











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij is de enige optie om de originele benzine tank te verwijderen en daar de LPG tank te plaatsen.
Dan kan je ergens anders een kleinere benzine tank plaatsen. Ik dacht zelfs ooit eens gezien te hebben dat de benzine tank op de plaats van het reserve wiel zat. (LPG tank mag niet in de motorruimte).














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een benzinetank onder de motorkap is een bijzonder slecht idee. Er is een reden waarom fabrikanten daar zo’n 60 jaar geleden mee gestopt zijn hé...
Bij een CX break is het niet zo moeilijk, mits het geen familiale is. Je sloopt de bestaande tank er onder vandaan en hangt daar een LPG donut tank van een litertje of 70. Vervolgens maak je onder de achterbank, waar bij een cx break een aardige ruimte is, een knappe benzinetank. Een beetje lasser kan een tank op maat maken die daar mooi in past en 40 liter kan je er zeker kwijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gek genoeg mag het gewoon wel. De LPG tank mag weer niet in het motorcompartiment zitten, maar om een of de andere ondoorgrondelijke reden is het voor regeltechnisch wel ok.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat het mag wist ik ook. Maar of je het wil is natuurlijk een 2e… Ik vind het in ieder geval erg onverstandig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij deze zit er op de plek van de normale benzinetank een langwerpige ringtank en daarachter een klein benzinetankje die wel de originele vulopening gebruikt. t is een berline.
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoeveel liter gaat er dan in beide tanken?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:een langwerpige ringtank
Hoe ziet dat er uit, een langwerpige tank die de vorm van een ring heeft?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Hoe ziet dat er een uit,
als je mij gaat corrigeren, ook even zelf de zaak grammaticaal op orde hebben toch
de inhouden, ik weet dat nog niet, benzinetankje zal nog niet meer dan 15-20 liter kunnen bevatten… lpg tank zal waarschijnlijk iets van 38 l effectieve vulling zijn.
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wel even goed quoten dan hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hmm.
over die rintank dan he, of ovaaltank. hij is dus langwerpig.
CX GTi Turbo 2 - All Black








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
waterman schreef:Een benzinetank onder de motorkap is een bijzonder slecht idee. Er is een reden waarom fabrikanten daar zo’n 60 jaar geleden mee gestopt zijn hé...
Bij een CX break is het niet zo moeilijk, mits het geen familiale is. Je sloopt de bestaande tank er onder vandaan en hangt daar een LPG donut tank van een litertje of 70. Vervolgens maak je onder de achterbank, waar bij een cx break een aardige ruimte is, een knappe benzinetank. Een beetje lasser kan een tank op maat maken die daar mooi in past en 40 liter kan je er zeker kwijt.
Nou deze oplossing vind ik toch echt wel een serieuze optie. Het is gewoon zo dat die 2 liters het prima uithouden op LPG. Ik vind het gewoon jammer om elke 8 a 9 kilometer een Euro meer kwijt te zijn. Ik neem aan dat die tank dus wel ergens weggestopt kan worden onder de achterbank, zodat die ook gewoon te gebruiken blijft?
Is er toevallig iemand hier op het forum die deze ombouw heeft gedaan?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jazeker. Er is maar één nadeel(tje) en dat is dat het kán zijn dat bij het omklappen de vloer net niet meer helemaal vlak is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Evan schreef:de inhouden, ik weet dat nog niet, benzinetankje zal nog niet meer dan 15-20 liter kunnen bevatten… lpg tank zal waarschijnlijk iets van 38 l effectieve vulling zijn.
38 liter maar? Da’s irritant, sta je elke 300 km gas te tanken.
Dan zou het voor mij al niet meer hoeven, gaat teveel op werken lijken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat went wel, zeker als je nooit meer als 30 euro kwijt ben bij de pomp














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Elke 300 km moeten tanken is knap waardeloos als je langere trips maakt kan ik je uit ervaring vertellen. Vooral in de vakantietijd, je staat zo iedere 3 uur zomaar een half uur stil omdat het druk is bij het tankstation, de lpg pomp bezet is of je kan helemaal geen lpg vinden. Ook bij een beetje woon-werk verkeer is het a-relaxt om 2x per week te moeten tanken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste