deurvanger
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264

Gepost: 05 maart 2007 10:49 AM

op de sloop staat een XM. Ik wil de deurvanger demonteren. Echter de kabelboom in de deur zit me in de weg. Hoe maak ik die los? Losmaken zonder die kabelboom te beschadigen beodle ik. Ik zie wel een ring zitten aan de buiten kant van deur. Kan je die draaien of zit er een borging in. Ik vraag het omdat ik niet zo goed kan zien hoe e.e.a. vast zit.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 05 maart 2007 12:47 PM
  [ # 1 ]

Die ring moet je draaien. Meestal krijg je er met de hand geen beweging in omdat je 0 grip op dat ringetje hebt. Wat ik dan meestal doe, is een brede schroevendraaier in een inkeping zetten en subtiel met een hamer de ring een kwart slagje draaien. De rest wil wel met de hand. Als de ring los is, zul vervolgens nog ff kracht moeten zetten om de stekker uit de contrastekker te krijgen. Ff een beetje voorzichtig (het is zacht plastic) wrikken met een schroevendraaier doet ook hier wonderen.

Animal triste post coitum

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 05 maart 2007 01:25 PM
  [ # 2 ]
Serge schreef:

Die ring moet je draaien. Meestal krijg je er met de hand geen beweging in omdat je 0 grip op dat ringetje hebt. Wat ik dan meestal doe, is een brede schroevendraaier in een inkeping zetten en subtiel met een hamer de ring een kwart slagje draaien. De rest wil wel met de hand. Als de ring los is, zul vervolgens nog ff kracht moeten zetten om de stekker uit de contrastekker te krijgen. Ff een beetje voorzichtig (het is zacht plastic) wrikken met een schroevendraaier doet ook hier wonderen.

Met een waterpomptang in de grootste stand,afhankelijk van type tang, wil ook gaan althans zo doe ik dat en de ring gaat met gemak los.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 05 maart 2007 05:18 PM
  [ # 3 ]

very good

dat ik daar nooit aan gedacht heb…..

Animal triste post coitum

Profiel  

leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264

Gepost: 19 maart 2007 10:30 PM
  [ # 4 ]

deurvanger

met de kennis via het forum opgedaan opnieuw aan de slag gegaan.
Wat deed ik verkeerd? Je moet, als de deurvanger los is hem naar boven duwen. Dan krijgt hij ruimte om naar beneden te zakken.
Het slot mag erop.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook