Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Het is straks weer tijd voor de APK-keuring. Ik heb dit altijd gecombineerd met een beurt bij de dealer, maar nu mag ik nog zo’n 7000 km’s wachten. Ik verwacht ook niet dat er afkeur of aandachtspunten zullen zijn.
Ik zit er aan te denken om de auto bij de eerste de beste Slopelgarage (die zit bij m’n werk om de hoek) neer te zetten. Dat zou me een omweg naar de dealer schelen, bovendien hoef ik dan geen vervangend vervoer te regelen.
En toch knaagt het een beetje…. het is dan wel geen kwik-flut maar ze hebben natuurlijk niks met citroen.
Wat laat jij je APK doen?
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik doe dat enkel nog bij de Citroën dealer, maar alleen omdat ik BX rij, en ik dat gezever over defecte remdrukverdelers achter terwijil ze de hoogteregelaars aanwijzen
Bij een picasso zul je daar minder last van hebben, maar ik heb toch liever dat iemand die de auto kent hem keurt.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
op zicht mag het nix uitmaken ik ga meestal naar een bovag bedrijf die onafhankelijk is
heb soms bij de dealer of onafhankelijke garage gadaan en altijd is er wel wat aan of vinden ze wel iets waar ze om zeuren
Mechuccio schreef:Ik doe dat enkel nog bij de Citroën dealer, maar alleen omdat ik BX rij, en ik dat gezever over defecte remdrukverdelers achter terwijil ze de hoogteregelaars aanwijzen
Bij een picasso zul je daar minder last van hebben, maar ik heb toch liever dat iemand die de auto kent hem keurt.
Dat heeft niet altijd voordeel, sommige Citroen-dealers verdienen ook graag aan je.. Al wisten de dealers wel dat ik als bx rijders toch niks liet repareren..!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ijs schreef:Mechuccio schreef:Ik doe dat enkel nog bij de Citroën dealer, maar alleen omdat ik BX rij, en ik dat gezever over defecte remdrukverdelers achter terwijil ze de hoogteregelaars aanwijzen
Bij een picasso zul je daar minder last van hebben, maar ik heb toch liever dat iemand die de auto kent hem keurt.
Dat heeft niet altijd voordeel, sommige Citroen-dealers verdienen ook graag aan je.. Al wisten de dealers wel dat ik als bx rijders toch niks liet repareren..!
Ach, als ze iets aanwijzen dat vervangen moet worden, dan vervang ik dat zoveel verdienen ze wat dat betreft niet aan mij maar dan wil ik wel hebben dat ie wordt afgekeurd op iets dat ook daadwerkelijk een afkeurpunt is en niet een bak onzin voortkomend uit de onkunde van de APK-meester bij de kwikflut.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
De eend laat ik keuren bij een eendengarage in verband met eventueel gezeur over de fusee pennen. De andere auto (geen citroën) gaat naar de onafhankelijke bovag garage.
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met jouw wagen kan je naar mijn idee best naar de kwikflip gaan. Je wagen bevat weinig specifieke citroën-technieken welke onbekend zijn bij niet-citroën-garages.
Met een BX, 2cv enz. zou ik dat niet gelijk doen. Echter zijn er bij de fastfitters ook wel Citroën-kenners te vinden. Ik ken er eentje hier in Leeuwarden, die zit hier ook op het forum.
Hoe dan ook, het is toch altijd maar afwachten. Wil je een echt onafhankelijke keuring, ga dan naar de RDW. Ik heb mijn GS daar eens laten keuren en dat viel erg mee. Sterker nog, dit ging erg soepeltjes en leuk. Maar ook dat is denk ik een kwestie van treffen.
Ik zou het nooit bij een citroen garage laten doen, simpelweg omdat hij altijd wel wat vindt. Kopje koffie? Hup 50 euro op de rekening.
Apk stelt dusdanig weinig voor, gewoon zorgen dat je dat papiertje krijgt, de rest laat je lekker doen door een vakman en liever nog, zelf controleren. Bij een vakman zit er geen druk achter, bij een apk heb je al snel zoiets, oh, dat is inderdaad wel belangrijk en anders wordt ze afgekeurd, nou, doet u maar dan….
Ik koop ieder jaar weer mn apk voor 40e en alleen als er echt iets niet door de beugel kan wordt ze afgekeurd, repareer ik het binnen een week en krijg ik mn papiertje mee. De rest controleer ik zelf, met of zonder zijn aanwijzingen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik ben geen sleutelaar en heb met minstens 1 zogenaamde “onafhankelijke garage” geen goede ervaringen. Mijn beide Citroëns gaan, hoewel al op leeftijd, gewoon naar de dealer hier in Apeldoorn (Coolen), en ik ben daar bijzonder tevreden mee. In tegenstelling tot veel andere berichten hier over dealers die een BX nix vinden, wordt niet alleen de Xantia maar ook de BX netjes en zonder gezeur onderhouden en gekeurd. Ik ga met die auto’s nergens anders meer heen.
Bij deze dus ook een pluim voor de dealer
Met de DS was dat een ander verhaal, die ging naar de Apeldoornse DS-specialist Harry de Bliek (waar ik trouwens ook altijd erg tevreden over was).
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
onze voitures gaan altijd naar de citroengarage en altijd icm een beurt
ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje werd afgekeurd of dat er iets (onnodigs) gevonden werd.
maar goed, de auto’s zijn dan ook nooit meer dan drie keer achtereenvolgens geAPKt, binnen 5 jaar heb ik toch wel weer een nieuwe (hoewel met de C5 weet ik het zo net nog niet: bevalt nog altijd 100%, afschrijving is schokkend)
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
3x raden wat ik heb ingevuld.
De dealer natuurlijk.
Oldenhage uiteraard.. wel zo handig! mijn uitlaat was rot..pling pling plong plong.. en er zat een nieuwe onder.
En met de xantia had ik ook nare ervaring bij een apk station.
Ook de achterremmen die op de brug niet werkten. (toen was ik nog een leek) de rdw monteur zat er helemaal naast! de garagist geloofde hij niet!
die bromde dat de wagen eerst in de hoogste stand moest…
En ik maar penen zweten! Nee hoor. Oldenhage.. PUNT.
Als je denkt dat de buurtgarage op de hoek “makkelijker"de wagen goedkeurt neem je jezelf in de maling!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor de APK hoeven de wielen ook niet te remmen als ze los in de lucht zweven toch?
Hoe dan ook, de reacties zijn uiteenlopend. Op je gevoel afgaan dus….
patje74 schreef:Voor de APK hoeven de wielen ook niet te remmen als ze los in de lucht zweven toch?
Hoe dan ook, de reacties zijn uiteenlopend. Op je gevoel afgaan dus….
De steekproefmonteur vroeg op de rem te drukken… de apkmeester deed dat en de achterwielen draaiden gewoon (logisch)
Trek eens aan de handrem….. ja, ook stuk riep ie..
Toen zijn we hem gaan uitlachen…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat een fietsenmaker!
Ik ga voor de APK weer naar mijn vertrouwde adresje in Hoensbroek bij Arets denk ik. Is wat verder rijden vanuit Veldhoven maar die mannen doen nooit echt moeilijk. Is Hegru geen optie voor je?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Daarom de dealer… > Oldenhage dus. (koffie is goed )
Oké we dwalen af… ops: