Kreeg vandaag een email van de lease mij. dat de fiscale waarde van mijn auto met bijna 1000 euries omhoog is bijgesteld!
Nadat ik hierover contact heb opgenomen met mijn dealer blijkt het volgende: Ik heb gekozen voor een showroom auto, met een paar leuke extra’s als extra voordeel op de “normale"LB.
Wat blijkt: voor de belasting is dit dus een ambiance met alle extra’s en helemaal geen LB!!!!
Het gaat niet om wereldschokkende bedragen maar vindt toch dat de dealer hier in de fout is gegaan en mij hiervoor had moeten waarschuwen.
Ik heb nog gevraagd aan de dealer of de auto wel als een LB afgeleverd zou worden!
OVerigens rijdt de auto er niet minder om en ben ik nog steeds heel gelukkig met de auto!
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Wat stond er op je offerte die je hebt gekregen, die is volgens mij leidend bij wat er afgeleverd wordt?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
op de offerte staat LB.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Dan is er toch ook een LB besteld en geleverd. Hoe zit het met de bedragen op de offerte en de huidige catalogusprijs. Verschilde die ook nog.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Dan is er toch ook een LB besteld en geleverd. Hoe zit het met de bedragen op de offerte en de huidige catalogusprijs. Verschilde die ook nog.
Besteld, geleverd en betaald een LB.
Maar voor de belasting ivm fiscale bijtelling is het een ambiance met heel veel extra’s en daardoor een hogere cataloguswaarde dan een LB.
Waarschijnlijk geeft de importeur de chassisnummers door van de LB aan de belasting, en die van mij is binnengekomen als een ambiance en later verkocht als een LB. dit werkt dus niet voor de belasting!
De prijs op de offerte en de betaalde prijs scheelde € 500,00 ivm een verhoging per 1 jan 2007.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Ben ik met je eens Art, maar het voordeel is alleen geweest voor de lease mij. ik merk er niets van, het lease tarief is gelijk aan die van de normale LB.
Natuurlijk ben ik heel blij met de extra’s op mijn auto, maar het achteraf geconfronteerd worden met een hogere fiscale waarde dan het offerte bedrag zonder kortingen is waardoor ik vreemd opkeek.
ik had dan waarschijnlijk toch voor de S-max gekozen. (lol)
Overigens jij werkt toch bij Citroen v Oosten Z’meer?
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Beetje rare gang van zaken. Als er een LB op offerte, betaling en geleverd wordt dan is het toch gewoon een LB? Nu wordt je lekker een oor aangenaaid door de belastingdienst.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Beetje rare gang van zaken. Als er een LB op offerte, betaling en geleverd wordt dan is het toch gewoon een LB? Nu wordt je lekker een oor aangenaaid door de belastingdienst.
inderdaad,
nogmaals het gaat niet over het bedrag maar over de rare situatie.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
T(h)ijs schreef:Beetje rare gang van zaken. Als er een LB op offerte, betaling en geleverd wordt dan is het toch gewoon een LB? Nu wordt je lekker een oor aangenaaid door de belastingdienst.
Leuker kunnen we het niet maken…....Citroën wel
Nee dit is gewoon om te voorkomen dat je een C6 krijgt met op de factuur een C2. Is om fraude te voorkomen. Maar wel vrij lullig als je nu een C4 Picasso uit het buitenland krijgt die een LA met opties is ipv een LB. Gaatje bijtelling wel even van omhoog, hoeveel WimZ?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Nee dit is gewoon om te voorkomen dat je een C6 krijgt met op de factuur een C2. Is om fraude te voorkomen. Maar wel vrij lullig als je nu een C4 Picasso uit het buitenland krijgt die een LA met opties is ipv een LB. Gaatje bijtelling wel even van omhoog, hoeveel WimZ?
1000 euri fiscale waarde erbij, betekend ongeveer bruto 22 euro pm, dus zo’n 12 euro per maand extra, over 4 jaar is dus totaal ongeveer € 540 extra belasting.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Tuurlijk, ik zat te slapen. Dat stond in je openingspost Maarja, das toch weer 540,-. Kun je een keer lekker van uit eten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waarom stap je niet richting lease bedrijf of zorg je dat je geen bijtelling heb weet niet hoeveel km je rijdt prive
Staat los van het leasebedrijf. Je hoeft de auto namelijk niet te accepteren, TS had ook kunnen wachten op zijn originele auto. Heeft ie begrijpelijk niet gedaan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
D’r is een oplossing maar dat hangt af hoeveel je er privé in rijdt…
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V