Electrische ruiten Xantia
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 11 maart 2007 10:14 PM

Ik heb mijn auto gekocht met 3 werkende electrische ruiten, de ruit links-achter reageert geheel niet. Gisteren was het goed weer en met even goede moed ben ik aan de klus begonnen. De stekker van de schakelaar in het portier zat los, deze vastgemaakt, geprobeerd via de schakelaar op de midden-console, geen reactie, de ruit rechts achter doet het verder prima. De portierschakelaar geprobeerd, omhoog = ruit omlaag. Omlaag = geen beweging. Merde Evil or Very Mad
Motor en mecahniek uitgebouwd, en de motor draait beide kanten op (via acculader getest). Even gesmeerd (teflon spray) en weer ingebouwd, maar nog geen resultaat verder dus.
Even langs van Gompel 5 minuten verderop, welke me vertelde dat het dan misschien een kabelbreuk zou kunnen zijn, waarschijnlijk in de rubber-slang van chassis naar portier.

Hoe kan ik het beste bij de kabelboom komen, in het portier lukt het me niet, denk dat het vanuit het chassis moet, ergens achter de gordel-automaat ?
Heeft iemand een elektrisch schema van de ruit-bediening voor Xantia type 2 (online) ?
Hoe kan ik de middenconsole-schakelaar eruit halen om deze te testen ?

Alvast bedankt

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook