3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
vering niet echt zacht met nieuwe comfortbollen van IFHS
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 maart 2007 02:13 AM
  [ # 31 ]

Hier een paar goed bruikbare documenten bij het oplossen van hydractiefellende:

 

 

Succes

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 maart 2007 02:25 AM
  [ # 32 ]
dabeatisflo schreef:

en als ik die snelheidsmeter nu loskoppel dan zweef ik toch als gek, als dat niet leuk zal zijn. kan het kwaad? Cool

Meer kans dat-ie dan helemaal in de sportstand blijft staan. Als een sensor niet werkt >> altijd vering op hard. Of je zou de losgekoppelde sensor aan de bedrading moeten laten zitten, dan denkt je ecu dat je altijd stilstaat… Moet je wel even een tweede sensor op de sloop scoren om de kmtellerkabels weer aan elkaar te knopen. Als je dan die twee sensoren met een dubbelpolige wissel(?)schakelaar in je dashbord aansluit, kun je zelf de ecu aan en uit zetten. (bedenk ik me nu, maar geen flauw idee of het echt werkt…)

<edit> Ik bedenk me nu ook dat de ABS- en motormanagementecu mischien/waarschijnlijk ook gebruik maken van de signalen van de snelheidssensor; ik zou bovenstaande niet aanraden!

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 maart 2007 02:32 AM
  [ # 33 ]
JanO schreef:

Hier een paar goed bruikbare documenten bij het oplossen van hydractiefellende:

 

 

Succes

Zeer interesant ik ga het nog eens rustig bestuderen, mijn duits is niet meer wat het was Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 13 maart 2007 03:32 AM
  [ # 34 ]

als ik dat goed lees, staat de wagen meer in sportstand dan wat anders, aangezien hij onder de 18mph enkel in soft staat…

dat is ook de reden waarom ik geen verschil merk als ik hem tijdens het rijden in sportstand zet. bij parkeren is het een boot…

dus ik snap het nut niet goed. enkel bij heeel traag rijden veert hij comfortabel en anders is het sportstand…

het enige wat de ecu dus doet is de hydracriefbollen activeren en deactiveren?

ik moet zeggen, ik heb comfortbollen en tijdens het rijden aan 60km/u merk ik weinig van die gekende citroen eigenschappen…

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 maart 2007 03:49 AM
  [ # 35 ]

Klopt helemaal. Als alles goed is zweeft-ie altijd als een boot. Alleen in geval van een bv. een noodstop, snelle bocht of uitwijkmanoeuvre schakelt de sportstand in, wel zo prettig in die situaties. Een van de sensoren zal bij jouw mischien niet werken. De gaspedaalsensor schijnt vaak problemen te geven; deze kun je mechanisch ontkoppelen (bedrading laten zitten maar een palletje weg buigen?) Anders moet je maar eens kijken in de hieboven geposte documenten. Het kan dus ook een slecht (massa)contact of los draadje zijn waardoor jouw XM bijna altijd in de sportstand staat.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 maart 2007 10:24 AM
  [ # 36 ]

Ook bij het wegrijden springt ie ff in de sportstand toch?


Er was toch ook een radiofrequentie waar je kon horen of ie in de sport of normale stand staat?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 maart 2007 11:54 AM
  [ # 37 ]
ieksEmmu schreef:

Ook bij het wegrijden springt ie ff in de sportstand toch?
Er was toch ook een radiofrequentie waar je kon horen of ie in de sport of normale stand staat?

Dat is de beruchte gaspedaal-sensor, als je die loskoppelt, trekt die de kont zo mooi naar beneden als je wegrijdt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 maart 2007 01:15 PM
  [ # 38 ]
ieksEmmu schreef:

Ook bij het wegrijden springt ie ff in de sportstand toch?
Er was toch ook een radiofrequentie waar je kon horen of ie in de sport of normale stand staat?

Moet je wel heel hard optrekken, met een 2.0i of 2.1D gebeurt dat niet zo gauw.. Crying or Very sad

Volgens mij werkt de radiofrequentietruc alleen bij serie 2, maar er zullen ongetwijfeld kenners zijn die hier meer vanaf weten.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 maart 2007 05:55 PM
  [ # 39 ]

Nee, hij heeft wel gelijk hoor, Jan, als je je gaspedaal überhaupt indrukt wordt de sportstand een enkele seconde ingeschakeld.

Ik merkte dat altijd als ik normaal optrok, even bleef de carrosserie vrij recht om na 1 tel achter iets verder te zakken.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 maart 2007 05:58 PM
  [ # 40 ]
dabeatisflo schreef:

als ik dat goed lees, staat de wagen meer in sportstand dan wat anders, aangezien hij onder de 18mph enkel in soft staat…

dat is ook de reden waarom ik geen verschil merk als ik hem tijdens het rijden in sportstand zet. bij parkeren is het een boot…

dus ik snap het nut niet goed. enkel bij heeel traag rijden veert hij comfortabel en anders is het sportstand…

het enige wat de ecu dus doet is de hydracriefbollen activeren en deactiveren?

ik moet zeggen, ik heb comfortbollen en tijdens het rijden aan 60km/u merk ik weinig van die gekende citroen eigenschappen…

En heb je nou die massapunten eerst al eens schoongemaakt?
Daar hoor ik je niet meer over namelijk.

Profiel  
 
dabeatisflo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 414
Geregistreerd: 24-02-2006

Gepost: 14 maart 2007 02:57 AM
  [ # 41 ]

euhm, ik denk dat sommigen het niet begrepen hebben. ik wil eigenlijk geen sportstand… maar een DS-rijgedrag. ik heb betaald voor comfortbollen, dus ik wil nu geen harde vering… anders kan ik me evengoed een audi of bmw kopen.

ik wil wel nog manueel kunnen omschakelen naar sportstand, dus enkel manueel… en niet automatisch.

ik ben eigenlijk helemaal geen fan van dat hydractief gedrag… want het schaadt het gekende weggedrag van citroen vering…
waneer staat hij niet in sportstand? bij mij staat hij voor 90% in sportstand, zo voel ik toch, en dat is spijtig. ik wil geen sportstand…


tijdens het rijden merk ik weinig verschil met andere wagens.

BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 maart 2007 10:17 AM
  [ # 42 ]

dan moet je je hydractiefkleppen direct aan de 12V leggen en eventueel via een relais laten schakelen dmv de hydractief-schakelaar naast je versnellingspook

dus een directe 12V via je contactslot en een relais(zodat je accu niet leeggetrokken wordt) en je hebt je boot.

Dit kan overigens alleen bij een serie 1

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 14 maart 2007 02:33 PM
  [ # 43 ]

Als je systeem werkt zoals het hoort springt-ie zelden in de sportstand bij een rustige rijstijl, alleen bij heftige acties. Er staan op het internet manieren om de ecu te bypassen. Ik weet niet of serie 1 wel werkt met 12V op de elektroklep, is dat niet 5 á 6V?

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 maart 2007 02:37 PM
  [ # 44 ]

Ik rij ook met een type 1 en ik rij ook in een boot, en ik heb ook hydractieve 2 en het werkt naar behoren, sins ik de massa heb verbeterd.
Ga dat nou eerst maar eens doen, Twisted Evil  voor dat je een hele operatie begind. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 maart 2007 05:46 PM
  [ # 45 ]

Dat wil hij niet. Dat heb ik hem ook al 10 keer verteld…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook