YESSSSSSS!!!!!!!!!!!
het voorsubframe zit er weer in. alle klinknagels zijn aan de voorkant vervangen door bouten met hoge treksterkte.
nu weer alle piefjes, pafjes en poefjes aansluiten, andere tank eronder want de huidige is niet naar mijn zin, en dan zou ze nog kunnen lopen ook…..
natuurlijk worden alle filters en vloeistoffen en distributie vervangen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
hehe nog even een update, gewoon omdat ik het leuk vind.
aandrijfassen zijn geplaatst, die met nieuwe hoezen (toch leuk als je kunt kiezen)
morgen de draadboom er maar weer in gaan leggen.
Om de tank te vervangen zit nu eerst de trekhaak in de weg, en 1 bout van de ophanging is vastgelast. Ik zal dus maar de dwarsversteviging wegzagen en maak die binnenkort demontabel. Dwz een stuk gasbuis met aan de einden een stukje hoeklijn die vastgebout kan worden op de overgebleven +/- 5cm hoeklijn aan elke kant. Is ook makkelijker je 2e demper te vervangen als die dwarsversteviging demontabel is. Volgens mij is 3 boutjes 10mm 8.8 aan elke kant net zo stevig als dat stukje hoeklijn wat er nu zit want dat stelt niet veel voor.
Titel aangepast, komt tenslotte een GTiT interieur in, Turbo zit er nu al in.
(overigens, maar dit geheel terzijde, moet ik morgen ook nog de Ami(super)bulance met een nieuw ashoesje en bandje voor de apk afmelden en de C15D grand volume van nieuwe achterremmen voorzien)
CX GTi Turbo 2 - All Black























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik ben benieuwd hoe je dit interieur passend gaat maken…. De achterdeurpanelen zullen het grootste probleem zijn? Ook zal de achterbank niet direct passen, maar volgens mij mag dit niet zo`n groot probleem zijn.
Ik ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien, in mijn ogen is een break het mooist met een GTiT interieur erin (of een interieur van een TRD TURBO2, dat is hetzelfde, maar dan leuker omdat het een diesel is )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Evan schreef:Echt mooi, ik ben er nu uit.
er was duidelijk in het verleden aan geknoeid. De remservo heeft in het verleden een boutje gekregen in de aansluiting van de achterrem en er is op de plek van de ontluchtingsnippel een leiding ingestoken.
is dat een bekende modificatie? ik kan me voorstellen dat je daarmee de beladingsafhankelijke remdruk bypassed?
Dat is normaal voor de laatste bouwjaren zowel bij berline als bij break, doet echter niets aan de werking van de remdrukcompensatie.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
@trxke: ik neem aan dat de remservo intern wel hetzelfde is als voorgaande jaren? leek in ieder geval wel hetzelfde als de tekening van vroegere jaren. Ik heb m op de “oude manier” aangesloten, mede op aanraden van een CX specialist. Hoop dat ik nu niet weer de zaak hoef te demonteren?
@25trd: ik ga proberen de achterpanelen over te trekken met visgraat, er zal dan wel een stiknaad zichtbaar zijn maar dat moet dan maar.
Voor het klussen van de achterbank heb ik de achterplaat al uit een berline gehaald.
Mooie is dat deze sloop-GTiT ook originele kantelbare bijrijdersstoel heeft
CX GTi Turbo 2 - All Black














Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Evan schreef:@trxke: ik neem aan dat de remservo intern wel hetzelfde is als voorgaande jaren? leek in ieder geval wel hetzelfde als de tekening van vroegere jaren. Ik heb m op de “oude manier” aangesloten, mede op aanraden van een CX specialist. Hoop dat ik nu niet weer de zaak hoef te demonteren?
De remservo is idd hetzelfde als de vroegere, hoe je hem aansluit (oude of nieuwe manier) maakt geen verschil voor de werking.
Je hoeft dus niet te demonteren
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
FIJN! ik had de uitlaat nog wel niet alvast gemonteerd maar er is nog genoeg te doen en ze moet eigenlijk over 2 dagen weer van de brug af….
CX GTi Turbo 2 - All Black
net het luchtfilterhuis in de sneldrogende zwarte kachelverf gezet, ook de steun van dat ding maar weer terug vastgelast, zat aan 1 kant los.
Nieuwe baksteun gemonteerd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dezen niet meer beschikbaar zijn? Maar ik kon m gewoon krijgen.
Nu bezig de voorschermen te monteren.
CX GTi Turbo 2 - All Black
1 voorscherm zit er op,
kachelsysteem is op de radiator na gemonteerd. moest eerst even uitvinden heo dat werkt bij zo’n watergekoelde auto, aangezien ik normaal gesporken aan luchtgekoelde wagens sleutel. Maar het zou moeten kloppen, met als extra de warmtewisselaar onder het oliefilter.
de draadboom zit er steeds verder in.
De uitlaat zorgt nu voor problemen, ondanks dat de flexibele pijp die zin de catalogus staat het zelfde moet zijn voor D en TD, past mijn oude D flexpijp niet op het TD uitlaatstuk dat van de turbo komt. Moet ik toch weer de weggemieterde flexpijp uit het oudijzer halen en gaan zitten lassen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
misschien wat minder vaak retorische vragen stellen? anyway, de oude gebroken flexpijp van de TD is dus met behulp van een stuk uit het eerste deel van een 22 rs verbouwd zodat ie in de eerste demper van de RD past. De gehele uitlaat (-de einddemper) hangt nu er weer onder. Aan de achterkant moet nog een stukje gelast worden vandaar dat de einddemper nog niet gemonteerd is.
Nog even de radiator monteren en dan is het genoeg voor vandaag….
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:Moet ik toch weer de weggemieterde flexpijp uit het oudijzer halen en gaan zitten lassen?
NIKS weggooien!
helaas zit ik met beperkte ruimte, en al is de garagehouder waar ik regelmatig sleutel heel coulant, hij vindt 3palletstellingen die door mij in gebruik zijn ook wel genoeg helaas
maar zoals je hierboven kan lezen is dat flexpijpje nog goed terecht gekomen,
CX GTi Turbo 2 - All Black
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!
ze loopt! komt omhoog! en rijdt! met een een stel voorwielen dat in de rechtuitstand naar rechts wijzen maar voorlopig verder geen klachten
aldus een zeer gelukkige Evan, die aanstaande zondag verder gaat kijken en snaartjes gaat vervangen etc..
dat de halve auto, zeg maar na de A-stijl nog kwa laswerk moet laten we even buiten beschouwing want dat mag de pret niet drukken
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goed bezig!
Na vandaag de distributie vervangen te hebben kan ik nu weer met een gerust hart de motor starten. T was toch elke keer een beetje benauwd moment
De riemen waren wel een beetje droog en de spanrollen waren wel flink versleten. De beste onderdelen zijn maar net goed genoeg voor deze dame en met een setje Gates/SKF kan ze er weer ruim 80.000 km mee vooruit. Gelukkig is de ruimte rondom de kruias en oliepomp keerringen ook droog….
De olie en filter nog even verversen en dan is ze motorisch nu toch echt klaar.
Er zit nu ook een ander setje 14” LM onder met Michelin Energy die nog wel een 10.000 meekan.
Dan de rest nog…..
ik merkte vandaag dat de achterdraagarmlagers van deze ook wel gedaan mogen worden (we hebben nu ervaring, die van de TGD zijn 2 weken geleden vervangen). De remschijven achter zijn wel nieuw dat is dan weer mooi meegenomen
CX GTi Turbo 2 - All Black