net op de duitse site van dirk sassen terecht gekomen
leuk voor wie duits kan :p
mij ontgaat het allemaal
maar heeft wel een overzichtelijke online catalogus met fotos.
iemand hier al vaak bestellingen bij gedaan….
wordt het opknappen van een ds echt zo duur??? ik zag daar nieuwe richtingaanwijzers….100 euro!!
idem achterlichten :p
where’s the money,?? :p
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
dirk sassen heeft heel veel,en mooie dingen,maar is toch zoooo duur.en nu de btw omhoog gegaan is in Duitsland,zal het er nog duurder worden! vb : een nieuwe voorvleugel voor een 3de neus : 829 €!! een in orde gezette vleugel 598 € en polyester vleugels roesten niet,maar ik vind ze maar niks!
Re: dirk sassen???
joskefox schreef:
wordt het opknappen van een ds echt zo duur??? ik zag daar nieuwe richtingaanwijzers….100 euro!!
where’s the money,?? :p
rvs randjes tbv richtingaanwijzer 23 euro bij chyparse: het is wel fff hobbyen om dat er mooi op te krijgen but…......there’s the money
ik heb er ook gelijk maar glaasjes bij gedaan a 25 euro maar dan hebt je dus voor 48 euro een weer als nieuw zijnde richting aanwijzer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ach het kost overal geld. Nu met de btw verhoging kan het erger zijn natuulijk.
Mijn ervaring is, dat als je het goedkoopst gesteld wil zijn, bij de verschillende specialisten moet kopen.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
het kost misschien iets meer, maar je hebt niet de problemen dat nieuwe onderdelen nog wat bijgevijld of nageboord moeten worden voordat het pas echt past. Voor rubberdelen moet je sowieso bij Sassen zijn en beter niet bij Chyparse bijvoorbeeld. Bedenk goed waar je het koopt….want goedkoop wil nog weleens duurkoop betekenen..een cliche dat zeker opgaat!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
charlesdegaulle21 schreef:Bedenk goed waar je het koopt….want goedkoop wil nog weleens duurkoop betekenen..een cliche dat zeker opgaat!
Dat is zeker zo.
Aan dat bijwerken heb ik een grondige hekel.
Gewoon even rondkijken en prijsvergelijken, die sasssen heeft heel veel dingen die ze ook gewoon bij chyparse of bij citrotech hebben….....ik denk ook veelal bij dezelfde leveranciers vandaan.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Alle plaatwerk herstellingsonderdelen komen inderdaad uit de zelfde werkplaats ;
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:Alle plaatwerk herstellingsonderdelen komen inderdaad uit de zelfde werkplaats ;
Walter
Ik denk dat het merendeel van de onderdelen van dezelfde fabrikanten komen.
Prijs zal ook wel veel te maken hebben met de hoeveelheid die de specialist bij de fabrikant afneemt.
wbogaerts schreef:Alle plaatwerk herstellingsonderdelen komen inderdaad uit de zelfde werkplaats ;
Walter
Ik denk dat het merendeel van de onderdelen van dezelfde fabrikanten komen.
Prijs zal ook wel veel te maken hebben met de hoeveelheid die de specialist bij de fabrikant afneemt.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik mag graag altijd het “andere geluid” verkondigen:-). Een klein beetje om te provoceren, maar vooral om beginnende DS-rijders niet af te schrikken…
Er bestaat maar één reden om dat soort bedragen voor bijvoorbeeld een richtingaanwijzer uit te geven: je bent zeer vermogend, “hobbie’t” liever niet en je gaat alleen voor het mooiste van het mooiste. Ik kan er, laat dat duidelijk zijn, alleen maar respect voor hebben. Maar het is niet mijn persoonlijke ding en het is ook niet nodig.
Voor alle andere categorieen DS-rijders bieden talloze specialisten goede, veeeeeeeeel goedkopere oplossingen. Vaak net zo goed en ook nog met meer liefde voor het concept van de auto. Die is tenslotte Frans en dient met het nodige Laissez Faire behandeld te worden, zoals dat bij de productie al gebeurde!
