ben nog niet achter hoe het op tijd zetten van een pomp werkt. Wel kwam vandaag een JG cruise control binnen.
Dat is een leuke extra voor op de ambulance.
Binnenkort ook een setje originele “muziek” installeren. Je mag het wel niet gebruiken, maar het is leuk om dat er wel weer op te hebben. Zwaailicht laat ik er af.
CX GTi Turbo 2 - All Black
2 weken Frankrijk heeft het ding ook prima overleefd. de km-teller bleek wat kuren te hebben van het lange stilstaan en de draadboom van de koeling hield er bij 35 graden buitentemperatuur ineens mee op maar dat was vrij snel opgelost.
De enige echte punten van aandacht waren een zacht leeglopende band achter, een knakkende veerpootkogel voor en een plotselinge scheur in de vulslang naar de tank waardoor het gele goud ineens over de kasseien stroomde.
Gelukig kon ik direct bij Wendela van Garage St Marien terecht voor een nieuwe brandstofvulslang. Want op zondag is het in Frankrijk best lastig om aan spullen te komen. De service was dus prima en de koffie lekker.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
helemaal goed!



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mooi geregeld!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
de Ambulance teller gaat dit weekend weer op 0. Nu staat hij op 99876 of iets in die geest.
De oplettende lezer weet dat er weinig aan de CXen is gewerkt de afgelopen tijd. Er gaat gelukkig ook weinig stuk. Maar ik heb nu toch geen tijd omdat er een verhuizing gaande is naar een andere sleutelplek.
Overigens staat de CX reflex D bij VDL voor apk. Maar dat zal vast los lopen.
ik ben overigens wel bezig een stroomgever uit de sneheidskabel van een GTIT 1 om te bouwen naar pulsgever zodat ik zonder beunhaasmagneetjes aan de aandrijfas mijn CC kan installeren….
Hallsensor kost 60 ct oid en magneetjes zijn ook niet duur. T gepriegel kost je wel enkele uren dus als je geld over hebt gewoon een passende pulsteller van VDO kopen, voor +100 euro.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De Reflex D heeft APK, paar kleine hydroliekdingetjes waren reden voor afkeur. Zij mag nu weer een jaar lang ‘s heren wegen onveilig maken.
De ambulance mag voor 2 weken met aanhanger naar Frankrijk. Daar is behalve nog wat roest en een knakkende stabilisatorstang niets op aan te merken. Een nieuwe alpine HU zorgt voor prima muziek.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Een aanhanger? Voor 2 mistlampies?
Er staat nergerns dat die aanhanger ook weer terug naar NL gaat….....
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vrijdag was er noodzaak tot het weer werkzaam maken van de dieselstop (elektrisch). Die weigerde. De mechanische stop deed het ook al niet en via deze as was er ook lekkage.
Dit was met enkele nieuwe O-ringen zo verholpen. De onderdelenbak leverde nog een nieuw rubbertje voor de elektrische dieselstop. De mechanische werkt nu ook weer naar behoren. Toch zat er eerder dus iets verkeerd want zonder iets aan de afstelling zelf te wijzigen loopt de motor nu zeer rustig stationair.
Toch eens zien of er losse dieselstop rubbertjes (van het zuigertje van de elektrische afsluiter dus) ergens te verkrijgen zijn….....
CX GTi Turbo 2 - All Black
De ambulance blijft t vrolijk doen. Niet kapot te krijgen. Dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg.
Een ander dashboardklokje is gevonden. Morgen eens kijken of die het wel doet.
Verder houd ik me dit weekend bezig met GTi’s demonteren maar dat heeft niks met een diesel te maken.
CX GTi Turbo 2 - All Black












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
GTi’s als in meervoud? Dat wordt een druk weekend dan
toch een typfoutje gelukkig
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ambulance aan de kant, want nog niet behandeld tegen roest. Relfex D weer als werkpaard. Maar toch ging er gisteravond iets mis. Ineens luide knak en geluid of iets wegsprong. Kon wel zonder verdere rariteiten doorrijden (was bijna thuis). Vanochtend even beter gekeken. Bleek de ophanging van de voorste stabilisatorstang los te liggen. Dat komt gelukkig niet vaak voor. Na dit vastgezet te hebben reed ie weer prima. Ook even de handremblokjes gesteld. Nu na 5 cm de handle aan te trekken staat ie goed op de rem.
Kunnen we over 2 weken lekker op wintersport met de “trekker”
CX GTi Turbo 2 - All Black
Het wordt tijd om de ambulance te gaan vertroetelen.
Afgelopen jaar is alle noodzakelijks gedaan om ‘m door de apk te krijgen en veilig naar F heen en weer te kunnen.
Dit jaar moet ie dan maar in plaatwerkelijk gezonde staat terug gebracht gaan worden. Dit houdt in dat er een goede achterklep verbouwd dient te gaan worden, alsook de hoeken onder de voorruit en de dorpel rechtsachter opnieuw geconstrueerd moeten worden En ohja, er zit nog een gat in de voorbumperbalk.
Een achterklep is door Maarten gesupplied. Die moet binnenkort even gehaald worden.
Maar voordat dit alles gedaan kan worden staat er nu een andere CX diesel break in de schuur om wat grof laswerk aan de beide dorpels onder de A stijl te ontvangen, alsook het hoekje onder de voorruit links. (what’s new)
CX GTi Turbo 2 - All Black
Hihi, zojuist een puntlas/spotter apparaat mee naar huis gesleept met zoveel hulpstukken dat ik er helemaal blij van word
CX GTi Turbo 2 - All Black