Vandaag maar eens de HD-pomp van mijn TZD Turbo vervangen. Ik had nog steeds last van een slecht werkende stuurbekrachtiging, ondanks het feit dat ik vorig jaar het systeem had gespoeld met spoelvloeistof, daarna uiteraard weer verse LHM erin (na zo’n 3000km met spoelvloeistof te hebben gereden). Ook nog eind vorig jaar de opbrengstregelaar vervangen, maar dit alles mocht niet baten.
Nadat ik vanmiddag dus de HD-pomp vervangen heb, is het resultaat bemoedigend.
Eindelijk weer eens lekker licht sturen zonder stotteren en stoten.
Hopelijk dat het zo blijft.
Kwam ook tot de conclusie dat de twee retourslangen van de rechtervoorveerpoot afgebroken waren. Deze ook meteen maar vervangen, een nuttig zondagmiddagje dus.
Op naar de APK a.s. donderdag!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Goed om te horen, bij mijn TZD had ik exact hetzelfde.
Succes bij de APK
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Ik hoop voor je dat die ellende nu voorbij is…..
Mijn ervaring is helaas dat bij de xantia van mijn broer waar we dus zo’n beetje alles wat je net allemaal opnoemt ook vervangen hebben dat het er niet mee gedaan was. Steeds denken we dat we het gezeur te boven zijn en doet ie het prima maar na een paar dagen is het weer hommeles en begint het van voren af aan
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:Ik hoop voor je dat die ellende nu voorbij is…..
Mijn ervaring is helaas dat bij de xantia van mijn broer waar we dus zo’n beetje alles wat je net allemaal opnoemt ook vervangen hebben dat het er niet mee gedaan was. Steeds denken we dat we het gezeur te boven zijn en doet ie het prima maar na een paar dagen is het weer hommeles en begint het van voren af aan
Als mijn SB het dan maar volhoudt tot na de APK. Dan heb ik weer genoeg tijd om er naar te kijken.
Mocht het probleem idd weer terugkomen, dan zal het waarschijnlijk we aan de SB zelf liggen.
Het uitvallen werd voorheen trouwens minder namate de buitentemperatuur steeg. In de zomer was het alleen eventjes na het starten met koude motor, daarna de ie het wel weer.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
marx-7 schreef:Ik hoop voor je dat die ellende nu voorbij is…..
Mijn ervaring is helaas dat bij de xantia van mijn broer waar we dus zo’n beetje alles wat je net allemaal opnoemt ook vervangen hebben dat het er niet mee gedaan was. Steeds denken we dat we het gezeur te boven zijn en doet ie het prima maar na een paar dagen is het weer hommeles en begint het van voren af aan
Ben nu 11 dagen verder na de vervanging van de pomp en de SB werkt nog prima. Heeft tot nu toe niet 1 keer gehapert. Begin er nu weer wat vertrouwen in te krijgen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:marx-7 schreef:Ik hoop voor je dat die ellende nu voorbij is…..
Mijn ervaring is helaas dat bij de xantia van mijn broer waar we dus zo’n beetje alles wat je net allemaal opnoemt ook vervangen hebben dat het er niet mee gedaan was. Steeds denken we dat we het gezeur te boven zijn en doet ie het prima maar na een paar dagen is het weer hommeles en begint het van voren af aan
Ben nu 11 dagen verder na de vervanging van de pomp en de SB werkt nog prima. Heeft tot nu toe niet 1 keer gehapert. Begin er nu weer wat vertrouwen in te krijgen.
Dat moet ik ook maar eens doen bij mijn GTI. Die heeft hetzelfde euvel
mpostma schreef:macnail schreef:marx-7 schreef:Ik hoop voor je dat die ellende nu voorbij is…..
Mijn ervaring is helaas dat bij de xantia van mijn broer waar we dus zo’n beetje alles wat je net allemaal opnoemt ook vervangen hebben dat het er niet mee gedaan was. Steeds denken we dat we het gezeur te boven zijn en doet ie het prima maar na een paar dagen is het weer hommeles en begint het van voren af aan
Ben nu 11 dagen verder na de vervanging van de pomp en de SB werkt nog prima. Heeft tot nu toe niet 1 keer gehapert. Begin er nu weer wat vertrouwen in te krijgen.
Dat moet ik ook maar eens doen bij mijn GTI. Die heeft hetzelfde euvel
Voor het vervangen van de HD-pomp had ik natuurlijk al het systeem inwendig gereinigd en ook de opbrengstregelaar vervangen. Misschien dat dit alles tezamen met de HD-pomp voor de oplossing heeft gezorgd.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Re: HD-pomp vervangen
macnail schreef:Kwam ook tot de conclusie dat de twee retourslangen van de rechtervoorveerpoot afgebroken waren. Deze ook meteen maar vervangen, een nuttig zondagmiddagje dus.
Is het je gelukt deze vast te zetten met de daarvoor bedoelde klem? En zo ja, hoe dan?
Ik heb die wel liggen, maar heb er bij het vervangen een gewone slangklem op gezet, omdat het me niet lukte die **^&^%^$#^%!! klem vast te krijgen…
Hiermee lukte het bij mij.
Heb ik geprobeerd… Toen ging het klemmetje naar de haaien
Met beleid doen uiteraard. Je moet er voor zorgen dat ie goed recht er omheen zit. Dan zo ver knijpen totdat je met een schroevendraaier het klemmetje kan dicht drukken.
Re: HD-pomp vervangen
BxBandit schreef:macnail schreef:Kwam ook tot de conclusie dat de twee retourslangen van de rechtervoorveerpoot afgebroken waren. Deze ook meteen maar vervangen, een nuttig zondagmiddagje dus.
Is het je gelukt deze vast te zetten met de daarvoor bedoelde klem? En zo ja, hoe dan?
Ik heb die wel liggen, maar heb er bij het vervangen een gewone slangklem op gezet, omdat het me niet lukte die **^&^%^$#^%!! klem vast te krijgen…
Ik heb het ook wel gedaan met een slangklem, aangezien ik wel retourleidingen had maar geen originele klemmen.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.