26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 april 2012 06:09 PM
  [ # 376 ]

dubbel

Groetjes Harry

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 april 2012 07:40 PM
  [ # 377 ]

Dank voor de raadgevingen. Voorlopig ga ik mijn aandacht even richten op andere problematiek met dat ding. Hij loopt verder prima nu dus ik maak me even geen zorgen.
Een verstuivertester maak ik ofwel zelf of komt er op een andere manier binnenkort.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 april 2012 11:11 PM
  [ # 378 ]

Is erg handig als je zo’n ding zelf hebt

Groetjes Harry

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 april 2012 01:47 PM
  [ # 379 ]

Ben er nu dus 1 aan het verzamelen Smile
Pomp staat in bestelling, leiding is al voorradig, gewoon van een sloopblok, manometer hebben we al.
Een tabelletje met openingsdrukken zwerft ook nog ergens meen ik.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 april 2012 01:58 PM
  [ # 380 ]

Zoiets dus.

Afbeelding Bijlagen
verstuivertester.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 april 2012 01:45 PM
  [ # 381 ]

Yep zoiets. Is vrij makkelijk zelf te maken.

Ik heb gisteren lekker onder een Cx mogen vertoeven om de achterdraagarmlagers te vervangen. Ging vrij voorspoedig. Niet eens een afgebroken bout in de draagarm….. De linkerkant was wel zodanig uitgelopen dat er een andere draagarm opgegaan is. Meteen ook maar de blokken en schijven vervangen want die waren ook redelijk versleten. En de leidingen van de veercilinders vervangen want die waren wel afkeur, en de wartels waren al rond Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 april 2012 11:58 PM
  [ # 382 ]

Natuurlijk brak er een bout bij het losdraaien van de beschermplaat bij het linker achterwiel. Meteen mijn helicoil setje maar eens uitgeprobeerd, dat werkt wel fijn zeg Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 april 2012 08:48 PM
  [ # 383 ]

Voor de volgende vakantie maar eens de auto wat upgraden. Ik heb vandaag een plug en pray draadboom gemaakt waarbij 4 relais zorgen dat de stroom van de lichschakelaar alleen nog als stuurstroom fungeert. Natuurlijk zouden 2 relais genoeg zijn. maar voor de zekerheid en voor 80/100W h4 lanpen toch maar 2 extra erin gesoldeerd. Met dit draadboompje geen geknip in de originele draadboom, je stekkert m er in een handomdraai tussen met 1 gezekerde+ en 1 massa aansluiting en het werkt, ideaal.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 april 2012 08:26 PM
  [ # 384 ]

De binnenwielkastbekleding bij een cx diesel is altijd een crime, die plastic klemmen zijn meestal kwijt, popnagels zijn vervelend. Ik heb de zaak nu maar vastgemaakt door M5 blindklinkmoeren in de ophangpunten te trekken waarna de binnenwielkastbekledingen makkelijk en eenvoudig met m5 boutjes en grote plaatringen zijn te bevestigen.
Verder was de ambu wel aan nieuwe voorremblokken toe en als icing op de cake is ook de handrem gesteld. Klusje van enkele minuten als je de wielen er toch af hebt.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 28 april 2012 10:09 PM
  [ # 385 ]

dat gaat vlot allemaal, precies nooit geen problemen bravo

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 mei 2012 01:54 AM
  [ # 386 ]

Ik heb vandaag een stukkie mogen rijden in een Hueliez Medicale ambulance. Dat rijdt niet eens zo verkeerd. De wegligging is best goed te noemen. En zelfs met een ongeblazen diesel komt t nog redelijk vooruit…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 juni 2012 02:33 AM
  [ # 387 ]

Vandaag weer even een paar honderd km achter de wielen van de ambulance gelaten. fijn weer wat cx onderdeeltjes opgehaald. En iemand gevonden die de ambulance voor een mooie prijs weer van een mooi nieuw wit laagje gaat voorzien eind van de zomer als al het laswerk is gedaan. En nog veel belangrijker: ik ken zijn werk en daarvan is de kwaliteit erg goed….

Maar goed, eerst moet dat laswerk gedaan worden en daartoe heb ik nog een goed paravan-deel nodig uit een sloper….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 juni 2012 02:26 PM
  [ # 388 ]

Eigenlijk was ik van plan de ouwe trouwe reflex D te verkopen. Maar nu lijkt het erop dat ie in de familie gaat blijven. Dan staat een rondje nieuwe portieren, spuitwerk en een interieurupdate op het programma icm nieuwe koppeling en bak.

De nieuwe eigenaar heeft wat moeite met koppelen. Daar zou dan wel een oplossing voor moeten komen. Ik zit te denken aan een hydraulische koppeling. Alleen zijn de onderdelen vrij dungezaaid heb ik begrepen. Dat wordt dus inventief zijn…..
Ik meen te weten dat de DS ook een hydraulische koppeling heeft op de halfautomaat. Misschien is daar wat mee te doen…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2012 02:34 PM
  [ # 389 ]

Waarom zet je er geen automaat in? Bij een diesel zonder turbo gaat dat best. Even de krukas aanpassen in de draaibank en de bak kan er zo tegenaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 juni 2012 02:55 PM
  [ # 390 ]

Die korte 3 traps automaat?
Bij een Gti is ie al aan de krappe kant, lijkt me dat dat bij de diesel dan nog meer last geeft?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook