28 van de 33
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 09:59 AM
  [ # 406 ]

Volgens mij is de enige optie om de originele benzine tank te verwijderen en daar de LPG tank te plaatsen.

Dan kan je ergens anders een kleinere benzine tank plaatsen. Ik dacht zelfs ooit eens gezien te hebben dat de benzine tank op de plaats van het reserve wiel zat. (LPG tank mag niet in de motorruimte).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 10:10 AM
  [ # 407 ]

Een benzinetank onder de motorkap is een bijzonder slecht idee. Er is een reden waarom fabrikanten daar zo’n 60 jaar geleden mee gestopt zijn hé...

Bij een CX break is het niet zo moeilijk, mits het geen familiale is. Je sloopt de bestaande tank er onder vandaan en hangt daar een LPG donut tank van een litertje of 70. Vervolgens maak je onder de achterbank, waar bij een cx break een aardige ruimte is, een knappe benzinetank. Een beetje lasser kan een tank op maat maken die daar mooi in past en 40 liter kan je er zeker kwijt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 11:28 AM
  [ # 408 ]

Gek genoeg mag het gewoon wel. De LPG tank mag weer niet in het motorcompartiment zitten, maar om een of de andere ondoorgrondelijke reden is het voor regeltechnisch wel ok.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 11:47 AM
  [ # 409 ]

Ja, dat het mag wist ik ook. Maar of je het wil is natuurlijk een 2e… Ik vind het in ieder geval erg onverstandig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 juni 2012 05:25 PM
  [ # 410 ]

Bij deze zit er op de plek van de normale benzinetank een langwerpige ringtank en daarachter een klein benzinetankje die wel de originele vulopening gebruikt. t is een berline.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2012 06:10 PM
  [ # 411 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 06:33 PM
  [ # 412 ]
Evan schreef:

een langwerpige ringtank

Hoe ziet dat er uit, een langwerpige tank die de vorm van een ring heeft? Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 juni 2012 08:40 PM
  [ # 413 ]
waterman schreef:

Hoe ziet dat er een uit, Laughing

als je mij gaat corrigeren, ook even zelf de zaak grammaticaal op orde hebben toch Wink

de inhouden, ik weet dat nog niet, benzinetankje zal nog niet meer dan 15-20 liter kunnen bevatten… lpg tank zal waarschijnlijk iets van 38 l effectieve vulling zijn.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juni 2012 08:41 PM
  [ # 414 ]

wel even goed quoten dan hé...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 juni 2012 08:45 PM
  [ # 415 ]

hmm.

over die rintank dan he, of ovaaltank. hij is dus langwerpig.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 juni 2012 03:23 AM
  [ # 416 ]
waterman schreef:

Een benzinetank onder de motorkap is een bijzonder slecht idee. Er is een reden waarom fabrikanten daar zo’n 60 jaar geleden mee gestopt zijn hé...

Bij een CX break is het niet zo moeilijk, mits het geen familiale is. Je sloopt de bestaande tank er onder vandaan en hangt daar een LPG donut tank van een litertje of 70. Vervolgens maak je onder de achterbank, waar bij een cx break een aardige ruimte is, een knappe benzinetank. Een beetje lasser kan een tank op maat maken die daar mooi in past en 40 liter kan je er zeker kwijt.

Nou deze oplossing vind ik toch echt wel een serieuze optie. Het is gewoon zo dat die 2 liters het prima uithouden op LPG. Ik vind het gewoon jammer om elke 8 a 9 kilometer een Euro meer kwijt te zijn. Ik neem aan dat die tank dus wel ergens weggestopt kan worden onder de achterbank, zodat die ook gewoon te gebruiken blijft?

Is er toevallig iemand hier op het forum die deze ombouw heeft gedaan?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2012 10:11 AM
  [ # 417 ]

Jazeker. Er is maar één nadeel(tje) en dat is dat het kán zijn dat bij het omklappen de vloer net niet meer helemaal vlak is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 24 juni 2012 01:54 PM
  [ # 418 ]
Evan schreef:

de inhouden, ik weet dat nog niet, benzinetankje zal nog niet meer dan 15-20 liter kunnen bevatten… lpg tank zal waarschijnlijk iets van 38 l effectieve vulling zijn.


38 liter maar? Shocked  Da’s irritant, sta je elke 300 km gas te tanken. 
Dan zou het voor mij al niet meer hoeven, gaat teveel op werken lijken! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2012 04:49 PM
  [ # 419 ]

Dat went wel, zeker als je nooit meer als 30 euro kwijt ben bij de pomp Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juni 2012 05:20 PM
  [ # 420 ]

Elke 300 km moeten tanken is knap waardeloos als je langere trips maakt kan ik je uit ervaring vertellen. Vooral in de vakantietijd, je staat zo iedere 3 uur zomaar een half uur stil omdat het druk is bij het tankstation, de lpg pomp bezet is of je kan helemaal geen lpg vinden. Ook bij een beetje woon-werk verkeer is het a-relaxt om 2x per week te moeten tanken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
28 van de 33
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook