remblokken vervangen
Ivar Plagge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 06 maart 2007 02:01 PM

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om de standaard remblokken van een Saxo 1.5 D te vervangen door blokken die iets groter zijn waardoor het remvermogen wat toeneemt. Ik rij ook een Fiat Punto en die is qua gewicht vrijwel gelijk maar remt wel een stuk forser. Of zit ik bij zoiets gelijk ook vast aan nieuwe klauwen? Of is het helemaal niet mogelijk?

Saxo 1.5D wat een bakkie!
1 : 20 zelfs met winterbanden!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 maart 2007 02:07 PM
  [ # 1 ]

Re: remblokken vervangen

Ivar Plagge schreef:

Ik heb een vraag. Is het mogelijk om de standaard remblokken van een Saxo 1.5 D te vervangen door blokken die iets groter zijn waardoor het remvermogen wat toeneemt. Ik rij ook een Fiat Punto en die is qua gewicht vrijwel gelijk maar remt wel een stuk forser. Of zit ik bij zoiets gelijk ook vast aan nieuwe klauwen? Of is het helemaal niet mogelijk?

Zonder grote aanpassingen (dus grotere schijven, klauwen, blokken en eventueel zelfs hoofdremcilinder) is er niet veel wat je kunt doen. Eventueel zou je sportremblokken kunnen monteren zoals bijvoorbeeld Ferodo DS2500.

Verder is het nooit onverstandig om de remolie eens te laten verversen en goed ontluchten, dit wil best eens wat verbeteren qua gevoel van het pedaal.

Succes ermee!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook