4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Xantia motor uitbouwen Tips gevraagd. Nu met foto’s (pag.4)
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 april 2007 06:38 PM
  [ # 46 ]

Tja dat had ons een hoop tijd gescheeld. Maar ja achteraf kijk je een koe in de kont. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 april 2007 07:05 PM
  [ # 47 ]
Peteryed schreef:

Tja dat had ons een hoop tijd gescheeld. Maar ja achteraf kijk je een koe in de kont. Wink

Zou mij ook tijd gescheeld hebben toen ik zo een ding nodig had en niet vergeten was dat het gewoon in mijn gereedschapkist lag Surprisedops:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 april 2007 01:53 PM
  [ # 48 ]
Peteryed schreef:
Bram schreef:

Respect hoor, Peter….als ik dat lange verhaal van je lees.

En wat een pech allemaal…..dit is nu zo’n reden dat ik al jarenlang (noodgedwongen) dit soort reparatie’s niet meer doe (zeker niet aan een diesel) Confused

Nee dit is voor mij ook echt de laatste keer geweest. Maar ja wegdoen was gewoon zonde ik heb hem nog niet eens een jaar. Als ik dit door een garage had moeten laten doen was ik wel wel bijna 1500 euro kwijt. Maar zoals gezegt dit doe ik niet nog eens. Mijn volgende auto moet gewoon betrouwbaar zijn.

Maar goed: ik begrijp dat het dus allemaal te wijten was aan 1 lekke nokkenaskeerring? En dus de klepdekselpakking…

Achteraf is altijd makkelijk oordelen (zoals al opgemerkt kijk je dan een koe in de kont Wink) maar dan kijk je wslk toch nog liefst wel 3 x voordat je een krukaskeerring gaat vervangen.  Shocked

Je kan voor de olie ene mix van kattegrit en biotex proberen om de olie goed op te zuigen.

Als ik het goed begrijp zou het bij die anti sink dus makkelijk zijn als je ook zo’n bijne bout 12 (zoals op de drukregelaar) ook op de anti sink klep zou hebben.

Last but not least: je bent weer een flinke sleutelervaring rijker zo..

Eigenlijk is dat gesodemieter met onderdelen nooit helemaal uit te sluiten. Probleem blijft die druk dat het weer in elkaar moet. Het is toch het meest prettig als je je het kan veroorloven om de auto een weekje te laten staan zodat je geschikte onderdelen kan scoren. Ik heb ook een keer op zondagmiddag gestaan met een aandrijfaskeerring die niet paste. Was een cm te groot ofzo: als je hem bij de dealer haalt valt het niet op. Het is natuurlijk wel een fout van de dealer om foute onderdelen mee tegeven, maar echt aanrekenen kan ik ze het ook niet (ik vergis mij ook wel eens) en het was gelijk sorry, excuses en netjes omruilen. Maar ja, dat soort geintjes kosten je wel tijd.

In elk geval respect voor het doorzettingsvermogen!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 april 2007 04:16 PM
  [ # 49 ]

Ja de onderdelen kunnen weer terug,gelukkig. Het kan inderdaad zo gebeuren. De leverancier vond het ook spijtig. Alleen op het moment denk je er niet zo over. Vooral omdat wat je ook aangeeft de tijdsdruk redelijk hoog is. Het moet gewoon af zijn.

De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 april 2007 04:32 PM
  [ # 50 ]
Peteryed schreef:

De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.

Het gaat er uiteindelijk om hoeveel leksporen je ziet.  Erop drukken is natuurlijk geen normale situatie. Je vervormt het rubber en aangezien er olie achter zit is het logisch dat er dan wat olie uitkomt. Aangezien de olie achter het vliegwiel ook niet makkelijk wegwaait of weg te spuiten is, is het ideaal te zien of de keerring lekt. Als het daar droog is, dan kun je gewoon aannemen dat er geen lekkage was. Wel zonde van de moeite.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 april 2007 10:49 AM
  [ # 51 ]
mpostma schreef:
Peteryed schreef:

De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.

Het gaat er uiteindelijk om hoeveel leksporen je ziet.  Erop drukken is natuurlijk geen normale situatie. Je vervormt het rubber en aangezien er olie achter zit is het logisch dat er dan wat olie uitkomt. Aangezien de olie achter het vliegwiel ook niet makkelijk wegwaait of weg te spuiten is, is het ideaal te zien of de keerring lekt. Als het daar droog is, dan kun je gewoon aannemen dat er geen lekkage was. Wel zonde van de moeite.

Het is dan inderdaad zonde. Maar goed wat je zegt we hebben weer een hoop ervaring opgedaan. En als blijkt dat hij niet meer lekt ben ik blij

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 mei 2007 01:23 AM
  [ # 52 ]

Tijdens de grote klus zijn er ook nog foto’s gemaakt en ik wil ze jullie zeker niet onthouden ze staan onder de volgende link 

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 02 mei 2007 01:29 AM
  [ # 53 ]

Petje af voor zo’n onderneming!  banana

Gr Martijn

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 mei 2007 02:00 AM
  [ # 54 ]

en…............ hoe is het nou met het starten en de retour lekkage Confused:
automat/halfords zal wel balen nou er wekelijks geen 5 liter vaatje moterolie meer wordt afgenomen Laughing teminste…....;daar ga ik vanuit.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 mei 2007 08:33 PM
  [ # 55 ]

Ik ga hem vanavond halen bij de garage daar heeft hij vanaf vorige week gestaan. Starten is nu beter nu de massa aangesloten is volgens Stoebo. Dat waren we vergeten Surprisedops:

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 02 mei 2007 11:32 PM
  [ # 56 ]

Ik heb hem nu net op gehaald. Gelijk de bandenspanning maar eens gecontroleerd. Deze stonden op 2,5 bar. Das best veel. Achter moet 1,9 heb ik me laten vertellen op via de michelin poster bij de pomp.

Nu maar afwachten of hij niet meer lekt. Wie helpt duimen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 mei 2007 11:39 PM
  [ # 57 ]

my fingers are crossed Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 03 mei 2007 12:39 AM
  [ # 58 ]

Ik ga meehelpen duimen. very good
Heb je nieuwe achterbanden erop? De banden druk staat meestal aan de binnenkant van de deur. Maar 2,5 is best veel jah.

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 03 mei 2007 12:41 AM
  [ # 59 ]
wyedema schreef:

Ik ga meehelpen duimen. very good
Heb je nieuwe achterbanden erop? De banden druk staat meestal aan de binnenkant van de deur. Maar 2,5 is best veel jah.

Nee nog geen nieuwe banden. Dit komt later eerst de rekening van de onderdelen nog ff afwachten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 mei 2007 12:55 AM
  [ # 60 ]
Peteryed schreef:

de rekening van de onderdelen nog ff afwachten

Twisted Evil  Evil or Very Mad  ik dacht dat je ze allemaal al weer terug gebracht had
pakkingen, klepdeksel rubber (16V) etc…...............
nou ja; als je er zaterdag maar mee naar utrecht kan Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook