Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Tja dat had ons een hoop tijd gescheeld. Maar ja achteraf kijk je een koe in de kont.
Zou mij ook tijd gescheeld hebben toen ik zo een ding nodig had en niet vergeten was dat het gewoon in mijn gereedschapkist lag ops:
Peteryed schreef:Bram schreef:Respect hoor, Peter….als ik dat lange verhaal van je lees.
En wat een pech allemaal…..dit is nu zo’n reden dat ik al jarenlang (noodgedwongen) dit soort reparatie’s niet meer doe (zeker niet aan een diesel)
Nee dit is voor mij ook echt de laatste keer geweest. Maar ja wegdoen was gewoon zonde ik heb hem nog niet eens een jaar. Als ik dit door een garage had moeten laten doen was ik wel wel bijna 1500 euro kwijt. Maar zoals gezegt dit doe ik niet nog eens. Mijn volgende auto moet gewoon betrouwbaar zijn.
Maar goed: ik begrijp dat het dus allemaal te wijten was aan 1 lekke nokkenaskeerring? En dus de klepdekselpakking…
Achteraf is altijd makkelijk oordelen (zoals al opgemerkt kijk je dan een koe in de kont ) maar dan kijk je wslk toch nog liefst wel 3 x voordat je een krukaskeerring gaat vervangen.
Je kan voor de olie ene mix van kattegrit en biotex proberen om de olie goed op te zuigen.
Als ik het goed begrijp zou het bij die anti sink dus makkelijk zijn als je ook zo’n bijne bout 12 (zoals op de drukregelaar) ook op de anti sink klep zou hebben.
Last but not least: je bent weer een flinke sleutelervaring rijker zo..
Eigenlijk is dat gesodemieter met onderdelen nooit helemaal uit te sluiten. Probleem blijft die druk dat het weer in elkaar moet. Het is toch het meest prettig als je je het kan veroorloven om de auto een weekje te laten staan zodat je geschikte onderdelen kan scoren. Ik heb ook een keer op zondagmiddag gestaan met een aandrijfaskeerring die niet paste. Was een cm te groot ofzo: als je hem bij de dealer haalt valt het niet op. Het is natuurlijk wel een fout van de dealer om foute onderdelen mee tegeven, maar echt aanrekenen kan ik ze het ook niet (ik vergis mij ook wel eens) en het was gelijk sorry, excuses en netjes omruilen. Maar ja, dat soort geintjes kosten je wel tijd.
In elk geval respect voor het doorzettingsvermogen!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ja de onderdelen kunnen weer terug,gelukkig. Het kan inderdaad zo gebeuren. De leverancier vond het ook spijtig. Alleen op het moment denk je er niet zo over. Vooral omdat wat je ook aangeeft de tijdsdruk redelijk hoog is. Het moet gewoon af zijn.
De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.
Peteryed schreef:
De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.
Het gaat er uiteindelijk om hoeveel leksporen je ziet. Erop drukken is natuurlijk geen normale situatie. Je vervormt het rubber en aangezien er olie achter zit is het logisch dat er dan wat olie uitkomt. Aangezien de olie achter het vliegwiel ook niet makkelijk wegwaait of weg te spuiten is, is het ideaal te zien of de keerring lekt. Als het daar droog is, dan kun je gewoon aannemen dat er geen lekkage was. Wel zonde van de moeite.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
mpostma schreef:Peteryed schreef:
De krukaskeerring leek wel wat lek. Als je er op drukte dan kwam er wel olie uit. Maar het was niet nat van de olie ofzo dat is het rare van alles. Morgen breng ik hem bij de garage om de retourleiding te laten maken en bakolie bij te vullen.
Het gaat er uiteindelijk om hoeveel leksporen je ziet. Erop drukken is natuurlijk geen normale situatie. Je vervormt het rubber en aangezien er olie achter zit is het logisch dat er dan wat olie uitkomt. Aangezien de olie achter het vliegwiel ook niet makkelijk wegwaait of weg te spuiten is, is het ideaal te zien of de keerring lekt. Als het daar droog is, dan kun je gewoon aannemen dat er geen lekkage was. Wel zonde van de moeite.
Het is dan inderdaad zonde. Maar goed wat je zegt we hebben weer een hoop ervaring opgedaan. En als blijkt dat hij niet meer lekt ben ik blij
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Petje af voor zo’n onderneming!
Gr Martijn
en…............ hoe is het nou met het starten en de retour lekkage :
automat/halfords zal wel balen nou er wekelijks geen 5 liter vaatje moterolie meer wordt afgenomen teminste…....;daar ga ik vanuit.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
my fingers are crossed
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ik ga meehelpen duimen.
Heb je nieuwe achterbanden erop? De banden druk staat meestal aan de binnenkant van de deur. Maar 2,5 is best veel jah.
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:de rekening van de onderdelen nog ff afwachten
ik dacht dat je ze allemaal al weer terug gebracht had
pakkingen, klepdeksel rubber (16V) etc…...............
nou ja; als je er zaterdag maar mee naar utrecht kan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.