Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
she rides again!
gezien het rijtje van reparaties heb je een goede auto. Ik lees nergens het woord “lassen”, en da’s een prestatie op zich! Veel plezier met het ding, voor je het weet lijdt de Xantia een droevig stilstaand leven
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Voorlopig kun je lekker toeren aan de gedane werkzaamheden te zien. Veel plezier ermee! Rijden is veel beter voor je auto dan in de stalling
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Super!! Geeft me moed… Geniet ervan!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
toniclight schreef:
Alles is uitgevoerd bij Duckserviceleek. Een hele fijne garage moet ik zeggen!!! Kan ik iedereen aanraden.
Mee eens ik ben er een paar keer kortstondig geweest maar erg oed allenmaal.
He erg leuk dat je AMI weer rijdt. Ik zie dit topic nu pas maar een AMI6 blijft gewoon geweldig. Een fijne zomer gewenst.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De Ami begint de eerste nukken te vertonen.
Opeens wil de motor niet meer stationair lopen. Erg irritant, want bij afremmen doet die het ook. Ik verdenk de caburateur. Deze is vochtig en lekt aan diverse kanten benzine. Dus daar kan ook (valse)lucht doorheen komen denk ik zo. Ik heb diverse schroeven wat aangedraaid, maar dat heeft niet geholpen.
Is het terecht dat ik de carburateur verdenk?
Zo ja:
Gelukkig heb ik nog een ongebruikt exemplaar. Is het vervangen van de carburateur en afstelling daarvan te doen voor iemand met niet teveel sleutelervaring?
Verder lekt er een uitlaatklem, dat is wel door mij te fixen.
Enfin, een heerlijk autootje om mee te rijden en het sleutelen aan het ding is ook wel leuk als het maar weer goed komt
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja ik zou dat ongebruikte exemplaar er meteen opzetten. Is niet moeilijk.
luchtfilter eraf. twee moeren los en je hebt de carb eraf. (benzine slang en gas en choke los natuurlijk)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Misschien ten overvloede, maar als het ding echt flink benzine lekt zou ik de AMI even laten staan tot ná de reparatie. Een benzinebrand is niet leuk.
Ik denk trouwens dat de vlotter zijn werk niet meer doet, ook omdat de auto stil heeft gestaan. Dat veroorzaakt zowel lekken als rare dingen bij het lopen. Ook niet moeilijk voor de beginner: deksel even van de carb en zien of de vlotter goed gangbaar is. Kan ook dat hij lek is (in de vlotter zelf hoort geen benzine te zitten) of dat het afsluitertje niet meer functioneert. (zachtjes op aansluiting blazen en de vlotter omhoog duwen, je moet dan niet meer kunnen “doorblazen”.
Of gewoon de carb vervangen en dit alles eens rustig aan de keukentafel doen, als je de storing vindt heb je weer een reserve….
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De carburateur die ik op zolder had liggen daarvan werkte het acceleratiepompje niet meer van. Misschien ingedroogd?
Enfin, toen de oude maar schoongemaakt, de stationairsproeier een nachtje in de spiritus.
Vanochtend alles weer gemonteerd en een flink stuk gereden.
De carburateur lekt geen benzine meer. Dus Freek1971 had het vast bij het rechte eind met de vlotter.
De motor slaat niet meer af, maar echt overtuigend loopt die nu ook niet stationair. Vanmiddag zal ik nog proberen of het iets te verbeteren valt door iets te draaien aan de CO-knop.
Anders volgende week toch eerst maar op zoek naar “valse lucht” om de aanwezigheid daarvan in elk geval uit te sluiten of te verhelpen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Leuk hé, dat oud spul
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Die valse lucht kan je voor een groot deel bepalen zonder je handen vuil te maken! Stationair draaien, spuitbusje remmenreiniger in de hand, en op de kritieke plaatsen richten. Vooral in de buurt van het spruitstuk. Als ze hoger gaat lopen heb je last van valse lucht.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wel doen als de motor koud is…dat met remmenreiniger op je spruitstuk spuiten….
Maar, heb je al verse foto’s van de AMI!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Maar, heb je al verse foto’s van de AMI!
Nog niet, als het een beetje mooi weer is zal ik er een paar schieten.
Wel doen als de motor koud is…dat met remmenreiniger op je spruitstuk spuiten….
Bedankt voor de tip.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kruipolie of wd 40 werkt ook. (iets minder gevaarlijk)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Op aanraden van Bogaard maar getest met WD40. Geen verandering in toerental dus waarschijnlijk geen valse lucht.
De kleppen zijn koud gesteld, terwijl in de “boeken” staat dat bij dit type motor (AMM) warm moet gebeuren. Of het veel uitmaakt kan ik niet beoordelen. Maar morgen laat ik ze toch maar warm stellen.
Eigenlijk zijn dat natuurlijk werkjes die je zelf moet kunnen ops:
Morgen meer.
Jeroen