Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Knap stuk werk Jeroen. De motor is echt een plaatje zo en rap gemonteerd zeg.
Meer foto’s!!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi werk Jeroen! Alleen jammer van dat lekke spruitstuk, zo zuig je valse lucht, staat de Ami nooit helemaal mooi afgesteld en presteert hij niet zoals dat zou moeten. Natuurlijk afhankelijk van de grootte van het gat. Een nieuw/beter zoeken of laten brazeren lijkt mij het beste, al laat de brazering na een tijd ook los…
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik heb inmiddels een ander spruitstuk gevonden op mijn eigen zolder.
Welliswaar van een ouder type Ami6, maar gisteravond de steun voor het luchtfilter kunnen overzetten op dit spruitstuk.
Over luchtfilters gesproken, ik heb vorige maand een verkeerd luchtfilter opgehaald uit het Amimagazijn. Het is fonkelnieuw alleen niet voor een Ami6 maar voor een Dyane D6 vermoed ik. Er zullen niet veel D6-sen meer bestaan, maar voor wie zo’n auto heeft een uniek onderdeel.
Uiteraard kan ik dit filter gewoon weer omwisselen, maar wie belangstelling heeft kan het filter overnemen tegen het bedrag wat ik heb betaald. (via PB)
Vanmiddag het één en ander maar omwisselen en hopen dat er nu pas echt genoten kan worden van de “nieuwe"motor.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Succes, het is toch altijd leuk als alles werkt zoals het moet.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Goed bezig jeroen,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het geluidje van de motor en natuurlijk Foto’sssss.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ja Jeroen: filmpje!!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
graddus schreef:Succes, het is toch altijd leuk als alles werkt zoals het moet.
Ik zou bijna zeggen: “Hoe weet jij dat nou?” Maar ik kon me nog net optijd inhouden. Het zou erg off topic geweest zijn.
Ja Jeroen, een filmpje zou erg op z’n plaats zijn, indien mogelijk.
- 2CV 6 Special
Filmpjes kan ik niet maken. Zou niet weten hoe ik deze op het net krijg.
Gisteravond weer gereden.
Met het andere spruitstuk slaat de motor direct af bij stilstand.
Denk aan aanzuiging valse lucht.
Altijd een gedoe om dat weer uit te zoeken.
Ben er inmiddels wel flauw van dat wannneer het ene probleem is opgeost het andere zich weer aandient.
Gisteravond was ik al zover om maar naar Leek (duckservice) te rijden, maar na een nachtje slapen vind ik dat ik eerst zelf maar eens moet gaan puzzelen.
Wordt vervolgd dus…..
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
toniclight schreef:
Ben er inmiddels wel flauw van dat wannneer het ene probleem is opgeost het andere zich weer aandient.
Dat is natuurlijk het geval met oldtimers rijden. Het is alleen jammer, dat zo’n auto voor jou gaat bepalen, wanneer je er wat aan moet doen.
Ach, heb je in ieder geval wat te doen deze vakantie.
Zelf uitzoeken geeft ook veel voldoening. Ook leuk.
Het is hoog tijd dat ze die spruitstukken voor de Ami 6 eens opnieuw gaan maken, want dit is toch al jaren een behoorlijk groot probleem. Voor de 425cc is het trouwens wel gewoon nieuw leverbaar.
toniclight schreef:Filmpjes kan ik niet maken. Zou niet weten hoe ik deze op het net krijg.
Als dat het enige is:
Maak een filmpje
Maak een Youtube account aan. (http://www.youtube.com)
Upload het filmpje op youtube
Zet de link hier neer.
Jammer dat die inlaatspruitstukken zo weerbarstig zijn. Ik had al enige bedeningen toen je eerder schreef dat je een spruitstuk moest buigen om het passend te krijgen.
Succes in elk geval.
- 2CV 6 Special
Verdenk nu de brandstoftoevoer voor het steeds afslaan.
Vanochtend sloeg de motor na heel lang starten pas aan.
Stationair wilde die na een ritje gelukkig wel even lopen, maar sloeg toen af.
Nu krijg ik de motor niet meer aan de praat. De carburateur blijft droog.
Het lijkt er wel op dat de brandstofpomp geen voldoende benzine kan aanzuigen.
Wanneer ik de “gashendel” aan de carburateur heen en weer beweeg moet er normaal gesproken toch al snel benzine tevoorschijn komen uit het acceleratiepompje ( of hoe heet dat ding)?
Zal de leidingen allemaal eens langslopen of er ergens lucht aangezogen kan worden. Misschien wel bij de benzinetank, daar ben ik nog nooit geweest.
Wie nog tips heeft, graag!
Het gewone schroefwerk is voor mij allemaal wel te doen, maar bij dit soort problemen ontbreekt het mij wel aan technisch inzicht.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Heeft de Ami een stalen of een plastic tank? Mocht het een stalen zijn, zou het ook roest vormingen in de tank kunnen zijn, filters reinigen en gaaan met die Ami.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- 2CV 6 Special
filters reinigen en gaaan met die Ami.
Wel een metalen tank. In de tank zelf “hangen” ook filters neem ik aan?
Jeroen
Ik heb bij mijn GS (ook) het probleem dat of de leidingen poreus zijn en lucht aanzuigen, of de benzinepomp heeft niet genoeg capaciteit. Ik heb tussen benzinepomp en carburateur een balgpomje van een BX diesel geplaatst (te vinden op de laatste modellen BX, maar ook op diverse modellen Xantia, ZX, XM diesel). Als de auto een week heeft stilgestaan is de benzine teruggezakt naar de tank en heeft de pomp niet meer de capaciteit om de benzine op te zuigen. Dan pomp ik eerst even benzine op met met het balgpompje en daarna is het geen probleem meer.
Strikt genomen is het trouwens wel een vorm van symptoombestrijding. Eigenlijk zou de benzinepomp prima in staat moeten zijn om de benzine uit de tank te zuigen. Meja, alles op zijn tijd…
Er zat bij mij trouwens ook nog een terugslagklep in de benzineleiding (ook zo’n vorm van symptoombestrijding) maar die hielp niet meer afdoende.