van mijn saxo 1.4 i uit 1996 wil de ik de achterremmen en de remcilinders vernieuwen omdat deze laatste lekten. Ik heb een week van te voren de wartelk van de leiding helemaal ingespoten maar ik krijg de wartel niet los. Ik gebruik een speciale “ringsleutel met gleuf “. ben bang als ik doordrasai dat hij afbreekt
iemand een tip om dit toch los te krijgen ??
Warmstoken met een gasbrandertje, als het sleuteltje niet meer wil eerst met een waterpomptang en als het helemaal niet wil met een griptang, anders wordt het ook een nieuwe leiding vrees ik!
Emiel
BX19trs schreef:Warmstoken met een gasbrandertje, als het sleuteltje niet meer wil eerst met een waterpomptang en als het helemaal niet wil met een griptang, anders wordt het ook een nieuwe leiding vrees ik!
Emiel
En waarmee is het ingespoten?
Ich bin ein Breaker
ik heb de wartel met kruipolie ingespoten
wat zou ik dan precies warm moeten stoken, ik neem aan de ankerplaat??
Mijn angst is dta de wartel afbreekt en dat een gedeelte in de ankerplaat blijft zitten, als ikd eleiding moet vernieuwen , oke weer wat werk maar dat moet dan maar
OF
Is het een idee het binnewerk van de nieuwe remcylinder over te zetten in de oude remcilinder ??
ariecitroen schreef:ik heb de wartel met kruipolie ingespoten
wat zou ik dan precies warm moeten stoken, ik neem aan de ankerplaat??
Mijn angst is dta de wartel afbreekt en dat een gedeelte in de ankerplaat blijft zitten, als ikd eleiding moet vernieuwen , oke weer wat werk maar dat moet dan maar
OF
Is het een idee het binnewerk van de nieuwe remcylinder over te zetten in de oude remcilinder ??
Ok, just asking, als het maar geen WD40 was.
Remcylinders overzetten lijkt me geen goed idee; het gaat om de passing en afdichting tussen beiden.
Ich bin ein Breaker
En hij is los !!!! IK heb de speciale ringsleutel voor de remleidingswartel ( mooi scrabble woord) met de hamer een flinke tik gegegeven en daarna de sleutel voorzichtig op de wartel getikt . Eeerts een klap op de wartle en de ankerplaat gegeven .
Met een verlengstukje een grotere hefboom gemaakt en daarna: LOS . Alles netjes schoongemaakt en daarna de Saxo verwend met verse remolie en nieuwe achterremmen