voorverwarming xm
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 04 maart 2007 03:23 PM

Hallo Allemaal

Ik heb sinds 1 week ook een Xm Break 21TD d12 Ambiance Kat uit 93 en 377Kkm en Airco Abs etc, je kent het wel als je een XM bezweefd.

Na een Xantia 1.9TD komt het citroen gevoel weer terug.
Na wat import gezeur in belgie waar ie eigenlijk zonder kleerscheuren doorheen kwam, text display werkte ineens niet meer Surprised), dus wat minder fout meldingen ivm abs.

Nu was mijn voorverwarming ook al uitgeschakeld. Maar deze citroen zal toch ook op Zonnebloem olie moeten gaan lopen en dan is het toch wel onontbeerlijk om een voorverwarming te hebben. Dus als iemand er nog 1 heeft liggen van een type 2 dus waar de dieselfilter bovenop het “thermostaathuis” is gemonteerd dan heb ik daar wel interesse in.

Verder heb ik de Stabilisator stangetjes vervangen, olie ververst met filter maar na 100km blijft nog alles aan mijn peilstok hangen, dus dat wordt even wat Aldi olie er doorheen spoelen. Ook al 1 stoel zitting aangepast met een opgeoffert 99 interieurtje. En het subframe en die balk ijzer in de voorbumper van een laag owatrol voorzien.
Type 2 koplampen gemonteert dus ik zie weer waar ik rij.

Verder las ik ergens in een Haynes op internet dat er ergens een klein filtertje zit onder het klepdeksel, moet dit ook vervangen worden of schoongemaakt?

Bij mijn komt er ook nog olie ergens achter boven uit, hebben jullie ideeen wat dat kan zijn, Turbo is wel droog, maar er loot wel een zwarte ijzeren olie leiding die een beetje nat is en daar boven lekt het ergens denk ik, misschien dat dit een bekend probleem is.

Tevens ben ik nog benieuwd waar het ding voor dient wat voor aan de bosch pomp zit. Het is niet het was element koude start voorziening maar het wordt wel door koelwater verwarmt en het zit tussen de olievulpijp en de pomp gemonteers.

Groeten Jeroen

Goede raad is voorraad

Profiel  

dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 414

Gepost: 06 maart 2007 06:42 PM
  [ # 1 ]

kleppendeksel demonteren, eens kijken af alles daar goed is en dan nieuwe dichting plaatsen

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook