Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Uiteraard Jeroen, maar wees dan wel consequent en pas het overal aan
Ja, ja…...............
Jeroen
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
- 2CV 6 Special
hogervp schreef:De advertenties van Karel Suyling, geweldig!
Mag je die eigenlijk zomaar plaatsen Jeroen?
Feeststemming.
Net gebeld met dhr. Suyling.
Ik mag de advertenties plaatsen op mijn site!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
leuk!
gaaf dat Suyling het zelf toestaat
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Geweldig Jeroen, gewoon zelf gebeld en gevraagd dus. En heb je een linkje naar dhr Suyling gezonden?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- 2CV 6 Special
Hij was makkelijk te traceren.
En onder het motto “nooit geschoten is altijd mis” heb ik hem vanavond maar eens gebeld.
Het kon het erg waarderen dat ik vroeg om toestemming ops:
( dank Patrick!)
Het plaatsen was geen probleem, als ik er maar bij zou zetten dat het met toestemming van hem was.
Hij heeft geen internet, dus bekijken kon hij de site niet.
Wel had hij twee Ami6’en gehad. Fraaie en heerlijke autootjes aldus Suyling!
Jeroen
De site is mooi uitgebreid Jeroen. Ik ben alleen niet zo zeker of alle Ami6’en tot en met 1968 uit België kwamen aangezien ik denk dat ze er niet gemaakt zijn tot het einde van 1968. Of bedoel je het productiejaar?
Volgens mij kan je het verdwijnen van de achterste slijklappen gewoon linken aan het einde van de Belgische productie.
Met de Dyane zijn ze gestopt met de introductie van de nieuwe 602cc-blokken, als ik mijn waarnemingen mag geloven. Wellicht is dit bij de Ami6 ook zo?
Yannick
- 2CV 6 Special
Ik ben alleen niet zo zeker of alle Ami6’en tot en met 1968 uit België kwamen aangezien ik denk dat ze er niet gemaakt zijn tot het einde van 1968. Of bedoel je het productiejaar?
Dat weet ik ook nog niet. Ben nu samen met iemand van de AVN bezig om chassisnummers van Belgen te verzamelen en die te koppelen aan aan allerlei gegevens als data, kleur, motor etc.
Op dit moment is er al een “Belg” bekend met een kenteken deel I datum van juli 1968. Ben idd. benieuwd waar het omslagpunt ligt.
Volgens mij kan je het verdwijnen van de achterste slijklappen gewoon linken aan het einde van de Belgische productie.
Dat zal ik eens gaan bekijken. Er zijn relatief veel latere Ami6’en overgebleven, dus dat moet te achterhalen zijn. Bedankt voor het meedenken!
Met de Dyane zijn ze gestopt met de introductie van de nieuwe 602cc-blokken, als ik mijn waarnemingen mag geloven. Wellicht is dit bij de Ami6 ook zo?
Dat is met de Ami6 niet het geval. Er zijn Ami6’ en met het nieuwe blok die in Vorst gebouwd zijn.
Waar ik nog niet achter ben is of de Ami6 Club ook in Vorst gebouwd is.
We zijn nog geen Clubs tegen gekomen met een Belgisch chassinummer.
Ben er ook nog niet achter vanaf wanneer precies de Club in ons land leverbaar is geweest.
Jeroen
Je moet ook opletten met de rechthoekige aluminium plaatjes die in ‘67 gekomen zijn. Als daar een Frans chassisnummer opstaat is de auto ook in Frankrijk gebouwd en is enkel dat “Belgische” plaatje er later ingezet.
De modernste Dyane uit Vorst die ik in mijn archief heb is van juli ‘68. Ik ken een origineel Belgische Dyane die van de band gerold is in oktober ‘68, in Frankrijk. Keerpunt september (nieuwe blok) zou dus logisch zijn. Maar in de vraagbaak van de Dyane 1967-1968 staat dat de Dyane Luxe met 425cc-blok niet meer leverbaar is sinds juni ‘68. Dat zou ook eventueel kunnen betekenen dat na of sinds juni ‘68 geen Dyanes meer gemaakt werden in Vorst. De Dyane luxe (basismodel) werd in Vorst namelijk luxueuzer uitgerust dan in Frankrijk en de 425cc was bij ons voorzien van een 12 Voltsysteem i.p.v. 6 Volt in Frankrijk. Ik kan mij voorstellen dat Franrijk zich daar niet aan wou aanpassen, zeker met het vooruitzicht op de staking van de productie van de 425cc-Dyane. Een in augustus in België of Nederland afgeleverde 425cc Luxe zou dan slechter afgewerkt zijn dan een in april afgeleverd exemplaar. Reden genoeg om het model te schrappen uit onze prijslijsten. Twee theorieën dus die van naderbij bekeken moeten worden.
Er is een officieel document van Citroën België waarin staat dat de productie van de Dyane en de Ami6 gestaakt is in 1968. Alleen staat daar ook geen maand bij. Maar gezien de technische gelijkenissen van de Dyane6 en de Ami6 bestaat er mogelijk een verband tussen de twee modellen.
Groet,
Yannick
- 2CV 6 Special
Er wordt op dit moment een origineel Nederlandse Ami6 met de “nieuwe” 602 cc. motor aangeboden op marktplaats. Kenteken is van augustus 1968.
Ben benieuwd of dit nog een Belg is dan. Ik heb de eigenaar al benaderd.
Jeroen
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:Er wordt op dit moment een origineel Nederlandse Ami6 met de “nieuwe” 602 cc. motor aangeboden op marktplaats. Kenteken is van augustus 1968.
Ben benieuwd of dit nog een Belg is dan. Ik heb de eigenaar al benaderd.Jeroen
Het is een Belg gezien het chassisnummer dat met een <6> begint. Tot nu toe de jongste die ik tegen ben gekomen.
Jeroen
Geweldig, dan zal september toch realistischer zijn.
Wordt vervolgd!
Yannick
- 2CV 6 Special
We gaan zo het Ami-seizoen maar eens openen!
De Ami deed het onmiddelijk.
Alleen kon ik ineens niet meer koppelen.
De koppelingskabel wat strakker gezet en alles functioneerde weer.
Toch vreemd dat na een paar maanden rust dit optreedt.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Misschien wat lichte roestvorming in het koppelmechaniek.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
- 2CV 6 Special
In het archief van de Amivereniging vond ik onder andere deze foto waarop mijn Ami6 staat. De foto is genomen tijdens de ICCCR 1989 in de Flevohof.
De Ami was toen nog niet van mij.
Jeroen