10 van de 25
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
S.Dave’s TZD turbo! Te Koop @ P25
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 18 maart 2007 11:23 PM
  [ # 136 ]

Ja, jij hebt een D12, ik een 18TD Wink

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 maart 2007 11:25 PM
  [ # 137 ]
Superdave schreef:

Ik sprak gister een vriend, die had een D12 in zijn 306 geplaatst, met de turbo druk op max, die zei dat het makkelijk kan en dat het blok het makkelijk aan kan, hoe denken jullie erover?

Ik zou het niet doen. De BX heeft met dit blok vermogen zat en genoeg reserves. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Marten. Houd het lekker duurzaam.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:28 PM
  [ # 138 ]
Superdave schreef:

Ja, jij hebt een D12, ik een 18TD Wink

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

4 1/2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van GTI naar Turbodiesel.
Tot op heden toe moet ik zeggen dat de prestaties van de TD mij nog steeds niet tegenvallen, zeker op de snelweg!!
Dus wat mij betreft is opvoeren van de turbodruk geen noodzakelijke optie.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:31 PM
  [ # 139 ]
Superdave schreef:

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

De meeste turbodrukmeters hebben een luchtaansluiting achterop de meter. Dan moet je er een 6 mm slang op aansluiten. Ik heb em van het motorcompartiment naar het vakje geleid waar het digitale klokje inzit. Moet je een gat in het schutbord boren.

Je sluit em aan met een t stukje in de slang van de intercooler naar de brandstofpomp.

Maar goed: zoals gezegd. Het TD blok heeft niet zo ontzettend veel marge en het is bekend dat de koppen nogal eens willen scheuren. Pas dus wel op dat je de extra kracht verstandig gebruikt.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 18 maart 2007 11:33 PM
  [ # 140 ]
macnail schreef:
Superdave schreef:

Ja, jij hebt een D12, ik een 18TD Wink

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

4 1/2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van GTI naar Turbodiesel.
Tot op heden toe moet ik zeggen dat de prestaties van de TD mij nog steeds niet tegenvallen, zeker op de snelweg!!
Dus wat mij betreft is opvoeren van de turbodruk geen noodzakelijke optie.

Weekje D12 rijden en dan weer terug in de 18TD, ben benieuwd.. Laughing

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:35 PM
  [ # 141 ]
Ijs schreef:

Weekje D12 rijden en dan weer terug in de 18TD, ben benieuwd.. Laughing

De XM TD12 is op de snelweg wel vlotter dan de BX 18 TD. Op franse binnenweggetjes is de BX wat wendbaarder en door zijn lagere gewicht trekt ie dan toch best goed, dus dan kun je die XM het verrekte lastig maken. Eigenlijk zijn ze goed gewaagd aan elkaar.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:40 PM
  [ # 142 ]
hogervp schreef:
Superdave schreef:

Ik sprak gister een vriend, die had een D12 in zijn 306 geplaatst, met de turbo druk op max, die zei dat het makkelijk kan en dat het blok het makkelijk aan kan, hoe denken jullie erover?

Ik zou het niet doen. De BX heeft met dit blok vermogen zat en genoeg reserves. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Marten. Houd het lekker duurzaam.
Patrick

En ik sluit me weer bij jullie aan, ik heb in die 6 tzd-turbo’s nog nooit aan de turbodruk laten knoeien…als alles verder goed werkt (pomp, verstuivers e.d. goed zijn), dan heeft de Tzd-turbo power zat, joh !

Alleen in de TRD turbo van BX bressers merkte ik dat de turbo wat minder werkte, toen ik er een jaar geleden een proefritje mee maakte…of dat ook daadwerkelijk aan de turbo lag of iets anders, weet ik niet.

En ik vind opkomen bij pas 2800-3000 rpm ook wel wat laat ja….meestal zit dat tussen de 2400 en 2700 rpm.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:43 PM
  [ # 143 ]
Ijs schreef:
macnail schreef:
Superdave schreef:

Ja, jij hebt een D12, ik een 18TD Wink

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

4 1/2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van GTI naar Turbodiesel.
Tot op heden toe moet ik zeggen dat de prestaties van de TD mij nog steeds niet tegenvallen, zeker op de snelweg!!
Dus wat mij betreft is opvoeren van de turbodruk geen noodzakelijke optie.

Weekje D12 rijden en dan weer terug in de 18TD, ben benieuwd.. Laughing

Dan zal ik waarschijnlijk de ruimte wel gaan missen, maar als ik dan de prijzen van onderhoud naast elkaar leg….., dan blijf ik toch lachend in m’n 1.8TD rijden.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 18 maart 2007 11:51 PM
  [ # 144 ]

We gaan het meemaken!

Jullie horen nog van mij Smile

Overigens heb ik nu zo’n water/olie meter van een bx besteld bij JDT, maar kan ik die aansluiten op de originele sensoren? en waar zit de olie meter!? achterop het blok toch!?

Turbodruk meter is ook besteld.

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 maart 2007 12:04 AM
  [ # 145 ]
Superdave schreef:

Jullie horen nog van mij Smile

Prima….dat we jou nog zullen horen, als het maar niet je fluitende turbo is Laughing  Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 19 maart 2007 12:12 AM
  [ # 146 ]
macnail schreef:
Ijs schreef:
macnail schreef:
Superdave schreef:

Ja, jij hebt een D12, ik een 18TD Wink

Maar ik ga het zeker wel proberen…, overigens waar plaats ik die turbodruk meter eigenlijk tussen!?

4 1/2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van GTI naar Turbodiesel.
Tot op heden toe moet ik zeggen dat de prestaties van de TD mij nog steeds niet tegenvallen, zeker op de snelweg!!
Dus wat mij betreft is opvoeren van de turbodruk geen noodzakelijke optie.

Weekje D12 rijden en dan weer terug in de 18TD, ben benieuwd.. Laughing

Dan zal ik waarschijnlijk de ruimte wel gaan missen, maar als ik dan de prijzen van onderhoud naast elkaar leg….., dan blijf ik toch lachend in m’n 1.8TD rijden.

Wie lacht er?  Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 maart 2007 01:01 AM
  [ # 147 ]
mpostma schreef:
Ijs schreef:

Weekje D12 rijden en dan weer terug in de 18TD, ben benieuwd.. Laughing

De XM TD12 is op de snelweg wel vlotter dan de BX 18 TD. Op franse binnenweggetjes is de BX wat wendbaarder en door zijn lagere gewicht trekt ie dan toch best goed, dus dan kun je die XM het verrekte lastig maken. Eigenlijk zijn ze goed gewaagd aan elkaar.

Als je enigzins appels met appels vergelijkt, dan is de XM turbod12 break qia acceleratie trager dan de TZD Turbo break, alleen ligt de topsnelheid wat hoger. Geen wonder ook, het scheelt 400 kg.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 maart 2007 01:35 AM
  [ # 148 ]

Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint Laughing

Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ? Razz

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 19 maart 2007 01:37 AM
  [ # 149 ]
Bram schreef:

Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint Laughing

Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ? Razz

Kom maar.. Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 maart 2007 01:40 AM
  [ # 150 ]
Ijs schreef:
Bram schreef:

Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint Laughing

Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ? Razz

Kom maar.. Wink

Sja, dat heb ik al lang gedaan Wink Zie mijn eerdere reactie.

Profiel  
 
 
10 van de 25
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook