1.4i uit 1997
ik heb Lekkage voor de bestuurders stoel, had er pas een set matten in gelegd en nu bleek dat het daaronder nat was
is ook enkel voor de bestuurders stoel
vanavond de vaste mat losgemaakt aan 1 kant en met een doek het water eruit geknepen, paar liter zat er in het schuim
daarna met de fohn gedroogd en achteraf nog een kacheltje in gezet
het is zuiver water dus geen koelvloeistof of ruitensproeier want die gebruik ik puur
alles afgelopen, de paravan ook open gedaan en uitgekuisd
nergens een stop eruit, antenne zit ook nog goed
moet nog wel de binnenwielkap eruit halen (zit misschien ook een stop achter)
rubber van de deur is ook nergens stuk
iemand een idee vanwaar het kan komen?
edit topic titel aangepast
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
merci zal er eens naar kijken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb ook een lekkage op die plaats gehad en bij mij liep het water door een kabeldoorvoer vanuit het motorcompartiment naar de zekeringenkast. Ik heb rondom die kabeldoorvoer gekit en zelfs tussen de kabels en daarmee was de lekkage (eindelijk) opgelost.
(daarvoor had ik ookal rondom de voorruit gekit en diverse andere dingen dichtgesmeerd, zonder resultaat)
In mijn Partnerr had ik rechts ook ooit hetzelfde probleem.
Aan de rechtse deurrubber was ogenschijnlijk niets te merken, maar toch heb ik die vernieuwd en het probleem was opgelost.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
ik moet nog steeds kijken ops:
kabeldoorvoer lijkt me hetgeen ik het hardst achter ga zoeken
deurrubber zal ik ook goed bekijken (misschien deur stellen)
ruit kijk ik ook nog na
mogelijk gaat de Berlingo weg voor de C25 en ik haat het om rommel en zever te verkopen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
gevonden
de rubber waar de stuurstang doorloopt laat water door (en nog geen klein beetje ook niet)
het is dus water wat de wielen tegen het schutbord gooien
ga de rubber rondom inspuiten met ML langs de motorzijde
allen bedankt om mee te denken, ik heb zoals Malemo schreef met de gieter als nat gegoten
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
deze middag maar eens gestart om een extra koelventilator te plaatsen
ik vind dat de temperatuur wat hoog oploopt, vermoedelijk heeft de LPG er wel wat mee te maken
om in een file niet met een overhitte motor te staan bouwen we dus die extra fan in die niet via sensors gestuurd is maar met een knop-verklikkerlampje, verder staat hij wel over het contact (met relais en zekering) kan hem dus niet vergeten
vandaag heb ik de fan geplaatst en de bedrading - knop en lampje in het dash gelegd, morgen de afwerking
ik had alles liggen dus kost me niets, de komt fan uit een AX
meteen ook een lampje geplaatst (groen) als ik op LPG schakel
rap een beugeltje gelast
gemonteerd in de wagen
bedrading in het dash
front
front by night
iemand een idee hoe zwaar ik die fan moet afzekeren?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
het aansluiten van de fan, plaatsen zekering en relais was een stuk van de cake
bij de zekeringen in de motorruimte is nog plaatst zat om extra’saan te brengen dus al geen + draad moeten trekken tot de zekering, houder is dus ook aanwezig, kan originele zekeringen gebruiken
massa kabel naar de relais, + kabel tussen zekering en relais en een kabel naar de fan die geeneens 60 cm is (mm² voloende)
kan dus weinig mis mee gaan
het lijkt wel dat het een goed iets is want op stationair draaien (net zoals file) blijft hij de originele fan net voor, die springt niet op
wat is het nut? je zal maar X aantal km file moeten doen bij +30°c dan wil ik dat de T° onder controle blijft
morgen naar Disneyland dus kunnen we meteen kijken hoe het werkt
alleen de lampjes in het dash worden redelijk warm, ofwel 24V exemplaren danwel leds weten te scoren
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
je kan ze gelijktijdig laten aanslaan of zoals ik met een knop
je moet wel altijd een relais en zekering gebruiken voor de 2é ventilator
ik vond het gemakkelijk omdat ik redelijk handig ben
je zal minimaal verstand moeten hebben van elektriciteit en dan nog de ventilator fysiek kunnen plaatsen
ben even aan het denken geweest om naar een Berlingo diesel te gaan kijken want denk dat daar 2 ventilators in zitten, die dan overbouwen
maar omdat er denkelijk ook een grotere radiator in zit waar dan weer andere aansluitpunten op zullen zitten heb ik gewoon hetgeen dat ik had liggen gebruikt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
de laatste dagen de Berlingo wat in orde aan het brengen geweest nu de C25 verkocht is
velgjes gespoten en vooraan nieuw Michelin rubber,nieuwe afdekkapjes ipv. sierdeksels(die rammelden)
uitlaat hersteld en de middendemper nieuw
nieuwe steekas links, beide keerringen in het bak (weer een nieuwer type verkrijgbaar) en de bakolie, de stabilisator verbindingsstangen vernieuwd en ook de stuur chappen
uitlaat stinkt natuurlijk
maar de vervelende tok als je door een putje rijdt is weg, e verbindingsstangen hadden geen spel maar de rubbers waren stuk, blijkbaar heeft dit het toch gedaan
ik heb de stuurkogels met de shuifpasser gemeten voor ik nieuwe stak, die heb ik op net dezelfde maat gezet en de wagen spoort niets, weet niet of ik hem laat uitlijnen
eens kijken wat ze volgende week opmerken bij de TC
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dit jaar al een 70€ kosten gehad, nu ja kosten : de jaarlijkse keuring, dat is al.
