2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Blauwe nummerplaten
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 maart 2007 06:08 PM
  [ # 16 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Oké oké... Laughing  ik ga al!

Erik Buis begon ook al aan me kop te zeiken Wink  dat ‘ie anders geen foto van me woage wilde maken voor op La Bombe!

Laughing  Laughing  Laughing

oei, snel halen die platen…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 maart 2007 09:22 PM
  [ # 17 ]

Op een ID/DS motte (mijns inziens) gewoon blauwe platen.
Kun je ook weer zo’n ouwerwetse ‘NL’-sticker erbij opplakken…..slache!

 

Dan zijn er nog die onderscheid maken tussen ‘origineel oud blauw’ (dus echte Hollandse wagens) en ‘nieuw oud blauw’ (ingevoerd en dus van een speciaal gereserveerd historisch kenteken voorzien).
Soît!

Op een oude wagen hoort gewoon ‘oud blauw’,ingevoerd of niet.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 01 maart 2007 11:42 PM
  [ # 18 ]

Op mijn auto zitten blauwe platen, met een kentekennummer van 95. Ondertussen ben ik bij een routine controle van de politie er een keer uitgepikt.
Hierbij vroeg de ene agent aan de andere of de platen goed waren. Deze vond het allemaal wel oke. En na mijn papieren gezien te hebben mocht ik gewoon weer verder. Very Happy Nu lees ik dat daar best een dikke boete op staat Shocked
Gelukkig heb ik de originele gele platen wel in de kofferbak liggen. Dus als er moeilijk over gedaan wordt kan ik ze altijd ter plekke vervangen.

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 02 maart 2007 12:00 AM
  [ # 19 ]

K’zal daar eens naar zoeken.

Maar blijkbaar weten ze het bij de politie dus ook niet zo goed. Wink  (Of ik had veel mazzel)

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 02 maart 2007 11:23 AM
  [ # 20 ]
ID Super schreef:
woutersmits schreef:
Kees-Jan Smit schreef:

Oké oké... Laughing  ik ga al!

Erik Buis begon ook al aan me kop te zeiken Wink  dat ‘ie anders geen foto van me woage wilde maken voor op La Bombe!

Laughing  Laughing  Laughing

oei, snel halen die platen…

Staat me bij, dat er een ontzettend lelijke voorkant van la Bombe was toen ik lid was: inderdaad met een auto met gele platen!! Ondertussen ben je 10 keer jarig geweest; had je 10 keer blauwe platen kunnen vragen. Of is in 10 jaar je smaak veranderd en wil je nu toch blauw. Ha ha meer blauw op straat! Hebben we ook al gehad…

Laughing

10 jaar geleden reed ik nog lekker met me eendje rond, had toen nog geen snoek! LBC covers van nr. 239 en 241 zijn mijn wagen, daar heeft Erik strak om mijn platen heen gefotografeerd…  Wink

Mijn motto is altijd: Meer groen op straat!  Laughing

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 02 maart 2007 11:50 AM
  [ # 21 ]

kentekenplaten

Officieel is het zo:

Blauwe platen mogen altijd als je 2 letters en 4 cijfers in je kenteken hebt, dus bouwjaar tot ‘77 in geval van origineel ned. kenteken, en ook de ‘historische’ kentekens (DE, DH, DL, DM, DR, AE, AL, AM, YA, YB, hier dus ook 2 letters, 4 cijfers).
Gele platen moeten altijd als je 4 letters en 2 cijfers in je kenteken hebt.

Het leeuwtje of GAIK-kenmerk moet altijd in je platen gestanst zijn, anders zijn de platen ongeldig en riskeer je een boete. Dienders die je staande houden weten dit niet altijd. Als je toch met blauwe platen rijdt in geval van 4 letters/2 cijfers is het raadzaam om goedgekeurde gele platen bij je te hebben, bij staanhouden door de wethandhavers willen ze de overtreding wel door de vingers zien als je deze ter plekke je voertuig aanbrengt.

Als je een aanhanger trekt tot 750 kg, mag deze het blauwe kenteken voeren van het trekkende voertuig. Is het gewicht van de lege kar meer dan 750 kg, dan moet de aanhanger voorzien zijn van een eigen kenteken en dat kan dan niet blauw zijn , want deze kentekens worden pas sinds een paar jaar toegepast en zijn alle 4 letterig.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 02 maart 2007 11:56 AM
  [ # 22 ]

Re: kentekenplaten

repelsteeltje schreef:

Officieel is het zo:

Blauwe platen mogen altijd als je 2 letters en 4 cijfers in je kenteken hebt, dus bouwjaar tot ‘77 in geval van origineel ned. kenteken, en ook de ‘historische’ kentekens (DE, DH, DL, DM, DR, AE, AL, AM, YA, YB, hier dus ook 2 letters, 4 cijfers).
Gele platen moeten altijd als je 4 letters en 2 cijfers in je kenteken hebt.

Helaas is het niet zo. Blauwe platen mogen in het geval van 2 letters, 4 cijfers EN van voor 1-1-78. In 78 zijn er ook nog kentekens afgegeven met 2 letters en 4 cijfers maar deze moeten gele GAIK platen hebben. Ik heb toevallig een ‘78er met als kenteken 48-XP-22. Maar de blauwe platen waren toch echt afkeur bij de APK.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 02 maart 2007 12:10 PM
  [ # 23 ]

kentekenplaten

Ik dacht dat de laatste blauwe 2-letterige in ‘77 afgegeven waren, maar je hebt gelijk; het kan heel goed dat er in ‘78 nog 2-letterige afgegeven zijn, dus met X.  tussen 2 keer 2 cijfers in, maar 1 jan. ‘78 is de grens tussen blauw en geel.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 maart 2007 12:21 PM
  [ # 24 ]

Voordat we alles gaan herhalen…  Wink
Deze discussie is al eens gevoerd, de verlossende antwoorden staan hier ergens tussen…
Ik hoor overigens ook dat het met het daadwerkelijk beboeten van het rondrijden met een modern kenteken op blauwe platen wel meevalt. Dus wellicht dat ik toch de gele maar achterin leg en met mijn reeds aangeschafte foute blauwe platen ga rijden…
Overigens hadden ze bij mij per abuis mijn moderne kenteken op goede platen geslagen (dus met goedkeuringsstempels e.d. erin). Jammer genoeg kwam de meneer van de Brezan erachter voor ik ze mee kon nemen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 maart 2007 01:57 PM
  [ # 25 ]

Re: kentekenplaten

repelsteeltje schreef:

Officieel is het zo:

Blauwe platen mogen altijd als je 2 letters en 4 cijfers in je kenteken hebt, dus bouwjaar tot ‘77 in geval van origineel ned. kenteken, en ook de ‘historische’ kentekens (DE, DH, DL, DM, DR, AE, AL, AM, YA, YB, hier dus ook 2 letters, 4 cijfers).
Gele platen moeten altijd als je 4 letters en 2 cijfers in je kenteken hebt.

Het leeuwtje of GAIK-kenmerk moet altijd in je platen gestanst zijn, anders zijn de platen ongeldig en riskeer je een boete. Dienders die je staande houden weten dit niet altijd. Als je toch met blauwe platen rijdt in geval van 4 letters/2 cijfers is het raadzaam om goedgekeurde gele platen bij je te hebben, bij staanhouden door de wethandhavers willen ze de overtreding wel door de vingers zien als je deze ter plekke je voertuig aanbrengt.

Als je een aanhanger trekt tot 750 kg, mag deze het blauwe kenteken voeren van het trekkende voertuig. Is het gewicht van de lege kar meer dan 750 kg, dan moet de aanhanger voorzien zijn van een eigen kenteken en dat kan dan niet blauw zijn , want deze kentekens worden pas sinds een paar jaar toegepast en zijn alle 4 letterig.

Dit laatste klopt niet: oude aanhangers >750 kg hebben 4 letters en 2 cijfers. Smile

Citroen!

Profiel  
 
Feiko van Zon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007

- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Gepost: 02 maart 2007 02:08 PM
  [ # 26 ]

Helaas is het nogal ingewikkeld. Eén letter combinatie en twee cijfer combinatie’s is niet per definitie blauw. Bijvoorbeeld onze 75-vz-92 moet voorzien zijn van gele platen! Is origorneel Nederlands maar mag niet met blauwe rijden de grens is begin 1978. Juli 1978 waren nog wel deze combinatie’s dus. Het is wel wat de anwb zegt maar het is strafbaar en apk afkeur. Of oom agent dit altijd weet vraag ik mij af en de pakkans is denk ik klein maar toch.

Citroën rijden is roest bestrijden

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 02 maart 2007 02:32 PM
  [ # 27 ]

Daarom gewoon setje originele platen mee achterin. Niks aan de hand.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 maart 2007 02:52 PM
  [ # 28 ]

Blijkbaar verschilt de ‘pakkans’ dan per regio.
Hier in Twente hebben we schijnbaar een overactief politiekorps dat wel degelijk (en vrij regelmatig) wagens van de weg plukt met een modern kenteken op blauwe platen.
Er is zelfs aangekondigd dat hier extra op zal worden gelet in de toekomst….
Ik zou het persoonlijk dus niet willen riskeren,en daarom heb ik twee jaar geleden dan ook mijn moderne kenteken (mijn DSuper staat pas sinds 1995 op Hollandse bodem) om laten wisselen voor een historisch kenteken en mag ik legaal blauw rijden.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 02 maart 2007 08:49 PM
  [ # 29 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Mijn motto is altijd: Meer groen op straat!  Laughing

Last van lekkage?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 04 maart 2007 02:13 AM
  [ # 30 ]

Onderstaande heb ik van de officiele site van de RDW geplukt.

Donkerblauwe kentekenplaat :
De donkerblauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een “datum eerste toelating” van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

Ingevoerde voertuigen met een datum eerste toelating voor 1 januari 1973 en met een historisch kenteken mogen ook de donkerblauwe kentekenplaten voeren. Dit geldt ook voor ingevoerde personenauto’s met een datum eerste toelating tussen 31 december 1972 en 1 januari 1978, die zijn voorzien van een historisch kentekennummer (YA of YB als letters in het kenteken)


De witte kentekenplaat is voor getrokken materieel zoals aanhangwagens en caravans, waarvan de zogenoemde ‘massa leeg voertuig’ plus het maximum laadvermogen lager is dan 751 kg, en voor fietsdragers.
De plaat heeft geen EU-symbool en NL-teken. De kentekenfabrikant mag deze kentekenplaat onbeperkt leveren. Ook voorwerpen die het zicht op een kentekenplaat ontnemen, moeten een witte kentekenplaat hebben.(bijv. fietsdragers)

Controle langs de weg
Naast fotografische controles controleert ook de politie langs de weg of het voertuig de juiste kentekenplaten voert. Het rijden met opzettelijk vervalste kentekenplaten kan een boete opleveren van een bedrag tot maximaal € 4.500,00 of een hechtenis tot maximaal 6 maanden. Ook kan de bevoegdheid tot het besturen van motorrijtuigen voor ten hoogste twee jaren worden ontzegd.

Bij de APK wordt gecontroleerd of het juiste type plaat is gemonteerd.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook