaag een andere motorkap, de oorspronkelijke was namelijk in erbarmelijke staat: lees erg roestige wenkbrauwen. De kap die er nu op zit is afkomstig van een RS break uit 1987.
De koplampen van dit model hebben al de nieuwe montage! hetgeen het monteren van units met dubbele grootlicht zeer eenvoudig maakt. Ook is de ruitensproeier van deze serie 1 al op de “nieuwe"manier. Dwz door de as van de ruitenwisser ipv op de motorkap.
een setje redelijke achterportieren staan al in de stelling te wachten om aangepakt te worden. Dan moet ik ook nog een setje nette voorportieren (S2) scoren. Want alle losse plaatwerk (behalve de achterklep!) is gewoon heel slecht bij deze auto. Technisch is ie dan weer heel goed. Remt goed, veert goed, stijgt snel (nieuwe LHM), stuurt strak geen klachten dus.
minpunten: slecht starten, veel rook. lekke uitlaat. compleet uitgewoond interieur.
Als interieur staat voorlopig een combinatie van S1 dash met S2 vip portierbekleding en stoelen op het programma.
De kleur wordt iets met donkerblauw/vleugje paars metallic. Maar ik heb nog geen kleurcode uitgezocht.
Eerst maar eens zorgen dat de belangrijke dingen gedaan zijn…
de Turbo break heeft sinds van de week APK, t heeft een ruime maand moeten duren, maargoed in die tijd heb ik dan in ieder geval geen stalling hoeven betalen dus een drama is het niet.
Er moet nog even gekeken worden naar het centreren van de stuurinrichting. Verder reed ze prima vandaag.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi!
Dit topic is per nu verworden in het topic van evan’s CX breaks,
en zal voornamelijk gaan over de plannen met de CX 25 D break/familiale die vorig jaar in F. is aangeschaft.
De GTiT zal de komende tijd waarschijnlijk gestald gaan worden en de te bouwen break moet een waardige rivaal van de GTiT worden.
De luxe uit de GTiT komt dus ook in de break.
Dus: VIP interieur, zoveel mogelijk: inclusief de stoelen, achterbank, vloermatten en portierbekleding. Dashboard zal deels serie 1 blijven alsmede de middenconsole.
Evt zelfs met airco
elektrische ramen rondom, centrale deurvergrendeling (alleen niet op de achterklep)
Motorisch zal een TD2 blok geplaatst worden. De kinnebak wordt vervangen door een custom variant met plaats voor de tussenkoeler.
Hydroliekpomp is direct aangedreven vanaf de nokkenas: geen kans meer op geknapte snaren.
Schakelsysteem zal een “GSM standard shift system” (van pook tot bak)worden.
De kleine octopus zal door “the Wizard of GSM” geleverd worden.
Als binnenkort van deze leverancier ook een grote octopus beschikbaar komt zal deze ook geplaatst worden.
De 15” velgen komen van een alfa GTV en zijn voor de verandering écht van licht-metaal, en wegen daarom weinig.
Trekhaak zit er al op, en dat is een must.
De kleur blijft Sable d’oré
De kijkers worden ofwel serie 2 lampen met extra verstralers of SIEM lampen.
Tevens zal kwa plaatwerk het een en ander moeten gebeuren: welk een verrassing…..
een set goede portieren rondom is al in de opslag aanwezig. Deze zullen nog gespoten moeten worden. Verder zullen de voorschermen eerst losgemaakt worden omdat er wat uitdeukwerk aan dient te gebeuren. Daarna zullen er trekmoeren geplaatst worden zodat de voorschermen demontabel worden.
De motorkap is al vervangen door een goede gebruikte.
er zijn nog wat plekjes rodn de ophanging van de achterklep en de achtervleugels. Tevens een fikse deuk in de achterklep en de dorpels hebben wat werk. Er zullen nog wel wat plekjes aan de orde komen. Gelukkig is de break wel overwegend “hard”.
De plannen dienen in de komende 2 maanden uitgevoerd te worden. Deadline is 1 september…..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Je had toch die achterklep bij M Pouzin ook meegenomen, die daar op zolder stond? Is die niet goed?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Evan schreef:De luxe uit de GTiT komt dus ook in de break.
Dus: VIP interieur, zoveel mogelijk: inclusief de stoelen, achterbank, vloermatten en portierbekleding.
Uit jouw Turbo?
Of zoek je alles bij elkaar en maak je het gelijk aan je Turbo.
Zou toch zonde zijn om je Turbo te slopen toch?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Er ligt hier nog een VIP interieur van Evan, maar dat is een berline. Of is VIP altijd alleen maar berline?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Of is VIP altijd alleen maar berline?
Ik dacht wel wel..?
Zijn de achterdeuren hetzelfde? Anders wordt dat lastig met de deurpanelen

- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, achterdeuren zijn verschillend.
ik heb ooit een 2e GTiT gehad…. dus dat interieur is er nog.
Daarbij staat er ook nog een TRD t2 in F waar het interieur mogelijk bruikbaar van is. De GTiT heb ik zoveel werk in gestoken dat ie niet gesloopt zal worden. Daarbij rijdt zo’n wagen gewoon veel te fijn om die zonder goede reden te demonteren.
garagestmarien schreef:Je had toch die achterklep bij M Pouzin ook meegenomen, die daar op zolder stond? Is die niet goed?
jawel, die is prima, hard en strak, maar die is voor een andere wagen bestemd…..
De gouden achterklep is op 2 deuken na ook nog prima, en dan hoeft ie voorlopig alleen plaatselijk gespoten te worden….
Overigens vandaag de wagen maar eens tot leven gewekt omdat hij verplaatst moest worden. voorgloeien starten lopen na 6 maanden stilstand.
Loopt wel op 3,5 poot….. zal wel een verstuiver niet fris meer zijn…..
Ik maak me er niet druk om, komt toch een ander blok in

- BX 1.9 TURD, de Euro
En dat is dan dat blok dat hier is?
Zo zonder foto’s wordt het allemaal wat onduidelijk. Ik weet niet meer wat je nou allemaal hebt staan.
nee dat is het blok wat ik van BXsport heb gekocht.
foto’s verhlederen dat m i toch echt niet.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Waar is die auto hier dan voor? Voor mij?