15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Ami6…
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juli 2008 02:51 PM
  [ # 211 ]

Als het goed is wel, ik weet niet hoe simplisties het bij de A types tanks is.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 30 juli 2008 03:11 PM
  [ # 212 ]

Hoi Jeroen,

Ik verdenk je benzinepomp, want zoals hier al eerder is genoemd, is dat ding prima in staat om voldoende benzine aan de carburateur te leveren.

Een goor klusje, maar benzine aanzuigen -benzineslang bij de carburateur losmaken- is een goede test om te kijken of de boel zo wél wil blijven draaien. Bij mijn rode Dyane was het membraam van de benzinepomp uitgedroogd en na benzine aanzuigen -ik kreeg het wel in mijn mond- kreeg de carburateur weer genoeg benzine en sloeg de motor vrijwel direct aan. Voorafgaand aan deze truc heb ik eerst een nieuwe accu leeg gestart…

Succes!

Yvar.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 30 juli 2008 07:25 PM
  [ # 213 ]

Ik verdenk je benzinepomp

Die werkt wel.
Net n.a.v. je bijdrage, een slangetje in een fles gedaan en droog gestart. Er kwam een straal benzine in de fles. Na de motorrevisie is deze ook bekeken en
De leidingen zijn ook goed.
Rest nog de filters in de tank en de carburateur.

Jeroen

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 30 juli 2008 08:55 PM
  [ # 214 ]

Suc6 met je speurtocht Jeroen!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 30 juli 2008 09:51 PM
  [ # 215 ]

Net n.a.v. je bijdrage, een slangetje in een fles gedaan en droog gestart. Er kwam een straal benzine in de fles. Na de motorrevisie is deze ook bekeken en
De leidingen zijn ook goed.
Rest nog de filters in de tank en de carburateur.

Ook een goede test. Vlotterhoogte van de carburateur?

Yvar.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 31 juli 2008 03:36 PM
  [ # 216 ]

Eindelijk loopt die als een zonnetje!!!!
Enkel nog een kleine uitlaatlekje bij een klem.

Vanmiddag maar eens naar Groningen ( Douwe egberts shop => Senseo) toe rijden.
Kijken of het allemaal goed blijft gaan.

Geeft wel een goed gevoel dat ik ( ook met jullie tips e.d. natuurlijk) deze voor mij gigantische operatie tot een goed einde heb gebracht, zonder hulp van een garage.

Mijn vrouw heeft een kabeltje gekocht voor onze sony-camrecorder, dus een filmpje ligt in het verschiet.  Laughing

Jeroen

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 31 juli 2008 04:11 PM
  [ # 217 ]

Hoera, goed dat het zonnetje nu ook in je motor zit! Wat je spatlappen betreft: snij ze zeker niet te kort, want dat staat voor geen meter. Exacte maten heb ik niet direct, maar kijk eens naar de foto’s zodat je in ieder geval een idee hebt. Heb je in je binnenspatborden de beugels nog hangen om ze te bevestigen?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 31 juli 2008 04:13 PM
  [ # 218 ]

Heb je in je binnenspatborden de beugels nog hangen om ze te bevestigen?

Ja.

Ik vind het wel erg lelijk staan vrees ik. Maar het is wel typerend voor een Belg, dus ze komen er wel op.

Jeroen

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2008 04:55 PM
  [ # 219 ]

Oh, film in het vooruitzicht!

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 31 juli 2008 05:05 PM
  [ # 220 ]

Inruilen voor zo’n importbak, dan ben je meteen van dat slijklappengedoe vanaf! Wink Het doet me veel plezier dat je de Ami 6 weer wilt opbouwen zoals het hoort, ook al zijn er details die je niet echt helemaal mooi vindt. Dat is pure liefde en eindeloos respect voor het object.

En nou filmpjes maken! dance

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 31 juli 2008 11:58 PM
  [ # 221 ]

Goed zeg! En was het nou een filter oid?
En waar is dat filmpje nouhou???  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 augustus 2008 01:11 PM
  [ # 222 ]

Gisteren naar Groningen gereden ( 50 km.) Dat verliep allemaal naar wens. De motor rijdt super. Auto in de stad geparkeerd en even wat gekocht.
Na een halfuurtje weer terug. Motor sloeg direct weer aan, maar sloeg na een paar meter weer af om niet meer aan te willen Confused .
Snel weer langs de kant gezet en de ANWB maar gebeld.
Deze brombeer constateerde dat de benzine in de carburateur direct verdampte. Hij gooide wat benzine in de carburateur en de motor liep weer.
Bij thuiskomst hetzelfde, na een kwartiertje wel direct willen aanslaan, maar na enkele meters weer afslaan en niet meer aan de praat te krijgen.
Als de motor weer afgekoeld is, kan ik weer gewoon starten.

Enfin, toch nog niet goed dus.
Gisteravond weer wat zitten puzzelen en uiteindelijk toch nog even gecontroleerd op valse lucht. Dat is er dus wel degelijk ondanks dat ik de motor wel kan afstellen zodat deze mooi en rustig stationair loopt.  Waarschijnlijk met een te arm mengsel zodat de valse lucht minder invloed kan hebben??

Probeer nu eerst de valse lucht te verhelpen door wat papieren pakkingen te gaan maken en die tussen de carburateur en de dikke pakking te plaatsen.
Ik heb heel wat jaren in een A-type gereden, maar dit ben ik nog niet tegengekomen.
Weet iemand of dit een bekend euvel is en wat er aan te doen is?
Zelf ben ik bijna zover om de carburateur om te wisselen voor een gereviseerde….....

Tenslotte nog een sfeervol plaatje:


Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 augustus 2008 01:18 PM
  [ # 223 ]

De ami carbs hebben sterk de neiging om een kromme voet te krijgen als je ze te vast aandraait op het spruitstuk. Mijn 2 auto’s hadden dat ook. De Carb ston net iets vaster dan handvast.

Voor het verdampen: op je spruitstuk hoort een papieren, een formica (oid) en weer een papieren pakking.

Dat zou de carb koelgenoeg moeten blijven.
Is het ringetje onder je brandstof pomp in orde?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 augustus 2008 01:19 PM
  [ # 224 ]

ONze 205 moest je altijd volgas starten als de motor nog warm was.


Anders kreeg je hem inderdaad niet aan de praat omdat de benzine dan bij aankomst in de carb al vervlogen was.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 01 augustus 2008 01:25 PM
  [ # 225 ]

Voor het verdampen: op je spruitstuk hoort een papieren, een formica (oid) en weer een papieren pakking.

Die papieren pakking ontbreekt nu. Ga dat zeker proberen.
Carburateur is idd. wat krom aan de onderkant.

Is het ringetje onder je brandstof pomp in orde?

Dat neem ik wel aan, deze is ook nagekeken e.d. met de revisie.

ONze 205 moest je altijd volgas starten als de motor nog warm was.

Dat doe ik ook bij de Ami ook, maar kort na het aanslaan slaat die weer af.

Jeroen

Profiel  
 
 
15 van de 27
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook