Vraagje. Kun je met het dak erop de Pallas stoffen dakrand demonteren en weer terug monteren ?
Martin

Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ja. Verwijder de binnenverlichting en je kunt die rand er tussenuit trekken.
Het zijn twee helften (voor en achter) die met klemmetjes in de dakrand zijn geschoven.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Bedankt. het zit dus geklemd en niet geschroefd ?
juist.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:juist.
kan de hemelbekleding van een pallas ’ 71 weg genomen worden en terugplaatst zonder te beschadigen?? is dit mogelijk? mijn hemel is als nieuw,maar ik zou graag de toestand van mijn dak eens bekijken?julie gaan mss wel zeggen als de hemeel als nieuw is,is er niks mis met ‘t dak,maar ik wil beter voorkomen dan genezen

Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dat kan allemaal zonder beschadigingen op te lopen.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
langevelsloo schreef:Dat kan allemaal zonder beschadigingen op te lopen.
weet jij me ook te vertellen hoe?? ops:
blooper1963 schreef:langevelsloo schreef:Dat kan allemaal zonder beschadigingen op te lopen.
weet jij me ook te vertellen hoe??
ops:
Heel voorzichtig
blooper1963 schreef:citrods schreef:juist.
kan de hemelbekleding van een pallas ’ 71 weg genomen worden en terugplaatst zonder te beschadigen?? is dit mogelijk? mijn hemel is als nieuw,maar ik zou graag de toestand van mijn dak eens bekijken?julie gaan mss wel zeggen als de hemeel als nieuw is,is er niks mis met ‘t dak,maar ik wil beter voorkomen dan genezen
Ik het nu hier niet van in. Als het gaat om een gewoon dak (dus zonder schuifdak) is de hemel tegen het dak gekleefd. Je kan het dak dus verwijderen zonder de hemel te verwijderen. De dakranden verwijderen is dan voldoende.
Wat voor type dak heb je? Een aluminium of een polyester?

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:citrods schreef:juist.
Ik het nu hier niet van in. Als het gaat om een gewoon dak (dus zonder schuifdak) is de hemel tegen het dak gekleefd. Je kan het dak dus verwijderen zonder de hemel te verwijderen. De dakranden verwijderen is dan voldoende.
Wat voor type dak heb je? Een aluminium of een polyester?
Het is in de carroseriekleur gespoten! dus ik vermoed een alu-dakje!! maar ik had ooit ergens gehoord dat je een gekleefd dak ten opzichte van een geschroefd dak kon herkennen aan het aantal bouten welke er in zitten!! hoe verwijder je de dakrand?? ik heb hetzelfde model als jij ongeveer,ik heb een 21 i.e. en jij een 23. mijne is van ’ 71 en de uwe van? Beiden pallasen.
blooper1963 schreef:
Het is in de carroseriekleur gespoten! dus ik vermoed een alu-dakje!! maar ik had ooit ergens gehoord dat je een gekleefd dak ten opzichte van een geschroefd dak kon herkennen aan het aantal bouten welke er in zitten!! hoe verwijder je de dakrand?? ik heb hetzelfde model als jij ongeveer,ik heb een 21 i.e. en jij een 23. mijne is van ’ 71 en de uwe van? Beiden pallasen.
Een polyester dak kan even goed in koetswerkleur zijn, zeker na al die jaren.
Inderdaad, bij een geschroefd dak zitter er meer bouten in, bij en gelijmd zitten er dan op enkele plaatsen rubber dopjes.
Dakrand zit met klipsen vast. Interieurlampen verwijderen en dan kan je de randen wegtrekken.
Je moet met je vingers eens op je dak tikken. Zo kan je makkelijk achterhalen om wat voor materiaal het gaat.
Ik heb een alu omdat het met schuifdak is.

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:
Een polyester dak kan even goed in koetswerkleur zijn, zeker na al die jaren.
Inderdaad, bij een geschroefd dak zitter er meer bouten in, bij en gelijmd zitten er dan op enkele plaatsen rubber dopjes.
Dakrand zit met klipsen vast. Interieurlampen verwijderen en dan kan je de randen wegtrekken.
Je moet met je vingers eens op je dak tikken. Zo kan je makkelijk achterhalen om wat voor materiaal het gaat.
Ik heb een alu omdat het met schuifdak is.
wel ik heb er op getikt,maar kan geen onderscheid maken! het klinkt hol en licht van gewicht dus zou het polyester kunnen zijn maar hoe meer ik naar de kanten toe klop,hoe harder het is en metaalachtiger klinkt
Hallo,
Mijn hemelbekleding is naar beneden gekomen. Kan ik dat eenvoudig zelf terug plakken? Welke lijm raden jullie aan?
Nog ff een zijstraatje; wat zijn de ervaring met meegespoten polyester daken? Zijn die net zo strak te krijgen als alu daken?
Animal triste post coitum
Serge, ik zou niet weten waarom niet.
Plamuur is ook een vorm van polyester en zoals je weet perfect strak te krijgen. je kunt een polyesterdak duk ook gewoon plamuren indien nodig.
Martin
Mijn polyester dak is ook gespoten in het verleden, maar is nu tamelijk krakelee. Ik vermoed toch dat dit te maken heeft met een slappere constructie, of meer werking van het materiaal.
Animal triste post coitum