Goede dag allemaal,
Na 20 jaar oude volvo’s gereden/opgeknapt te hebben ben ik nu op zoek naar een ID/DS.
Vanochtend hem ik een proefritje gemaakt met een ID 19 uit 1967, hierbij viel het mij op dat bij het sturen het stuur schokt, niet extreem maar toch duidelijk merkbaar, terwijl je een raar geluidje hoort.
Nu heb ik geen ervaring met ID/DSen maar dit lijkt mij niet goed te zijn.
Iemand die daar meer verstand/ervaring mee heeft?
Met vriendelijke groet,
Mathieu
je zou eens controleren of het stuurhuis wel goed vastzit.
kan ook speling zijn op de hulpstuurarmen.
interne slijtage en of stuurkogels.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Re: schokkend stuur.
Mathieu schreef:
Vanochtend hem ik een proefritje gemaakt met een ID 19 uit 1967, hierbij viel het mij op dat bij het sturen het stuur schokt, niet extreem maar toch duidelijk merkbaar, terwijl je een raar geluidje hoort.
In het stuurhuis stroomt olie bij beweging van het stuurwiel. Het is een sissend geluid, moet je wel even aan wennen. Het schokken gebeurt ook wel bij maximale stuuruitslag, volgens mij is dat geen reden voor bezorgdheid.
Rond de middenstand zit ook een soort automatische terugloop voor stabieler rechtuit rijden; is mechanische drukrol op excentriek op de stuurbuis, kan ook beetje scheef staan.
Wellicht iemand laten rijden met meer DS-kilometers achter de rug?
ballanceren misschien eens proberen..
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik begrijp wat je bedoeld. Het sturen in een DS is een apart verhaal. Het gevoel is niet te vergelijken met welke andere auto dan ook.
Het voelt een beetje rukkerig (excuser le mot) en er zit een groot dood punt rond de middenstand. Dat vraagt gewenning, maar het rijdt heerlijk.
Ik zou eerst een kenner vragen of hij/zij er eens mee wil rijden.
Er hoeft niets aan de hand te zijn.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Dank voor jullie reacties!!
Deze keer laat ik de ID staan, ik moet inderdaad eens met een DS deskundige gaan kijken maar daar ontbreekt de tijd mij voor aangezien ik komende week weer moet werken in het buitenland. De volgende keer hoop ik meer tijd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Mathieu
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
langevelsloo schreef:Ik begrijp wat je bedoeld. Het sturen in een DS is een apart verhaal. Het gevoel is niet te vergelijken met welke andere auto dan ook.
Het voelt een beetje rukkerig (excuser le mot) en er zit een groot dood punt rond de middenstand. Dat vraagt gewenning, maar het rijdt heerlijk.
Ik zou eerst een kenner vragen of hij/zij er eens mee wil rijden.Er hoeft niets aan de hand te zijn.
Volgens een DS specialist uit Poeldijk is dit rukkerige niet normaal maar gewoon kwestie van een verlopen afstelling. De mijne heeft het ook en die DS man maakte hier melding van na een proefrit. De procedure staat beschreven in de werkplaatshandboeken maar hoe het heet weet ik niet meer…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alcyone schreef:langevelsloo schreef:Ik begrijp wat je bedoeld. Het sturen in een DS is een apart verhaal. Het gevoel is niet te vergelijken met welke andere auto dan ook.
Het voelt een beetje rukkerig (excuser le mot) en er zit een groot dood punt rond de middenstand. Dat vraagt gewenning, maar het rijdt heerlijk.
Ik zou eerst een kenner vragen of hij/zij er eens mee wil rijden.Er hoeft niets aan de hand te zijn.
Volgens een DS specialist uit Poeldijk is dit rukkerige niet normaal maar gewoon kwestie van een verlopen afstelling. De mijne heeft het ook en die DS man maakte hier melding van na een proefrit. De procedure staat beschreven in de werkplaatshandboeken maar hoe het heet weet ik niet meer…
Klopt.. de overlap drukken oid…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Morgenavond is er weer de regioavond in Oldebroek.
Ik denk dat ik Ronald toch even vraag of hij er naar wil kijken.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03