Ik ben op zoek naar een XM… In eerste instantie een TD12, maar die zijn ofwel erg duur, ofwel hebben ze astronomische km-standen.
Dus overweeg ik om een 2.016v te kopen, en er LPI in te laten bouwen. Gewone 2.0 16v’s zijn er zat op gas, ik neem dus even aan dat dat prima moet kunnen. Zeker met een moderne LPI installatie.
Maar hoe zit het met de TCT’s? Die kom ik eigenlijk nooit tegen op gas, is dat toeval, of is dat een bekende no-no?
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Re: XM’s aan het gas?
Harm schreef:Ik ben op zoek naar een XM… In eerste instantie een TD12, maar die zijn ofwel erg duur, ofwel hebben ze astronomische km-standen.
Dus overweeg ik om een 2.016v te kopen, en er LPI in te laten bouwen. Gewone 2.0 16v’s zijn er zat op gas, ik neem dus even aan dat dat prima moet kunnen. Zeker met een moderne LPI installatie.
Maar hoe zit het met de TCT’s? Die kom ik eigenlijk nooit tegen op gas, is dat toeval, of is dat een bekende no-no?
De Turbo krijgt geen G3 goedkeuring dacht ik omdat de uitstoot norm niet correct is voor een G3 installatie.
De 2.0i wordt ook lastig, ik heb het wel een na gevraagd bij een inbouw station. De auto + installatie moeten samen gekeurd worden voor G3. Ze gaven aan dat de onderdelen om nog een V6 of 2.0i met type goedkeuringen niet meer goed leverbaar zijn, dus G3 lukt niet. Wel kunnen ze een installatie inbouwen, dat is geen issue.
hm… met of zonder goedkeuring, het blijft in elk geval redelijk goedkoop rijden. En zo’n LPI dinges is wel zo fijn, geen gezeur met backfires enzo
Harm, bel even naar Der Kinderen in Oirschot, niet ver van Vught. Hij weet precies wat kan en niet kan. Heeft in mijn V6 een perfecte G3-installatie ingebouwd. Tel. 0499-550157.
Gr. Jan
bel even naar Der Kinderen in Oirschot, niet ver van Vught. Hij weet precies wat kan en niet kan. Heeft in mijn V6 een perfecte G3-installatie ingebouwd
Ik denk eerder aan Jos van Dartel in Den Bosch, die kan er ook wel mee overweg. Heeft bij een vriend z’n v6 ook een mooie installatie ingebouwd.
Dat het kan lijkt me duidelijk, en dat het ongeveer 2000 euro kost ook. En ik vertrouw erop dat ‘t met zo’n moderne installatie met de betrouwbaarheid ook wel goed zit.
Er heeft een tijdje geleden een Xantia Activa Turbo CT op LPG te koop gestaan op MP van ex BXNL lid Sebeastian Bleanus (oid). Ik weet echter niet of dat een G3 installatie was. Het kan dus wel, gas in een Turbo CT. Volgens mij heeft die ook een pingelsensor. Erg leuk in combinatie met een Turbo op gas, want gezien het hogere oktaangetal van gas, zou dat leuke dingen moeten kunnen doen. Je kan dan verder met boostdruk voordat ie gaat pingelen, wat weer goed is voor het remdemet (lees prestaties/verbruik).
jan van tiggelen schreef:Harm, bel even naar Der Kinderen in Oirschot, niet ver van Vught. Hij weet precies wat kan en niet kan. Heeft in mijn V6 een perfecte G3-installatie ingebouwd. Tel. 0499-550157.
Gr. Jan
En wat voor verbruik heb je nu? en hoeveel liter tank heb je daarbij?
Ik overweeg het met mijn v6 uit 2000 ook.
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
mpostma schreef:Er heeft een tijdje geleden een Xantia Activa Turbo CT op LPG te koop gestaan op MP van ex BXNL lid Sebeastian Bleanus (oid). Ik weet echter niet of dat een G3 installatie was. Het kan dus wel, gas in een Turbo CT. Volgens mij heeft die ook een pingelsensor. Erg leuk in combinatie met een Turbo op gas, want gezien het hogere oktaangetal van gas, zou dat leuke dingen moeten kunnen doen. Je kan dan verder met boostdruk voordat ie gaat pingelen, wat weer goed is voor het remdemet (lees prestaties/verbruik).
Dat is een G3: tik LVLV67 maar eens in bij de RDW.
Ik zou trouwens voor een ‘nieuwe V6’ gaan i.c.m. G3. Ik heb tot nog toe weinig slecht nieuws gehoord over die combi.
Een nieuwe v6 lijkt me wel erg leuk… maar… mijn budget is niet eindeloos. En nieuwe v6en zijn niet goedkoop. Bij een vast budget en een gasinstallatie van rond de 2600 euro, moet de xm zelf dan wel erg goedkoop zijn.
En ik denk dat je voor 2000 a 2500 euro niet een goede nieuwe v6 vindt met een redelijke km-stand
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Tweeliter zestienklepper lijkt me de beste optie om gas in te hangen.. Hier moeten ook wel voldoende installaties voor te vinden zijn.
Nu weet ik niet of het bij elke gasboer zo werkt maar die G3 regeling is ook maar een formaliteit..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hier moeten ook wel voldoende installaties voor te vinden zijn.
In dat geval ga ik gewoon voor een nieuwe LPI-installatie, ingebouwd door een goeie gasboer. Kost wel wat, en zoveel geld investeren in een Xm is wel een gok…
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Harm schreef:Hier moeten ook wel voldoende installaties voor te vinden zijn.
In dat geval ga ik gewoon voor een nieuwe LPI-installatie, ingebouwd door een goeie gasboer. Kost wel wat, en zoveel geld investeren in een Xm is wel een gok…
Mag ik je wel op het hart drukken bij verschillende LPG-inbouwers om advies en een offerte te vragen.. Als ik dat ook had gedaan was ik niet voor de huidige installatie gegaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
BXidioot_rijdtXM schreef:jan van tiggelen schreef:Harm, bel even naar Der Kinderen in Oirschot, niet ver van Vught. Hij weet precies wat kan en niet kan. Heeft in mijn V6 een perfecte G3-installatie ingebouwd. Tel. 0499-550157.
Gr. JanEn wat voor verbruik heb je nu? en hoeveel liter tank heb je daarbij?
Ik overweeg het met mijn v6 uit 2000 ook.
Rond de 1 op 8. Ik kan max. 58 liter tanken (70 liter tank onder koffer ipv reservewiel).
Gr. Jan
Bij Der Kinderen in Oirschot kost ‘t 2100 euro, met een 85 litertank. Maar da’s een verdamperinstallatie, en niet LPI.
Harm schreef:Bij Der Kinderen in Oirschot kost ‘t 2100 euro, met een 85 litertank. Maar da’s een verdamperinstallatie, en niet LPI.
Voor zo’n installatie kun je al bijna een diesel kopen.
Nou.. bij Jos van Dartel kost ‘t ook 2000 euro. Bij een XM van 2500 euro, heb ik een budget van 4500 euro. Zelfs voor zo’n bedrag heb ik nog niet dé perfecte diesel gevonden.