Corrosion sympa!
nu ik zou nooit zoveel geld geven aan richtingsaanwijzers en dergelijke
ik wil ook geen slaaf worden van men auto…
tijd van de beurzen komt eraan en zoektochten naar hebbedingetjes is net het leuke an dit alles
ik was gewoon nogal verbaasd van de algemene hoge prijzen dat er voor onderdelen gevraagd wordt.
nu sta ik wel op punt een nieuw interieur te kopen…gezien het mijne nie is aan te zien…:)
schoonheid komt toch met een prijs….sometimes
i life my live one DS at a time…
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
natuurlijk zijn er onderdelen die voor weinig geld ook goed kunnen zijn. Maar wanneer je onderdelen hebt als lekzakken of andere rubberdelen zou ik liever niet voor inferieure kwaliteit gaan. Het kost immers genoeg tijd om ze te vervangen en zou dan liever voor kwaliteit gaan.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Da’s ook zeker waar, en het voorbeeld van lekzakken klopt absoluut. Op dat punt moet je de beste hebben. Maar, een goede specialist, ook een die zijn richtingaanwijzers wat prettiger prijst, weet dat en bezorgt je de juiste.
Goed weten wat je wilt en wat kennis vergaren, daar gaat het om. Ik rijd 60.000 km per jaar met de ID, zonder me al teveel aan te trekken van mooi-weer-rijders met verhalen over “het beste” (en duurste). De onderhouds- en reparatiekosten blijven ruim onder de 500 euro per jaar, en voor de beginnende rijder lijkt me dat leuk: zo kan het dus ook!
Maar nogmaals, aboluut no offence. Evengoed geniet ik van mijn broer-met-Landrover, die zich maar een compleet nieuwe motor heeft aangeschaft toen de kop minder werd, hoewel hij nauwelijks rijdt. We hebben altijd de grootste lol om elkaars pechstatistieken (die in mijn voordeel uitvallen…)
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Ik rijd 60.000 km per jaar met de ID, zonder me al teveel aan te trekken van mooi-weer-rijders met verhalen over “het beste” (en duurste). De onderhouds- en reparatiekosten blijven ruim onder de 500 euro per jaar
60000 per jaar is officieel 12 beurtjes. Dit houd in dat jij 41,6667 euro per beurtje uitgeeft, en daar zitten ook alle onvoorziene uitgaven bij. Laswerk e.d. noem maar op. Alleen al een keer apk kost gemiddeld meer dan jij aan 1 beurt uitgeeft. Dus het lijkt mij dat jouw wagen in een hoog tempo achterstallig onderhoud aan het oplopen is.
Oke elke 5000 km olieverversen hoeft tegenwoordig niet meer. Maar even doorsmeren ontsteking stellen e.d. moet toch echt wel gebeuren.
Het kan natuurlijk ook dat je een in concoursstaat verkerende DS hebt. Die nu nog weinig onderhoud nodig heeft. Neem van mij aan dat dat vanzelf verandert.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Nee hoor, dat valt best mee met dat onderhoud.
Je moet bedenken dat je met zo’n kilometrage relatief nauwelijks remt (van Assen tot Amersfoort niet, bijvoorbeeld). Zodoende gaan de remmen al anderhalve ton mee, en vervanging is nog lang niet aan de orde. Idem voor de koppeling, die functioneert nog net als bij aankoop. Verder blijven juist door het gebruik allerlei elektrische delen beter werken dan bij stilstand. Ook daar heb ik nooit iets aan. Ten derde zijn de gebruiksomstandigheden ideaal. De olie wordt ALTIJD goed warm gereden, omdat de auto zelden voor minder dan 500 kilometer op een dag wordt gebruikt. 1200 komt ook voor, Pekela- midden Frankrijk.
Dus: olieverversen om de 20000, komt er dan schoon uit. Ik gebruik geen dure. Kleppen stellen, ontsteking nalopen, doorsmeren is gratis. Onstekingsdelen worden vervangen als ze versleten zijn; de verdeelkap gaat bijvoorbeeld al een ton mee. Onderdelen worden vrijwel altijd voor gebruikte vervangen, daar heb ik goede ervaringen mee.
Ik heb overigens nog nooit een euro aan arbeidsloon gespendeerd, met uitzondering van bandenmontage/balanceren. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar als er iets stuk is ga ik net zo lang door tot ik het gerepareerd heb. Dat scheelt echt veel! Tot voor kort moest ik lassen wel uitbesteden, maar dat lukt me inmiddels ook prima.
een paar maren: 1. ik gaf er maar een gooi naar, misschien zit ik ietsje te laag met die schatting. Zo wordt op banden bijv. niet bezuinigd. 2. In april gaat de auto even binnen voor “groot onderhoud”, maar dat is vooral cosmetisch; beetje laswerk en potje lak. 3. de auto is een tijdje van iemand anders geweest, en die heeft er veel aan gedaan (echter ook weer niet duur, vooral laswerk in eigen beheer).
Corrosion sympa!