Was afgekeurd op CO maar dank zij De Visser in Stekene nu netjes geregeld (moest niets betalen).
Och ja een luchtfilter heb ik ook nog gestoken.
Verder geen lekage meer aan de deuren, simpelweg in de deuropening vooraan en achteraan een gat door de sluitrubber geboord, het water kan nu weg.
Vanwaar dat water komt? Boven in de deuropenig zit bij de latere Berlingo’s (ca. mid 98 ) een extra sluitrubber gekleefd, die mis ik dus.
Ben heel content van deze wagen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Door aan mijn broer zijn 96er te werken kreeg ik een idee : cold air intake.
Niet echt hoogstaand maar er komt nu zeker koudere buitenlucht rond de luchtfilter.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die cold air heb ik er al af gegooid, trok op niets en blijkbaar zou het voor een oude LPG ook niet goed zijn, die werken op Vacuum of zo.
Ik ken er niets van dus hup eraf.
Heb ik verder nog een mega backfire gehad en vandaag moest ik noogedwongen op benzine schakelen en dat wil die niet meer zo goed doen, de sensors zijn dus naar de haaien…, maakt niet uit ik rij haast nooit op benzine. ops:
Verder begon mijn uitlaat nu erg te rammelen (is al een half jaar maar hij zat nog vast), blijkt de achterpot toch losgescheurd.
2 jaar geleden was die eigenlijk al voor de schroothoop maar dan heb ik een beetje wezen bakken en braden, benieuwd of ik dat morgen weer doe….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Even kijken hoe de velgen van mijn broer passen. Nee mijn velgen zaten voor de keuring onder zijn wagen.
Vandaag de uitlaat gefikst…., eindpijp eraf geslepen en op een rechte pijp gelast,voorlopig maakt hij iets meer geluid. ops:
Binnenkort maar een nieuwe plaatsen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De uitlaat is al even terug in orde en mijn velgen staan er ook terug onder.
Vandaag weer iets merkwaardigs, verhaal begint 2 weken geleden toen ik bij het oprijden van de snelweg ineens stil kwam te staan.
Alle lampjes op het dash beginnen te branden, ook dat van motorstoring en de 4 pinkers floepen aan.
Damn, motorkap open en een keer snel gekeken, niets verontrustend te zien.
Terug starten en hij loopt weer.
Vermits hij al jaren slecht loopt op benzine beginnen we er verleden week eens aan, occ. bobijn erop en 2 andere bougiekabels (gaven oneindig bij het doormeten).
Vol vreugde, dat is het want hij loopt beter.
Tot zondag, ik merk dat hij op benzine toch nog niet je dat is maar vooral op LPG loopt hij slecht dat kan niet waar zijn hé.
Loop alsmaar slechter op LPG, precies of de tank leeg is, dat kan niet ik heb nog maar 140 km gedaan met deze tank (teller altijd op nul want geen LPG meter), noodgedwongen maar op Benzine verder (met een bijna legetank ) .
Vandaag even beter gekeken, draad van de Lambda sonde blijkt over (aha daar is mijn motorstoring).
4 relais die het switchen tussen LPG en Benzine mogelijk maken hebben vuile contacten hij loopt meteen beter op Benzine maar schakelt niet meer op Lpg.
Tank vullen dan maar? Die bleek inderdaad leeg te zijn ???
Ofwel heeft onze Mike de teller ergens op nul geduwd (die zat er verleden week weer in te spelen), ofwel heb ik een lek ::), ofwel verbruikt hij plots +25liter/100
In elk geval loopt hij nu redelijk tot zeer goed zowel op LPG als op Benzine.
Volgende werk is een klein onderhoud want verse olie + filter en de benzine filter heb ik al gekocht.
Voorts moet er nu toch eens een CV met AB op komen, begin knettergek te worden van die sleutels, als iemand weet waar ik dat voor een prijsje kan scoren….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vandaag trouwens de Berlingo wat aandacht gegeven, klepjes gesteld, bougie’s - bougiekabels en bobijn vervangen, Ecu gereset .
Bolt toch iets geruster nu en dat voor slechts 180€.
Trouwens LPG bougie’s geplaatst, ik had al 4 electrode bougie’s en die kwamen er na 30000km heel gezond uit maar deze 4 electrode bougie’s werken met een glijvonk en dat voelt aardig goed aan, ben benieuwd naar het verbruik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017