Morgen is het weer zover:
Speed en Gein 2007
http://www.silverstone.nl
Heel anders als de Cit-fo evenementen, maar wel met een optreden van de 1000PK Dyane.
Dus….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
De 1000 PK Dyane (No Limit) is een auto die afkomstig is uit de autotrek (Dutch Car Pulling Organization). Deze mannen waar ik even de naam van kwijt ben zijn toen gaan rijden in de 2 Wheel Klasse van de NTTO (Tractor Pulling).
Zoals de Dyane op de foto staat is het volgens mij nog de “originele” auto van de DCPO maar dan een keer gefotografeerd voor de grote sleepwagen van de NTTO.
De beide heren rijden nog steeds in de 2 wheel klasse van de NTTO maar niet meer met deze auto.
Overigens heeft er bij de DCPO jaren een knalgele eend meegereden met daarin twee (!) 5,7 chrysler hemi’s. Deze auto reed in een lichte en een zware klasse en hiervoor werd er steeds een blok in en uit de auto gelepeld. Soms wel een keer of drie / vier per wedstrijd.
Nu rijdt er een eend (Mighty Duck) met 3 motoren: 2 Chrysler Hemi’s en de originele eend motor die gebruikt wordt voor het verplaatsen en rangeren van de auto (en als startmotor voor de hemi’s).
Jos van der Voort
mm, het zou ook best die kunnen zijn.
In de mail die ik kreeg stond dat het zou gaan om een 1000pk lelijke eend.
Nou staan de petmans nou niet bekend om hun kennis betreffende A-types dus bij het zien van de flyer heb ik dat even gewijzigd in een Dyane…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Die gele eend heette Speedy Gonzalez
De Dyane (No Limit) was toen en nu een Acadiane met 1000 PK in het achteronder.
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:................... Deze mannen waar ik even de naam van kwijt ben zijn toen gaan rijden in de 2 Wheel Klasse van de NTTO (Tractor Pulling).
No Limit is van Gerard Jonkman uit Spijkenisse.
sinds kort is de andere trekker van dit team, No Illusion, voorzien van de koets van een 2CV, ietwat aangepast….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Gerard Jonkman, dat was hem! Ze reden liever met de andere carpullers op asfalt met de remwagen. Toch waren ze altijd beresterk. Met de Trelleborg banden eronder kwamen ze op het zand goed mee.
Jammer dat Dirk en Bort Koelewijn uit Bunschoten ze meestal wisten te verslaan… Maar met een 18 liter motor uit een tank is het wel lastig concurreren. Dat zijn zuigers zo groot als mayonaise emmers!
Om een idee te geven: dit soort auto’s trekt een full pull binnen 10 seconden met een sleepwagen van 3 ton met de ankers vol in het zand. Dus van start tot stilstand binnen 10 seconden. Snelheid voordat de sleepwagen gaat remmen tussen de 80 en 100 KM per uur.
Nog even een foto en wat gegevens van de No Limit…
Jos van der Voort
Eigenlijk wil ik jullie die andere ook niet onthouden:
Deze eend is MEAN ......
Jos van der Voort